Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym jeżeli uchylam szybę, to czasami przy próbie jej zamknięcia szyba wykonuje dwa ruchy po ok 5 cm w dół i potem się zamyka poprawnie.

Trzeba było wykonać przyuczenie. W tym celu naciśnij przycisk opuszczania i cały czas trzymaj, aż szyba całkowicie zjedzie w dół.

Tak samo zrób w kierunku zamykania, cały czas trzymaj przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu modułu od razu zrobiłem programowanie szyby. Działa właściwie (z małymi wyjątkami opisanymi powyżej) do momentu jej całkowitego otwarcia, wtedy rozprogramowuje się i trzeba ponawiać programowanie. W sumie jest to niewielka uciążliwość i można z tym żyć, ale jak się zapomni i otworzy okno na full, to powtórka z rozrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Mam takie pytanie mam uszkodzony sterownik podnośnika szyb (sterownik z domykaniem szyb sześcio pinowy), który znajduje się przy silniku od szyb. Czy istnieje możliwość podmiany tego sterownika z tylnych drzwi czy może będą z tym jakieś problemy? Pytam się gdyż te sterowniki są z wyglądu takie same różnią się tylko mechanizmem podnoszenia szyby. Gdzieś na forum było opisywane ze taka podmiana skutkuje rozkodowywaniem się szyby oraz nie możnością jej całkowitego opuszczenia. Ale chce uzyskać w miarę wiarygodna odpowiedz zanim rozbebeszę tylne drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku sterownik z tylnych drzwi nie pasował do drzwi przednich. Szyba nie opuszczała się do końca i nie można była trwale zaprogramować (przyuczyć) sterownika. Bez problemu mogłem natomiast zamieniać sterowniki pomiędzy drzwiami przednimi. W moim przypadku udało mi się naprawić sterownik wymieniając uszkodzony kondensator elektrolityczny 100 uF/35 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś to pomoże. Moja partnerka ma Megane. Kilka miesięcy temu gdy wracała z pracy nie mogla domknąć szyby od strony kierowcy. O godz. 22 w akcie desperacji rozebrałem drzwi dostałem się do silniczka i na krótko domknąłem szybę, szybka diagnoza, silniczek działa, uszkodzony sterownik, który przy okazji wymontowałem aby mieć wzorzec do szukania używanego. W zeszłym tygodniu partnerka pojechała na przegląd do ASO. (Zapomniałem nadmienić ze rzecz dzieje się w UK ale pewne procedury są z cala pewnością standardem, zwłaszcza te które odnoszą się do wad fabrycznych.) Stwierdzili ze uszkodzony jest zapewne sterownik ale to jest uznana przez Renault wada fabryczna i naprawią ta. Tylko ze ja zapomniałem ze sterownik już dawno temu wymontowałem a on mi gdzieś przepadł. Po umówieniu się na wizytę w warsztacie, panowie rozebrali drzwi, stwierdzili ze nie ma sterownika, ja im opowiedziałem historie jak to było a oni stwierdzili ze nie ma problemu. Pani z obsługi zadzwoniła do jakiejś wyższej instancji z Renault i stwierdzili ze muszę zapłacić tylko L20 za brakujący sterownik. (Wymienili cały mechanizm szyby!) Gdyby sterownik był na miejscu cała naprawa nic by mnie nie kosztowała. Konkludując czy w PL są inne zasady napraw podzespołów uznanych za wadliwe fabrycznie. Czy może tylko panowie i panie z ASO żerują na niewiedzy polskiego klienta.

Panowie / Panie może komuś to pomoże i zagłębi się w sprawę w PL.

Pozdrawaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

witam, jestem 1 raz na takim forum i prosze o rade- a mianowicie moja megi z kierownica po drugiej stronie czyli po prawej zglupiala do konca. najpierw szyba od pasazera z przodu padla, tzn nie mozna bylo jej opuscic a po 2 tyg opadla mi tylnia szyba po tej samej stronie i nie mozna bylo zamknac ani przyciskiem ani podciagnac jej recznie ( fatum jakies czy cos). wiec pojechalam do serwisu renault w uk i panowie mi pow ze koszty naprawy sa kolosalne bo wartosci 1/3 auta- dla mnie to sporo. czy ktorys z kolegow moze mi pomoc i podpowiedziec jaki zamiennik kupic badz od jakiego auta musze kupic caly mechanizm? bo do wymiany jest wszystko lacznie z linkami i silniczkiem. jesli bedziecie mogli mi pomoc bede bardzo wdzieczna.

 

niedlugo jade do polski i chcialabym to naprawic (bo jazda z zamknietymi szybami przy +30 jest koszmarna a klimatyzacji nie lubie) ale nie wiem od czego mam zaczac? za czym i gdzie sie rozejrzec?

 

jesli ktos pomoze badz wie jak i gdzie kupic to prosze o info na emaila badz tu na forum.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebym wiedziala gdzie maja takie szroty to bym juz to dawno zrobila, poza tym chce to w polsce zrobic. slyszalam ze od jakiegos golfa pasuje i sa identyczne czesci moze ktos cos wie?

Edytowane przez karina2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temat.

 

Na początek pozwolę sobie na zacytowanie posta z tematu, który został zamknięty. ^^

 

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie.

 

Od wczoraj jestem posiadaczem Renault Megane i niestety już muszę zaczerpnąć porady bardziej doświadczonych użytkowników.

 

Otóż podczas jazdy próbnej naturalnym było dla mnie sprawdzenie działania elektrycznej szyby, ale sprawdziłem tylko jedna - od strony kierowcy. Dziś okazało się, ze tylko ta od story kierowcy i jedna tylna od strony pasażera działa jak trzeba. Choc może nie tak jak trzeba, bo tylna szyba otwiera się i zamyka tylko z panelu kontrolnego kierowcy, natomiast ani drgnie ozywając przycisku na ów drzwiach. Przednia do strony pasażera i tylna od kierowcy również nie reagują z poziomy przycisków na drzwiach.

 

Wiem, ze podobne tematy pojawiały się już na forum, ale nie znalazłem póki co klarownych odpowiedzi.

 

Będę bardzo wdzieczny za wszelkie porady.

 

PS Jest to mój pierwszy samochód, wiec proszę bądźcie wyrozumiali.

Tak więc teraz mogę już napisać trochę więcej, jako iż spędziłem trochę czasu próbując rozgryźć ten problem.

 

Po pierwsze, nie martwię się na razie o prawe tylne drzwi - a raczej szybę - jako że po zdjęciu tapicerki okazało się, ze cały mechanizm jest uszkodzony, a przycisk otwierania/zamykania szyby był odłączony, tak samo zresztą jak i złączka sterownika. Podłączyłem wszystko, ale jako że cały mechanizm jest uszkodzony, szyba nie działa.

 

Kolejna kwestia jest taka, że lewy tył raz dział jak trzeba, raz połowicznie a teraz przestało działać całkiem. Przełączałem dziś przyciski z jednych tylnych do drugich drzwi w celu sprawdzenia czy aby na pewno oba działają - tak działają. W pewnym momencie byłem w stanie operować tylną szybą z przycisku w drzwiach i panelu kierowcy, później nagle przestało działać całkiem. Czy może mieć na to wpływ to, że podłączyłem niedziałający mechanizm 'do obwodu'?

 

Poza tym, może ktoś mógłby mi podpowiedzieć co jeszcze sprawdzić, aby dowiedzieć się co może być przyczyną niedziałania przedniej szyby pasażera? Otóż nie działa w ogóle, wymontowałem przycisk i go przeczyściłem. Poza tym próbując operować tą szybą - czy to z przycisku drzwi, czy z panelu kierowcy - słychać wyraźne 'pykanie', czyli wnioskuje że sygnał dochodzi do drzwi/sterownika...???

 

'Pykanie' ów słychać zresztą przy probie operowania wszystkich szyb... nawet tej, która ma uszkodzony mechanizm.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

 

PS Czy może ktoś mi podesłać instrukcję serwisową???

Edytowane przez paszczaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard; sprawdzić wtyczki w drzwiach, sprawdzić czy dochodzi napięcie do siłowników szyb, sprawdzić czy nic nie blokuje linek, szczególną uwagę zwrócić na elementy plastikowe.

Jeszcze jedno, sprawdź czy przypadkiem nie masz wyłączonego otwierania szyb tylnych.

 

PS

Skoro już przykleiłeś treść zamkniętego posta to popraw pl-literki, bo nadal jest to niezgodne z regulaminem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie literki poprawione. Mam nadzieję, ze nikogo już nie będzie razić po oczkach. ^^

 

Co do funkcji blokowania tylnych drzwi i szyb, jest ona dezaktywowana. Chyba, że jest jeszcze jakiś inny sposób blokowania tylnych szyb - tylko i wyłącznie. Zresztą, jak wynika z mojego wcześniejszego postu tylna szyba raz działała, a potem przestała. Teraz działa tylko z przycisku na ów drzwiach. Co to sugeruje???

 

Czy jest poprawnym, iż bez włączone zapłonu mogę otwierać tylko szybę kierowcy, a dopiero po włączeniu zapłonu mogę otworzyć tylna szybę (z przycisku na ów drzwiach oczywiście, bo z panelu nie działa w ogóle).

 

Co oznacza sprawdzić wtyczki w drzwiach? Proszę wziąć po uwagę, że ja dopiero się uczę obsługi auta i nie jestem doświadczonym majsterkowiczem.

 

Co sugeruje to - wyżej opisywane - klikanie przy naciskaniu przycisków? Czy to oznacza że napięcie dochodzi siłowników?

 

Czy to, że jeden z silników może być uszkodzony, bądź uszkodzony może mieć wpływ na prace całego układu?

 

Czy w aucie jest coś na kształt układu sterującego całym systemem szyb, co może powodować problemy?

 

Czy jadąc do warsztatu zajmującego się elektryką - jeżeli nie będę w stanie rozwiązać problemu sam - mogę liczyć na pomoc?

 

Może warto się wybrać 'na komputer' - czy to pomoże? Dowiem się gdzie są błedy, co nie działa?

 

I w końcu, czy wydaję się wam prawdopodbne, że mając problem z jedną z tylnych szyb, poprzedni właściciel po prostu rozbebeszył jedne z tylnych drzwi, żeby nie mięć problemów z dajmy na to samotowierającą się szybą?

 

Dziekuję. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Nie, nie ma innego sposobu. I nie ów tylko owych lub tych drzwi

Ad2) Tak, to normalne. Zależy od modelu i wyposażenia. W niektórych sterowanie wszystkimi szybami mogło się odbywać tylko i wyłącznie przy włączonym zapłonie.

Ad3) To nie ma nic do rzeczy, że jesteś "świeżak". Przecież jakoś do przełączników, lampek, CZ dochodzi w jakiś sposób sygnał, wiec muszą dochodzić jakieś kable. Otwórz przednie drzwi i popatrz w kierunku tyłu pojazdu na ramę tylnych drzwi zobaczysz plastikową rurę średnicy ok 2 cm zakończoną wtyczką wpiętą w drzwi. Tak jest na wszystkich drzwiach wystarczy się przyglądnąć. A oznacza to tyle, że te wtyczki często mogą być zalane wodą, więc styki mogą być zaśniedziałe. Trzeba to wyczyścić.

Wtyczkę trzeba rozpiąć i spryskać płynem kontaktowym. WD nie jest płynem kontaktowych, choć w takich przypadkach pomaga ale na krótki czas.

Ad4) Przecież sterowniki muszą się dostać zasilanie żeby szyby się podnosiły, opuszczały.

Ad5) Nie po prostu nie działa i tyle, nie ma wpływu na inne szyby.

Ad6) Tak i tak, Nazywa się to UHC, BSI, moduł komfortu itp, jest to coś w rodzaju komputera. Jak zeświruje to mogą się dziać różne dziwne rzeczy. Na forum znajdziesz mnóstwo wątków poruszających temat niewłaściwego działania UHC.

Ad7) Jak najbardziej, każdy elektromechanik powinien sobie poradzić z problemem, a najlepiej jak trafisz do takiego, który zajmuje się Renufkami. Zerknij do działu Warsztaty

Ad8) Prawdopodobnie tak, ale nie mam z tym doświadczenia.

Ad9) Istnieje taka możliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżę nieco temat. Latem postanowiłem naprawić szyby, ponieważ padnięte były siłowniki lewy przód i prawy tył. Okazało się, że popękały te beznadziejne uchyty które trzymały szybę na szynie.

Postanowiłem kupić komplet nowych (4szt. = 100zł), wzmocnionych jakąś blaszką (co ciekawe były to ori części - czyżby Renault przyznało się do błędu?). Zakupiłem je od allegrowicza: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2443108

uchyty.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Facet był bardzo konkretny i pomocny, odp na każde pytanie a poza tym przesłał mi dwa tutoriale ze zdjęciami (na przód i na tył) jak je wymienić.

 

Czas wymiany to około 3h na wszystkie szyby :) Przy okazji każdy mechanizm naoliwiłem, przesmarowałem i do dziś (odpukać!) el. szyby działają bez zarzutu. :)

 

Każdemu polecam, bo wcześniej czy później oryginalnie i tak padną.

Edytowane przez Cendra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!