Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w silniku POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam Megane I '97 silnik 1.6 8V oznaczenie BA0L.

Mam podobny problem. Po odpaleniu silnik klekocze jak diesel.

Nawet znajomi na to zwrócili uwagę.

Sporo o tym czytałem.

Na tym forum znalazłem temat, w którym użytkownik opisuje taki problem w Megane II.

On wymienił pasek rozrządu i przestawiacz faz rozrządu. Pomogło mu...

Na innym forum znalazłem post gdzie user napisał (też ma Megane I), że pomogła wymiana kompletnego rozrządu,

przez co rozumiał: pasek, pompę wody, rolka i do tego wymienił jeszcze... wałek rozrządu.

Podkreślił, że to ten wałek rozrządu był przyczyną tego akustycznego efektu diesla.

 

Zbliża mi się na dniach wymiana rozrządu.

 

Myślicie, że ten defekt zniknie po wymianie wałka rozrządu?

 

Napiszcie co myślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem wcześniej i nie pomogło.

Przy wymianie też wyregulować?

Co myślisz o tym wałku rozrządu i jego wymianie?

 

piotrek3 napisał, że: to wałek się nierównomiernie ściera. Wymienił go chyba (tak sądzę) i wyregulował zawory.

 

Dla potwierdzenia pytam czy to słuszna diagnoza.

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadam z Nimi powiem na czym teraz stoję.

 

Dodano: 01 Aug 2011 - 15:43

Byłem u innego mechanika.

Wracałem z pracy.

Jest ciepło to jedna sprawa, a druga to, że przejechałem 15 km.

Silnik się zagrzał i pracował równo. Tak samo ja, jak i On nie stwierdziliśmy, żeby pracował źle lub dziwnie jak jest ciepły.

Jak na zrobione 160 tyś. km to dobrze chodzi.

Jak odpaliłem o 14 (postał trochę na słońcu od rana), to trochę zaklekotał, ale po jakiś góra 5 km i dojechaniu do świateł pracował równo.

Rezultat rozmowy... Powiedział od razu, że można wyregulować zawory. Powiedziałem, że był już regulowane.

To On złapał jakiś ala stetoskop i posłuchał. Powiedział, że stawiałby na szklanki.

Trochę mi odradzał, jak On to mówił z dobrego serca bo na jego słuch to jest dobrze, a te silniki tak mają.

Zresztą sami możemy to stwierdzić, ponieważ kilka osób już o tym pisało.

Te objawy akustyczne nasilają się jak jest zimny silnik. Jak jest już zima to dłużej klekocze, ale po złapaniu temperatury jest dobrze... może inaczej,

nie pracuje już jak typowy diesel.... jest lepiej.

 

Mam zamiar teraz zmienić rozrząd.

Rolkę, pasek i pompę wody. Do tego też wymienię ten wałek rozrządu.

Zobaczymy, jak potem będzie silnik pracował.

 

Co o tym myślisz Pawel ?

Co na to inni ?

 

Jedno jest pewne... Te silniki tak mają... A przejechane km robią swoje. Nie wydaje mi się, żebym nie dbał o moje auto.

Dążyć do tego, żeby motor pracował jak nowy... Bądźmy racjonalistami... To byłoby kosztowne.

Będę mu się przysłuchiwał i reagował kiedy będzie mnie niepokoiła jego praca.

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8V

 

Zaraz poprawię w profilu.

 

Pawel a dlaczego mam nie kupić nowego?

 

 

Właśnie widzę ceny... chyba mnie na aledrogo zmyliły i nie zauważyłem....

 

Tutaj...

 

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17484.html

 

500zł

 

Nie ma co w ciemno wymieniać, dla widzi mi się.

Jakby jakiś mechanik się przyłożył do tego tematu to byłaby inna bajka.

A tu każdy wróży co innego... Zgłupiałem.

 

Dodano: 01 Aug 2011 - 19:32

Dodam plik audio z pracą silnika.

Dyktafon z telefonu, więc słabej jakości, ale jak się wsłuchacie to usłyszycie "klekot diesla".

Silnik ostygnął i postanowiłem, że nagram jego pracę.

W tle szczeka mój pies, który nie lubi 4 kołowych pojazdów ^^

Plik audio.mp3

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku posłuchaj tego mechanika co kazał się nie przejmować.

Wyreguluj zawory przy wymianie rozrządu.

Ten silnik nie ma szklanek zaworów, ale mechanik mógł mieć na myśli dźwigienki.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!