Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PRINS - mial ktos stycznosc ??


Mik3sz

Rekomendowane odpowiedzi

Mial ktos z Was stycznosc z sekwencja firmy PRINS ?, wyczytalem ze to niby jedna z najlepszych ale brakuje mi konkretow a chcialbym troche podlubac z mieszankami, mocami itd.

 

Nie mam z nia zadnych problemow - w sumie ja zrobilem dopiero 10 tys a cale auto 60 tys na gazie ale brakuje mi paru km - czuc ze jest mulem (chodz pewnie 1.6 16 107 KM i tak nie jest demonem predkosci), fakt ze jak zalalem raz gazem na stacji pana "Henka" to kilka razy podczas przyspieszania przelaczyl mi sie na bene, i wlasnie takich informacji obslugowych mi brakuje. Nie bede ganial przez pol Polski do firmy gdzie gaz byl zalozony wiec moze ktos z Was poradzi jakim softem podlaczyc sie do kompa, zmieniac mieszanki, itd, lub chocby jakis prosty diag przeprowadzic. A moze macie w ok. Poznania jakiegos sprawdzonego gaziarza ??

 

Aha i jeszce jedno - czy u Was tez spala benzynke razem z gazem ?? u mnie z wyliczen wychodzi ze pali ok. 0,8l beny na 100km przy spalaniu 8,7 gazu. Glownie trasy, przelaczenie na gaz ustawione w ok. 75 stopni (pow. 1 kreski wskaznika temp.)

 

Dzieki za wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy u Was tez spala benzynke razem z gazem ?? u mnie z wyliczen wychodzi ze pali ok. 0,8l beny na 100km przy spalaniu 8,7 gazu. Glownie trasy, przelaczenie na gaz ustawione w ok. 75 stopni (pow. 1 kreski wskaznika temp.)

U mnie spala LPG Lub PB

Mam ustawioną temperatura przełączania na 20 stopni i też jest to ciut powyżej pierwszej kreski, dziwne, że u Ciebie jest na pierwszej kresce aż 75stopni.

 

Jeśli chodzi o program (chyba sie nazywa "prins sequentiel diagnostic") i interfejs to może tu coś znajdziesz

http://bicarburation-equipement-moteur-gpl...ofessionnel.htm

, są tam odnośniki do innych stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakich wyliczen korzystasz? bo chyba nie tych ktore pokazuje ci komputer i wskazowka od poziomu benzyny w baku?

 

do dzis sugerowalem sie wskazowka a raczej czestoscia zapalania sie kontrolki rezerwy wowczas zawsze dolanie 10l i tak mniej wiecej to sobie wyliczalem - ale dzis zalane do pelna - przejade jakis 1000 lub 2 i doleje wowczas bede mial prawdziwe dane

 

Mam ustawioną temperatura przełączania na 20 stopni i też jest to ciut powyżej pierwszej kreski, dziwne, że u Ciebie jest na pierwszej kresce aż 75stopni.

 

przeciez pierwsza kreska to nie temp. 0 stopni tylko 70 (potwierdzane z roznych zrodel i ASO), zreszta jak obieg chlodzenia sprawdzalem to mierzylem temp. cieczy - tez mi wyszlo ze przy 55 st wskazowka drgnela dopiero

 

dzieki za linka poczytam, poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdzisz na gazie to wskazówka od benzyny i tak opada i nawet jak bedziesz mial pelny bak to jesli duzo jedziesz jednorazowo to rezerwa moze ci sie zapalic mimo ze w baku bedziesz miał pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli juz mowimy o wskazaniach komputera to jak powinno byc poprawnie ??

bo na gazie tez mi pokazuje i w miare realne sa to wskazania, tzn. spalanie srednie, zasieg itd itp jest calkiem zblizone do faktycznego - nigdy nie porownywalem dokladnie ale tak na oko ... czy prawidlowo powinne byc podpiete te wskazania pod sterownik gazu i przelaczenie gaz/paliwo zmienia odczyty ??

 

U siebie zauwazylem taka prawidlowosc ze jak przelaczam bena/gaz to zasieg do tankowania na chwile zmienia sie na -----

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, zakładając gaz (miesiąc temu) czytałem na ten temat na forum, o tych sprzecznych wskazaniach i myślałem że też tak będę miał skoro wskaźnik pokazuje stan z wyliczonych wtrysków, ale tak nie mam. Gazownik nie zakładał mi żadnego emulatora - pytałem. Chyba, że zrobił tak jak to było opisywane z rezystorem - ale nic się nie chwalił ;-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Prinsa od prawie 4 lat, tyle że w corolli - w megance mam DREAM XXI. Jestem z niego bardzo zadawolony - mam na myśli Prinsa i uważam że jest najlepsza. Chociaż z DREAMem też nie miałem dotąd żadnych kłopotów. Mogę podać, ,że na dystansie 70tys.km (od początku założenia gazu) zatankwałem 5471.3 litra gazu i 354.6 litra benzyny. Dane te są bardzo miarodajne ze względu na dystans jakiego dotyczą.

Benzyna którą podałem była zużyta na rozpałkę (rozgrzanie silnika) i parę razy na dojazd do dystrybutora gazu jak mi go brakło.

Temperaturę przełączania mam ustawioną na 45*C. Dlaczego uważam, że najlepsza, bo najbardziej dojrzała technologicznie. Nie ma żadnych map, które podobno mają tendencje się rozjeżdżać. Czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych jest przeliczany przez komputer gazowy z czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Uważam, że w raz dobrze ustawionej instalacji nie ma co kopać - mam na myśli ustawienia w programie, bo tam się nic samo nie przestawia, a jak ktoś to lubi to ma później dodatkowe koszty.

W Prinsie wrażliwym miejscem jest reduktor, jest czuły na zanieczyszczenia gazu olejami. Oleje te w temperaturze zblizonej do otoczenia gęstnieją, to zakłóca płynną stabilizację ciśnienia gazu na listwie i mogą być kłopoty z pracą instalacji gazowej.

Na to jest tylko jedna rada - rozebrać reduktor, wymyć i po złożeniu i zamontowaniu ustawić ciśnienie pracy (przy znikomych kosztach)

Podobno nowe reduktory już nie są tak na to wrażliwe.

Ja zamontowałem sobie na stałe manometr do mierzenia ciśnienia na listwie i wszystko widzę jak na łopacie.

Tankuję i benzynę i gaz na Orlenie, BP, lub Shellu, a mimo to czasem reduktor sie buntuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, ja to samo moge powiedziec o landi ranzo ktore jest jednak sporo tansze od prinsa. Mowisz ze jest najlepsza to chociaz powiedz z czym porownujesz, bo nie zawsze to co najdrozsze jest najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinię, że Prins jest najdojrzalszą technologicznie instalacją oceniam po przeczytaniu dostępnych w internecie informacji na temat zasad według jakich działają instalacje gazowe, a na forach samochodowych problemów z jakimi się borykają ich użytkownicy (często na własne życzenie).

Ja miałem do czynienia z trzema instalacjami, a w zasadzie mam jeszcze z dwoma.

Pierwsza w polonezie - I generacja Lavato, po mojej małej modyfikacji chodziła bardzo dobrze, przebieg na gazie ponad 100tys. (tylko regeneracja parownika i kilkukrotna wymiana filtra gazowego) do czasu sprzedania, koszt założenia 1200zł.

Druga w megance - IV generacja DREAM XXI, obecnie ponad 70tys. przebiegu na gazie i tylko wymiana filtrów gazowych, koszt założenia 3500zł.

Trzecia w corolli - IV generacja Prins, obecnie też ponad 70tys. przebiegu na gazie, w tym czasie wymiana świec (niepotrzebna), regeneracja reduktora i jeden raz czyszczenie + wymiana fitrów, koszt założenia w ASO Toyoty 6000zł.

W moim przypadku kierując się kryterium:

- ceny, musiałbym powiedzieć że najlepsza jest Lavato,

- braku najmniejszego problemu, to byłaby DREAM XXI,

a mnie podoba się Prins, ze względu na sposób rozwiązania dawkowania gazu przez komputer benzynowy za pośrednictwem komputera gazowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!