Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem właśnie po wymianie rozrządu i mam pytanie do znawców tematu jakie mogą być obiawy złego zamontowania w/w części.Wymieniałem pasek, rolkę i napinacz.Samochód jeżdzi i jest ok, ale mam wrażenie że jego praca trochę się zmieniła a mianowicie podczas gdy silnik pracuje na wolnych obrotach słychac jego normalną pracę i takie dziwne tykanie dobiegające z silnika.Nie jest to mocne ale mam wrażenie że wcześniej tego nie było.Samochód odpala normalnie nie dusi się i raczej nie zauważyłem spadku na mocy.Co o tym sądzicie.Morze jestem przewrażliwiony bo nie bardzo lubie oddawac auto do mechanika i szukam dziury w całym, ale to tykanie mnie nurtuje.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Miałem takie tykanie, a może bardziej terkotanie w Megane II 1,5 dci, po wymianie

kompletnego rozrządu i paska osprzętu z rolką.

Po odebraniu auta z warsztatu również słyszałem inny dźwięk niż przed wymianą.

Auto wróciło do warsztatu. Okazało się, że wadliwy był napinacz paska rozrządu, który wydawał takie terkoczące dźwięki. Został wymieniony w sklepie i zamontowany ponownie.

Teraz jest ok. Może tak jak u mnie trafił się felerny napinacz. Jeżeli nie Miałeś tego przed wymianą, auto musi wrócić do warsztatu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam pierwszy raz na tym forum.

Miałem coś podobnego również. Nie wiem czy to cykanie ale tak jakby coś obcierało gdzieś.

Jednak jak się wsłuchać dokładnie było tez ten dźwięk słychać przy wolnej jeździe na 1 i 2 biegu.

Sprawdźcie czy pasek rozrządu nie jest zbyt mocno naciągnięty. 40 minut roboty i po problemie w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam ponownie.Oddalem autko do mechanika na regulacje zaworów.Mechanik stwierdził zę nie ma co regulować bo wszystko jest O.K.Na pytanie od czego może być to delikatne tykanie nie potrafił odpowiedziec tylko powiedział że nie ma co się martwic tylko jeżdzić.Ręce opadają, następną rzeczą którą będe sprawdzał chyba będzie rozrząd.Mam takie pytanie, teoretycznie czy przy wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu można np skrzywić delikatnie zawór, a pózniej ustawić go dobrze i ten zawór może pózniej żle funkcionować.Wiem że kombinuje jak koń pod góre, ale już nie mam pojęcia co mi spierdzielili .Ja tylko chcialem wymienić rozrząd a tu wyszły takie jaja.Proszę o porady co dalej robić z tym fantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam podlaczam sie do tematu... mam takie same objawy jak kolega, z tym ze w 1.4 16v. jestem pewien ze przed wymiana zadnych stukow niebylo, a mechanik upiera sie ze to sa zawory i najlepiej zalal sobie olej mineralny , dodam ze autko ma tylko 80tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Z moim cykaniem w sumie sobie nie poradziłem i sam nie wiem co mam o tym myśleć, czy to moje fanaberie czy żeczywiście po wymianie rozrządu coś zaczeło tykać.Już sam nie wiem czy to wcześniej było czy nie no i na najważniejsze pytanie nikt nie umie mi odpowiedzieć czy jest coś żeczywiście nie tak, a byłem już naprawdę u paru mechaników.Niby coś słyszą, ale nie mają koncepcji <ok> .

Wiem napewno <ok>

[*] że nie jest to jednak rozrząd, poniewarz został sprawdzony pod względem prawidłowości jego wymiany a także jakości wymienionych części

[*]ani zawory, także sprawdzone.Luzy idealne dolot-0,20 wylot-0,40, jedynie na jednym wylocie za ciasno 0.35 - zrobione

[*]co niektórzy stawiali na zły olej, także zmieniłem na ELF COMPETITION STI 10W/40

Plusem tych wszystkich zabiegów jest to że podczas sprawdzania rozrządu znalazłem uszkodzoną poduszkę silnika i to dośc poważnie.Tak że przy okazji naprawiłem delikatne szarpnięcia przy ruszaniu.Łykłem troche wiedzy na temat ustawiania zaworów metodą na płytki no i kupa przyjemności z grzebania przy mojej reni ^^ .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg czy te stukanie słychać na wolnych obrotach w kabinie przy zamkniętych drzwiach ?

u mnie były takie obiawy po wymianie rozrządu i od razu wymieniałem poduchę tą zgory

też długo się głowiłem co to może być strasznie mnie to irytowało .

Wina tkwiła w tej poduszce była żle ustawiona pokombinowałem poprzestawiałem i udało się słyszę tylko jak pracuje silniczek <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg czy te stukanie słychać na wolnych obrotach w kabinie przy zamkniętych drzwiach ?

 

w kabinie tego nie słychać, u mnie odgłos jest porównywalny ze żle wyregulowanymi zaworami dochodzi tak jakby z klawiatury, a poduszkę wymieniałem dopiero przy sprawdzaniu rozrządu.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!