Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tips&Tricks - radio MII


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawostki dla tych co posiadaja MeganeII z fabrycznym radio od '05 wzwyz. nowsze niz "tuner list".

 

radio.jpg

 

ponizej rozpiska kilku menu radio:

 

 

tone.jpg

/--<<-----------

|			   |

|- BASS  +/-9   | (sila tonow niskich)

|- TREB  +/-9   | (sila tonow wysokich)

|- BAL   +/-9   ^ (balans P/L)

|- FAD   +/-9   ^ (fader P/T)

|- LAUD ON/OFF  | (dynamiczne podbicie zekresu czestotliwosci dzwieku, "loudness")

|			   |

__>>___________/

 

 

dlugo

tone.jpg

(tryb EXPERT)

/--<<-----------

|			   |

|- AF	ON/OFF | (szukanie alternatywnych czestotliwosci radia)

|- MW	ON/OFF | (uaktywnienie zakresu srednich fal)

|- LW	ON/OFF | (uaktywnienie zakresu dlugich fal)

|- NEWS  ON/OFF ^ (zalaczenie funkcji)

|- SPEED ON/OFF ^ (predkosc podglasniania radia ze wzrostem predkosci)

|- AUX   ON/OFF | (uaktywnienie wejscia liniowego)

|			   |

__>>___________/

 

 

info.jpg

/--<<-----------

|			   |

|- TRAF  ON/OFF ^ (uaktywnienie funkcji - informacje drogowe "traffic")

|- NEWS  ON/OFF ^ (uaktywnienie funkcji - wiadomosci ")

|			   |

__>>___________/

 

 

dlugo

mode.jpg

(tryb LIST UPDATE)

radio przeszukuje pelny zakres FM i odczytuje RDS local info. po tej opoeracji radio wchodzie w src::tuner mode::list, gdzie po kolei dostepne sa (jak zaprogramowane) niemal wszystkie stacje w danym rejonie (przelaczanie pokretlem).

 

 

r1.jpg+r6.jpg (tryb diagnostyczny; przelaczanie klawiszem [iNFO])

/--<<-----------

|			   |

|- COD I410	 | (rodzaj zabezpieczenia)

|- TEST		 | (test glosnikow, 4 kanaly)

|- XXXXYYYY	 | (*)

|- 84609 BD6A   | (???, tak u mnie wyswietla)

|- T ANT 2	  | (???)

|- LOUD OFF	 | (tryb dzwieku tzw "direct source", pominiecie procesora dzwieku)

|- TU XXXX	  | (???; kolejne pozycje pojawiaja sie automatycznie co 2-3sec.)

|- CD XXXX	 |

|- CC XXXX	 ^

|- AU XXXX	 ^

|- TO XXXX	 |

|			   |

__>>___________/



* - XXXX - monitorowana fala FM dla NEWS/TRAF; YYYY jakosc odbioru >=5000 - stereo, <5000 mono

 

jesli ktos ma wiecej info co to za magiczne kody to prosze dopisac wytlumaczenia.

do wczesniejszych radii ostatni tryb dostepny jest pod klawiszami 1+6 oraz 2+5 (info w MR)

Edytowane przez DrNO
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

A ja ostatnio, grzebałem z kuzynem przy desce w jego Scorpio, wyjmowaliśmy też radio. Zaciekawiło mnie, że radio fordowskie też wyjmowane jest za pomocą czterech bolców. Kuzyn powiedział, że ma oryginalne "klucze". Przyjżałem się, wziąłem je i poszedłem do mojej MII. Klucze pasują IDEALNIE! Koszt 6zł. :D W Krakowie można je np. kupić w ABCFocus :D , tylko polecam uprzednio dowiedzieć się tel. czy są na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja wiem, czym i jak się da, jestem zapalonym majsterkowiczem i nawet gumką od majtek wymontuję silnik z auta, ale nie o to chodzi. Chciałem dać info, dla tych, co nie są tak sprawni manualnie i wolą mieć oryginalne rozwiązanie, w tym wypadku jednocześnie dość tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod ten temat, bo nie opłaca się zakładać nowego. Wymieniłem ostatnio mojego Update List obsługującego Audio na identyczny, tylko z obsługą mp3, bo miałem okazje - a to zawsze coś więcej :) No i mam takie pytanko czy jest opcja żeby nazwy mp3 pokazywały się na wyświetlaczu cały czas? Jedyne co mam to przy wciśnięciu 5 pokazuje się nazwa na 2 sekundy i znika, nawet nie zdąży się cały napis przewinąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Bardzo prosze o pomoc w sprawie radia. Ja mam scenica z 2001 z oryginalnym radiem Tuner List. wygląda tak ja to przedstawione przez założyciela tematu, ale chyba jednak nie działa tak samo. Chodzi o to, że mam trnsmiter, z którego słucham sobie muzyki z karty sd lum pendrive. żeby transmiter spełniał swoja funkcję to radio musi być ustawione cały czas na tych samych falach. Niestety ustawiam sobie jakąś stację, sprawdzam fale, jest np. 88.3, transmiter gra, a za chwilę przestaje, włącz się radio i okazuje się, że stcja ta sama, ale przeskoczyło samo na całkiem inną częstotliwośc. ze schematu na samej górze wywnioskowałam, ze trzeba wyłączyc ta funkcję AF. Niestety nie wiem jak to zrobić. Próbowałam przytrzymać długo przycisk z nutką, tak jak opisuje to DrNO, ale nic się nie dzieje. Radio reaguje tylko na krótkie przycisnięcie. Co mam zrobić, żeby fale mi się nie zmieniały i żebym mogła normalnie korzystać z transmitera? bardzo prosze o odpowiedź, bo juz nie wytrzymam z ciągłym nagrywaniem płyt, które się szybko nudzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna_88-88, ustaw żądaną stację i przytrzymaj przycisk (1-6), na którym ma być zapamiętana częstotliwość transmitera. Trzymasz jakieś 2-3 sek, usłyszysz dźwięk i tyle, to powinno wystarczyć.

Żeby wyłączyć AF (moim zdaniem to nie jest przyczyna) należy przytrzymać jeden z czterech przycisków joystika po prawej stronie - nie pamiętam który, wtedy wchodzisz w ustawienia i ustawiasz AF w pozycję off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to wiedziałam, DrNO opisał mój problem i rozwiązanie do radia z 2005r. wzwyż. Ja nie wiedziałam właśnie, który przycisk mam przytrzymać w swoim, które wygląda tak samo, ale jest z 2001r. i nie działają triki z Megane II. okazało sie, ze to nie przycisk z nutką, tylko SRC. Potem juz wszystko tak jak opisał DrNo. Pomogli mi na innym forum. Ale dzięki za odpowiedź.

 

Co do przycisku 1-6, to to jest przecież tylko zapisywanie danej stacji i nie ma nic wspólnego z problemem zmiany częstotliwości. Mi chodziło o uzyskanie dostępu do funkcji AF i zmiany na OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przycisku 1-6, to to jest przecież tylko zapisywanie danej stacji i nie ma nic wspólnego z problemem zmiany częstotliwości. Mi chodziło o uzyskanie dostępu do funkcji AF i zmiany na OFF.

 

Ma i to dużo. Po prostu zapisałabyś sobie w pamięci radia częstotliwość na jakiej nadaje twój transmiter.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!