Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane combi 1400 16V


krzysztoftad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam....od momentu zakupu zrobiłem ponad 2000 tyś km

wymieniłem --kompletny rozrząd,,nowe swiece,olej +filterek,,nowy filtr powietrza-- stary filtr powietrza nie nosił śladów zaolejenia...Silnik nie bierze oleju .predkość max 160 km.

Przyznam szczeże ,ze trochę mnie dziwi reakcja pedału gazu tzn.do wciśniecia pedału gazu tak do 3/4 silnik bardzo słabo reaguje jak wcisnę prawie na max to dopiero się zbiera.

Czy to już jest taki urok silników 16-to zaworowych !!!!!

Naprzykład w Thali 1400 8V przy nie wielkim wciśnieciu gazu było już czuć różnicę.

Chciałbym jeszcze napisać ,ze przed wymianą i po wymianie tych elementów nie ma różnicy mocy.

Poradżcie jak tu podejść do tego tematu czy jest tu coś jeszcze do przeglądu !!!!!!!!

aaa hamulce nie blokują i koła lekko się obracają.

 

pozdrawiamK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóz jak by ci to powiedzić - nie te auto, nie ten silnik.

Ja miałem classica I ph II z 1.4 16v. Do jazdy po mieście w jedną osobę wystarczy Przy bagażu brakuje mocy i trzeba mocno deptać. Lep[szym rozwiązaniem jest 1.6 16v.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem Escorcika mk7 w combi 1,4 16v. Niestety przy obciążeniu większym niż 2 osoby z przodu auto miało muła sporego. Jak samemu się jedzie to jeszcze luzik,nawet się rozpędzał ladnie od 60 :oops: Bardzo ciężko sprzedać combi z 1,4...marudzą ludzie strasznie,że to mały silnik jak do combi i nie ciągnie i spala sporo itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty opowiadacie. Mam 1.4 16V w kombi, autko przy 5 osobach i bagażach na pokładzie zbiera się wystarczająco - sprawdzone na trasie do Hajduszoboszlo. W 1 lub 2 osoby zbiera się jak dla mnie wyśmienicie, pedał gazu reaguje i wcale nie muszę wciskać 3/4 pedału gazu, żeby zaczął się zbierać tylko samochód idzie do przodu jak po maśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki nie licytujcie się już :oops:

Kolega ma problem więc trzeba pomóc :oops:

 

krzysztoftad, trudno wywróżyć czy Twój egzemplarz powinien lepiej jeździć bo może to tylko Twoje odczucie.

Jak możesz to dla orientacji zmierz przyspieszenie od 0-100.

Nie napisałeś czy dużo pali czy mało.

Jaki przebieg? Może wydech i katalizator zapchany?

Napisz coś więcej, może ktoś coś wymyśli.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snake widocznie te osoby nie mają dobrego porównania. Nie mam zawsze racji. Wiem jedno, jeżdżę tym samochodem od września 2007 r. i jeździ się tymi 95 KM bardzo dobrze. Jak słyszę, że to auto jest słabe, to mi się śmiać chce, bo ludzie co to piszą nie jeździli chyba słabymi samochodami. Wcześniej miałem Poloneza Caro 1.5 GSE o mocy około 70 KM. I to auto właśnie było słabe. Zbierało się powolnie, a wyprzedzanie było nie lada wyczynem. Gdy przesiadłem się na 1.4 16V o mocy 95 KM to tak jakbym się przesiadł z malucha na mercedesa. Ten silnik jest dynamiczny i w zupełności wystarcza do miarę szybkiej jazdy, prędkość maksymalna około 180 km/h, przyśpieszenie całkiem wystarczające.

Kolega wyraźnie ma problem z autem, bo 160 km/h to nie jest na pewno maksymalna prędkość tego silnika i na pewno nie zbiera się ciężko i słabo. Pytanie co jest przyczyną, że kolegi auto tak się zachowuje. Bo wytłumaczenie, że silnik jest mułowaty i słaby jest śmiesznym i nietrafnym rozwiązaniem problemów kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja opisałem moje doświadczenie z jazdy 1,4 w combi...ale fakt w essie miej kucyków było

 

wracając do meritum sprawy,opisz kolego szerzej swój problem a doświadczeni userzy Meganki napewno coś znajdą :oops: (ja mam jeszcze mało dośw z Megi) :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przebieg około 100 tyś.km.Tłumnik środkowy wymieniłem bo nie mogłem poradzić sobie ze szczelnością na połączeniu stożkowym i nie przyszło mi do głowy żeby spojrzeć na katalizator.Moze faktycznie jest tam jakiś zator. Prędkość max.160 km również wydaje mi się zamała jakby nie było tam jest 95 KM .Wiem ,ze najlepsza diagnoza to sprawdzić kompresje silnika no ale najpierw wolałem zadać to pytanie na forum.Może samemu się coś zrobi.A tak na marginesie to już mój portwel swieci pustkami.A może jest jakaś możliwość sprawdzenia czy zapłon jest dobrze ustawiony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie głupie pytanie, czy silnik w ogóle się wkręca na max obroty ? Czy na każdym biegu jest jakiś limit i dalej nie chce ? (nie mówię tutaj o żyłowaniu silnika pod czerwone)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kierowca z tego mondeo wiedział,że się ścigacie? :oops: stanałbyś na kresce i byś spaliny zobaczył tylko,jakby kierowca był "normalny" albo wiedział,że się ścigacie...nie cierpie takich wpisów...troszkę na wyścigi śmigałem i nie ma bata,żeby 115KM przegrało z 95KM-więc nie wydziwiajmy

kiedyś z pod świateł ustawiłem się z mondeo mk3 (miał 115) i brałem go. A 160 spokojnie ;-)

 

co do problemu autora,żona w Pugu 206 miała podobne objawy,skończyło się na wycięciu kata...i teraz śmiga aż miło :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi spalinami to bym się nie zgodził. Owszem 115 KM na 100 % wygra z 95 KM, ale to, że 115 KM odejdzie tak daleko, żeby tylko spaliny było widać to śmiech na sali. Różnica byłaby 1,5 lub 2 długości samochodu, ale nie tak, żeby tego 115 KM ten z 95 KM nie widział - toż to śmiech na sali :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!