Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

apropo kosztów....

ten moduł, o którym mowa kupiłem za 100 zł...

nie tylko moduł ale cały mechanizm z silniczkiem i linkami....

jakby ktoś chciał to mogę poszukać nr. telefonu gościa, od którego to kupiłem.

specjalizuje się w częściach do meganek II i sceników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich,

dołączyłem do grona :mrgreen: Opadła mi szyba kierowcy w 3 drzwiowej Meganie II. Chciałbym wymienić ten moduł, o którym mowa wyżej, dlatego chciałbym się Was zapytać na co zwracać uwagę kupując używany, czy brać pod uwagę to, że mam wersję 3 drzwiową, czy też moduł ten jest uniwersalny? Z tego co widziałem na alledrogo takiego modułu raczej nie ma jako osobny element zatem mam szukać czegoś takiego jak w linku poniżej?

http://allegro.pl/item682999232_renault_me...lewy_przod.html

Za wszelkie szczegóły i wskazówki z góry dziękuję. Póki co Megana folią pokryta i tak stoi.

 

P.S. Rozebrałem tapicerkę i miałem każdą część w ręku. Przejrzałem wszystkie styki i nie miałem zarzutu co do ich stanu. Jednym tylko co mi się rzuciło w oczy było to, że sam moduł miał wyjście na 6 pinów, a wtyczka w niego wchodząca miała pięć aktywnych wejść, jedno było zaślepione taką gumką. Jako, że znam mniej więcej historię tego samochodu wiem, że już wcześniej na gwarancji był robiony dwa razy ten podnośnik i tak, jak widziałem po datach na poszczególnych częściach ostatnie wymieniane części noszą datę 2005. Powiedzcie mi czy i jaka istnieje możliwość poważniejszej usterki związanej z komputerem, skoro już nie pierwszy raz szwankuje w tym samochodzie szyba od strony kierowcy? Ruszając tymi stykami, przyciskami podnoszenia/opuszczania szyb w drzwiach nie słychać po stronie kierowcy charakterystycznego ruchu silniczka podnoszenia tak, jak po stronie pasażera ma to miejsce. Na początku myślałem, że to kwestia samych tych przełączników, ale też je rozebrałem na części pierwsze i styki w nich wyglądają ok. Macie jakiś pomysł? Jedno jest pewne cały mechanizm powinien działać skoro szyba mi ładnie zjechała, czyli silniczek sam w sobie działać powinien, ale nie daje o sobie znać podczas próby podniesienia/opuszczenia szyby, podobnie ma się sprawa zamykania samochodu dwa razy naciskając przycisk w klamce, żadnego ruchu silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w pewnej dosyć nietypowej kwestii (jak dla mnie). Około tydzień temu przestało diałać opuszczanie przedniej szyby od kierowcy. Przestało samo po nocy. Po prostu jak odpaliłem auto to już kaput. Ponieważ był początek tygodnia to temat zostawiłem do weekendu. Jakoś w środę rano odpalam auto i widzę SERVICE i kontrolkę airbag na żółto :-/ . O, myślę nieźle jeszcze to. Ponieważ noc była dość zimna to z rana cały smochód zroszony. Odruchowo na włącznik opuszczania szyby od kierowcy i działa :mrgreen: . szybka w dół ale niestety tylko z 5 - 10 cm :cry: . Nie zapamiętałem bo w takim szoku byłem <ok> . Zamknąłem szybę i dalej kaput. I tak do soboty. W sobotę nadszedł ten dzień. Zabrałem się za drzwi. Serwisówkę pod pachę i jazda. Najpierw sprawdziłem bezpieczniki - OK. potem styki kostki włączników -OK. Zdjąłem zewnętrzna okładzinę, poharatałem łapy ale sprawdziłem - linki nie pospadały :mrgreen: . Zdjąłem cała tapicerkę z drzwi i dostałem sie do siłownika szyby. Na kostce, w zasadzie na gnieździe siłownika jeden bolec na samym dole (w okolicy wejścia do plastika) był delikatnie zaśniedziały. Przepryskałem, podoginałem i włączyłem. Dalej kaput. Zabrałem sie za pomiary napięć na kostce wchodzącej do włącznika i teraz ciekawa sprawa. Po stronie, gdzie odbywa się sterowanie przednią szybą pasażera, występuje na po 12 V, tzn na zewnętrznych kołkach górnego i dolnego rzędu gniazda właczników natomiast po przeciwnej stronie czyli na włączniku szyby kierowcy odpowiednio: 12 i 4,5V. Ponadto przy pomiarach zwarcia sąsiadujące ze sobą pary kołków w rzędach (umownie 1 z 2 i 3 z 4) wykazują je oprócz tej pary na której jest te nieszczęsne 4,5V. Niestety nie sprawdziłem jak wygladają styki modułu sterującego z silnikiem siłownika ale nie wiedziałem, czy są tam styki czy przewody. Zdjałem też plastykową osłonkę (gniazdo) sterownika i na lutowaniach kołków nie było widać zimnych lutów. Co ważne, wewnątrz nie było ani grama wilgoci. Wszystkie pianki i gąbki były suche. Po przestudiowaniu waszych wypowiedzi podejrzewam, że przyczyna tkwi wsterowniku, ale zanim się jeszcze raz zabiorę do rozbierania tej tapicerki :evil: , chciłbym się poradzić czy są jeszcze jakieś elementy, złączki poza drzwiami, które warto sprawdzić? Gdyby ktoś miał jakieś pomysły lub sugestie to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

 

Ja chcialem sie podzielic moim problemem. Scenic II z 2004

Zawiozlem auto do naprawy po komuikacie "electronic fault" okazalo sie ze ecu do wymoany,

kiedy odebralem samochod tyle szyby nie dzialaly ale tylko przyciski na tylnych drzwiach z panelu kierowcy moge je normalie otwierac i zamykac, oprucz tego nie mozna otworzyc drzwi od srodka, child lock tez nie dziala (ta blokada szyb na panelu u kierowcy).

Dziwne bo nawet z usterka komputera dzialaly.

I jeszcze jedno dmuchawa ie dziala na 2 biegu, reszta jest ok.

Co myslicie panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To ja dodam od siebie jeden problem.

Mianowicie szyba tylna od strony pasażera da się otworzyć tylko z tyłu i to w taki nietypowy sposób ze przycisk otwierania może być włączany zarówno na zamykanie jak i otwieranie :shock: i szyba będzie sie otwierać. Niestety zamknąć jej sie nie da w żaden sposób. Zamknąć szybę mogę tylko włącznikiem od strony kierowcy także wciskając ja jakkolwiek (w góre, lub w dół), lub pilotem (opcja domykania szyb).

Jestem już głupi bo działanie takie nie ma dla mnie żadnego logicznego wytłumaczenia.

 

Może wieciei co zrobić z tym fantem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Podepnę się pod temat, otóż od niedawna jestem posiadaczem Megane II ph I i mam problem z domykaniem szyb z pilota. "Przyuczyłem" wszystkie 4 szyby, na rozruchu opuszczają i podnoszą się elegancko. Natomiast po zgaszeniu silnika, szyba pasażera z przodu przestaje reagować na impusową pracę, ale mozna zamknac/otworzyć szybę. Po podwójnym naciśnięciu zamykania na pilocie wszystkie się domykają, oprócz tej nieszczęsnej przedniej pasażera...

 

Czy można coś na to poradzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Czy ktoś zna dobry warsztat który mi zregeneruje podnośnik tylnej prawej szyby <piwko> Jakos nie mam zaufania do fabrycznych plastikowych elementów i w tej samej cenie wolałbym jakby ktoś mi dorobił np aluminiowe. Chodzi o ten plastik na którym trzyma się szyba i kolko na które nawijana jest linka... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak będziesz miał dokładny rysunek techniczny tych elementów, zrobi ci to każdy kto ma dostęp do frezarki CNC. Ale obawiam się, że taniej wyjdzie kupienie nóweczki podnośnika w ASO. ;-)

Zastanowiłeś się dlaczego te elementy są wykonywane z plastiku:?: A nie np. z aluminium <piwko> Chodzi o koszty, kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem jest podobny dlatego podpinam się do tematu. Mianowicie padł mi sterownik silnika podnośnika przedniej szyby pasażera (przyczyna - wszechobecna w drzwiach wilgoć). Przełozyłem sterownik z drzwi tylnych ale nie działa jak powinien tzn po "przyuczeniu" nie do końca jedzie w dół natomiast w górę cały czas się "jąka". Czy ktoś wie czy sterowniki tył i przód są identyczne i można je zamieniać czy niestety są różne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam. Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat. Usterkę, którą opisywałem powyżej już usunąłem. Przyczyna leżała w sterowniku podnośnika szyby. Na krótką chwilę przełożyłem moduł sterowania silniczkiem z tylnych drzwi i działało. Po zakupieniu nowego (oczywiście allegro.pl :P ) i podstawieniu szyba chodzi ale nie mogę jej otworzyć na maksa, ponieważ sterownik rozprogramowuje się. Poza tym jeżeli uchylam szybę, to czasami przy próbie jej zamknięcia szyba wykonuje dwa ruchy po ok 5 cm w dół i potem się zamyka poprawnie. Nie sprawdziłem numerów na sterowniku i może jest jakaś niezgodność. Nie wiem. Poza tym, to jeszcze ciekawa rzecz, ostatnio przy próbie uzbrojenia pojazdu, (zamknięcie szyb podwójnym kliknięciem) prawa przednia szyba zjechała w dół i ani drgnie. Skończyło się na demontażu tapicerki. Okazało się, że przyczyną był również uszkodzony sterownik, ale pozwolę się podzielić przypuszczalną przyczyną jego uszkodzenia. Po odłączeniu modułu próbowałem podnieść szybę podając napięcie na dwa styki w silniczku. Silnik tylko delikatnie drgnął i nic, prąd pobierany przez silnik sięgał powyżej 10A. Zamieniłem polaryzację, dalej to samo. Zdjąłem rolkę linki wraz obudową z silnika i okazało się, że silniczek jest zupełnie sprawny. Spróbowałem podnieść szybę ręcznie i okazało się, że w ogóle nie można jej ruszyć. Przyczyna tkwiła w zatartych, plastykowych prowadnicach szyby. Dopiero odrobina smaru załatwiła problem. Niestety sterownik, najprawdopodobniej w wyniku znacznego obciążenia jest do wyrzucenia. Podłączyłem go pod sterowanie i silnik i od razu zaczął wariować sterując silnikiem prawo-lewo w kółko. Nie chciał się w ogóle wyłączyć. W moim przypadku to kurz załatwił sprawę. Elektrycznie nie było żadnych zakłóceń w przewodzeniu. Mam przy tej okazji jeszcze pytanie do forumowiczów. Moja megi jest z 2004 roku. Czy instalując sterowniki z podnośników z Meganki z 2008 roku nie bęzie problemów z ich zgodnością? chyba, że był już podobny temat, to proszę o krótki link. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!