Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane scenicr. 16 16V


luisitto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników Sceniców. Mam pytanie odnośnie modelu z 2000 roku. Auto które mnie interesuje zostało kupione w Polskim salonie. Chodzi mi o listwy boczne na drzwiach. W większości modelów jest ona plastikowa - koloru czarnego. Naomiast w modelu który mnie interesuje jest ona w kolorze całego nadwozia - dokładnie zielony metalik. Czy były takie wersje? Czy jest to po prostu malowane? Pozdrawiam

[proszę nie robić multipostingu wystarczy jeden post i należy czekać na odpowiedź :mrgreen: ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te listwy jak i nakładki na zderzakach były lakierowane od 2001r, ale nie widziałem żeby były w tym samym kolorze. Prawdopodobnie ktoś polakierował je dla poprawienia efektu :mrgreen:

 

Robak, nie warto ryzykować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wygląda ładnie nawet za ładnie i to mnie martwi.

 

[ Dodano: 2009-03-18, 20:51 ]

Jeszcze jedno pytanie koledzy. Czy warto kupić za 15 tyś. model starszy przed livtem czy szukać w tej cenie tych po livcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1,6 16V i powiem tak nie jest to wyścigówka, ale nie jest to tez zawalidroga, wiec jest to dość dobry wybór 1,8 16V ma niewiele więcej mocy i tylko 10Nm więcej momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, w Sceniku II ph II mam też 1.6 16V i tam rzeczywiście coś nieco mocniejszego by się przydało. Za to Scenic I ph II z 1.6 16V to jest taka sympatyczna maszynka do jazdy. Dosyć dynamiczny, w miarę oszczędny, nieco głośny. Ale swoje zadnie spełnia i łaski nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luisitto, skorzystaj gdzieś z jazdy próbnej i porównaj 1,9Dti i 1,6 16V. Na bank lepsze przyspieszenia uzyskasz w silniku benzynowym. Takie jest moje odczucie. Jeżeli zależy Ci na niskim spalaniu to szukaj Dti a jeżeli jeździsz niewiele to wystarczający będzie 1,6 16V

jak dla mnie to za około 17 tyś możesz kupić ph2 nawet zadbanego z silnikem benzynowym

ja miesiąc temu kupiłem sceniola 1,9Dti tylko ph1 za 14tys ale warto dołożyć na nowszego jeżeli tylko można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - co to znaczy głośny?

Nie da się rozmawiać? Zaczyna być słyszalny? Rezonuje charakterystycznie?

Jakieś porównanie, bo ponoć mój 1.2 16V w Bravie jest głośny przy wyższych obrotach, ale jakoś nie zauważam wielkiej uciążliwości do ok. 110km/h - więcej nie jeżdżę, EcoDriving.

No i co to znaczy za słaby? Scenic tak jak wspomniał raczej wyścigówką nie jest, więc o co chodzi z tą słabością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośny to oznacza że przy jeździe w trasie z prędkością do 110-130km/h męczący może być odgłos silnika (szczególnie jeżeli przesiadasz się z cichszego samochodu). Nie przeszkadza w rozmowie czy słuchaniu radia, ale trudno go ignorować. Rezonansu nie zauważyłem.

 

Dynamika jest w porządku (jak dla mnie nawet lepiej niż w porządku). Średnie spalanie w moim przypadku mieści się w przedziale 7,8-8,7l/100km (większość jazdy w mieście trochę pozamiejskich także) przynajmniej w moim przypadku nie widzę większej różnicy spalania między snuciem się wg zasad ecodrivingu i normalnej jazdy z wykorzystaniem możliwości silnika (przy porównywaniu rekord na korzyść ecodrivingu wyszedł mi o 0,2l/100km mniej niż przy zwykłej jeździe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm bo myślałem, że Scenic, zwłaszcza jako francuz jest dość cichy i przytulny wewnątrz.

I o ile wiem, to hałas opon też ma niemałe znaczenie (zwłaszcza zimówki).

A przy tych 110-130 km/h, to obrotomierz w Scenicu I ph II 1.6 16V mniej więcej ile pokazuje? Większość samochodów (w tym mój) jest dość cichy do około 3-3,2 tys. obr.

A - i jeszcze coś. Tylna belka to są drążki skrętne, czy sprężyny? I jak się zachowuje gdy zaczyna niedomagać? Robi się tak /--- , czy od razu "bam" i siada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!