Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1,9dCi - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

OPcja "szukaj" nie bardzo mi pomogła...

Jakbym coś znalazł to bym nie zawracał głowy....

Znajdź i podeślij mi link z forum to przyznam że nie potrafię używać opcji "szukaj" i wtedy uznam twą rację ...... a jak narazie oczekuje konkretnej pomocy od ludzi którzy mają pojęcie o temacie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego to nie czujnik położenia wałka rozrządu.

W dieslu są dwa czujniki wymienione powyżej.

Mnie interesuje czujnik wałka rozrządu.... no dobra może od początku.

 

W moim Scenicu mam raz na jakis czas problem z odpaleniem.... pojechałem do ASO na komputer i diagnosta stwierdził błędy czujnika wałka. Wytłumaczył mi że w silnikach 1.9 dCi sa dwa czujniki i przy tym błędzie któryś z nich jest uszkodzony bądź zabrudzony... Wyczyścili mi oba (170 zł) i przez tydzień faktycznie był spokój. Jak problem się powtórzył to postanowiłem wymienić czujnik położenia wału rozrządu... poszło sprawnie: 30 minut i 65 zł (270zł w ASO). Niestety po 3 dniach problem się powtórzył. Chcę dobrać się do drugiego czujnika ale nie wiem gdzie go szukać a nie chcę celować w ciemno.... Dlatego pytam na Forum czy ktoś już wymienał ten czujnik bo nie mogę wiele znaleźć na te temat..... Chyba że ten diagnosta wprowadził mnie w błąd....

Po odpaleniu samochód dobrze przyspiesza, obroty w porządku i przyspieszenie OK.

 

POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o silnik 1,9 dCi oraz konkretne porady osób, którym ten czujnik zaszedł za skórę.

Wszystkie w.w. linki już przejrzałem ale nadal nie ma w nich żadnych konkretnych odpowiedzi na temat który mnie nurtuje.

(Dziękuje za poświęcony czas)

[ Dodano: 2009-03-20, 12:58 ]

Znalazłem ten czujnik na stronie Helli

Nie jestem do końca pewien czy to ten...

post-7668-1237549729_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w 100% pewien, nie mam pełnych danych samochodu, ale czujniki nr czujnika to 8200038472. Ale powtarzam nie mam pełnych danych.

W takim przypadku powinny mu odpowiadać następujące nr innych producentów(zamienniki)

CSS1530 BBT

550020 ERA

79159 FAE

6PU 009 121-391 HELLA

70630012 HERTH+BUSS ELPARTS

82 00 038 472 RENAULT

82 00 370 572 RENAULT

46-72-0019 VEMO

Żeby być w 100% pewnym trzeba dostać się do czujnika i odczytać jego nr

Tyle na temat czujników.

Żeby stwierdzić, czy czujnik jest sprawny jedynym jego rozsądnym testem jest sprawdzenie oporności. Co do czujnika wału, dla benzyny, powinna zawierać sie w przedziale 200-240 Ohm, Z tego co podje Intercars dla disla są dwie oporności 840 i 930 Ohm. Co do czujnika wałka rozrządu nie mam pojęcia. Pozostaje albo prosić innych z takim silnikiem o sprawdzenie oporności, albo udanie się do sklepu i tam sprawdzenie jaką ma.

Ale ja podejrzewam, że Twój problem może leżeć w przewodach. Sprawdź je. może tam coś jest nie tak. Znajdź schemat elektryczny i przedzwoń przewody. Może to coś da.

Renufki tak czasami mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do numeru 6PU 009 121-391 HELLA to się w pełni zgadzam cena ok. 160 zł.

Dobry pomysł to sprawdzenie oporności tego czujnika w sklepie i porównanie z tym co jest na samochodzie... powinno wyjaśnić wątpliwości.

Dziś znalazłem ten czujnik na silniku i stwierdziłem jedną podejrzaną rzecz a mianowicie to że ten czujnik rusza się a chyba nie powinien... jutro się do niego dobiorę i popatrzę ...trochę z tym roboty bo muszę ściągnąć parę elementów z silnika ... oby mrozu nie było bo mi ręce zdrętwieją :mrgreen:

Jak coś wynajdę ciekawego to napiszę .....

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

I problem zniknął.

Wymieniłem czujnik wałka rozrządu (120zł + 20 min roboty). Starego czujnika nie byłem w stanie zamocować tak aby się nie ruszał. Nowy siedzi twardo i pewnie. Po zmierzeniu oporności starego czujnika wartości zmieniały się od 0 do nieskończoności. Nowy ma idealnie 900 omów.

Temat uważam za zamknięty. W razie szczegółowych pytań zapraszam do pisania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!