Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sportowy filtr powietrza K&N


Lukas.s

Rekomendowane odpowiedzi

"Sportowe wkłady filtrów powietrza - Tak ! - Jacek Chojnacki

 

Ostatnio często otrzymuję pytania związane z zastosowaniem sportowych wkładów filtra powietrza jak alternatywę do filtrów stożkowych.

W przeciwieństwie do filtrów stożkowych jestem zdecydowanym zwolennikiem tego rozwiązania.

Nigdy nie stwierdziłem negatywnego wpływu na trwałość silnika po zastosowaniu tych filtrów w przeciwieństwie do opisanych poprzednio problemów wynikających czasami z powodu stosowania filtrów stożkowych.

Producenci filtrów obiecują wzrost mocy silnika w granicach 10%. Po zweryfikowaniu parametrów ponad 300 silników , w których takie filtry zostały zamontowane mam następujące wrażenia.

W około 10% przypadków dało się zauważyć radykalny wzrost mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika , gdzie zwyżka parametrów była w granicach pod 10%.

W przeważającej ilości czyli w około 75% przypadków podane parametry wzrosły w granicach 3%. Również przy tej wartości dało się zauważyć różnicę na korzyść w zachowaniu się silnika bez potrzeby uciekania się do pomiarów trakcyjnych samochodu.

W około 15% przypadków nie dało się zauważyć prawie żadnego wpływu na parametry silnika podczas jazdy kontrolnej. Dokładne pomiary trakcyjne wykazały jednak nieznaczny przyrost mocy i momentu , były to jednak wartości minimalne.

Wkłady filtrów montowane były do bardzo wielu różnych typów samochodów. Nie można jednoznacznie stwierdzić , że w jakimś typie samochodu działają wyjątkowo skutecznie. Podobna relacja zachodzi w przypadku minimalnego pozytywnego wpływu. Istniejące rozbieżności , należy sądzić, są wynikiem stanu technicznego samochodu. Również silnik nowy lub prawie nowy nie musi być wcale w idealnym stanie , przynajmniej pod względem funkcjonowania układu zasilania paliwem oraz układu wydechowego. Przeprowadzone próby z wymianą w takim przypadku układu wydechowego w samochodzie nawet o minimalnym przebiegu na inny fabryczny przeznaczony do tego samego modelu , dały zadziwiające efekty w postaci zdecydowanej reakcji na korzyść silnika podczas kolejnych pomiarów. Okazało się wtedy , że ten sam silnik z zamontowanym filtrem sportowym wykazał się zauważalną poprawą parametrów. Sugeruje to dość duże rozbieżności produkcyjne układów wydechowych mieszczące się w granicach 10% jeśli chodzi o skuteczność działania. Problem ten dotyczy przede wszystkim samochodów o niewielkiej pojemności skokowej silnika , a w zasadzie w tych silnikach o niewielkiej ostatecznie mocy jest szczególnie zauważalny.

Problemy z rozbieżnością mocy silnika z powodu niedoskonałości układu paliwowego przede wszystkim wynikają z różnicy parametrów sondy Lambda. Niektóre sondy mają zbyt ?proekologiczne? parametry co wcale nie powoduje, że samochody będą bardziej bezpieczne dla Natury. Poza nieco mniejszą mocą silnika w granicach do 10% mogą mieć negatywny wpływ na trwałość katalizatora. Rozbieżności takie są normalnymi produkcyjnymi odstępstwami. Podobny problem dotyczy czujników ciśnienia bezwzględnego.

Jest jeszcze kilka innych powodów mniejszej mocy silników ale poprzestanę na dwóch opisanych.

 

Dobre efekty daje stosowanie tych filtrów w silnikach turbodoładowanych bez wzglądu na rodzaj zastosowanego paliwa oraz w silnikach diesel-a - bez doładowania.

Natomiast w silnikach TDI po tuningu elektronicznym - są moim zdaniem niezbędne.

Swoje doświadczenie z filtrami opieram na produktach K&N oraz BMC oraz sporadycznie KINGDRAGON."

 

to znalazłem a Chojnackiego chyba nie trzeba przedstawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie użwałem nigdy czegoś podobnego ale osobiscie uważam, że to jakaś ściema i w praktyce nic to nie da

 

skoro nie używałeś czegoś takiego to po co się wypowiadasz?Uwielbiam takich znawców :roll:

 

czasem może spowodować pogorszenie mocy i spadek momentu (tak było w moim escorcie jak i kumpla w wersji sportowej XR-powód escort miała bardzo dobrze zmontowany oryginalnie filtr)

 

w innych autach dosyć często albo zwiększają ciut moc lub moment obrotowy.

napewno poprawiają dzwięk silnika :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno poprawiają dzwięk silnika :mrgreen:
Na pewno poprawią w tym przypadku dźwięk silnika - diesla :) :shock: Fakt nie używałem, ale czy jest sens ładować kase w coś co przyniesie (bądź nie) nie odczuwalny przyrost mocy? Podejżewam, że jeżeli tak to przyrost mocy bedzie odczuwalny w psychice kupującego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W około 15% przypadków nie dało się zauważyć prawie żadnego wpływu na parametry silnika podczas jazdy kontrolnej. Dokładne pomiary trakcyjne wykazały jednak nieznaczny przyrost mocy i momentu , były to jednak wartości minimalne.

myślę,że dokładnie tyle to przyniesie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno poprawią w tym przypadku dźwięk silnika - diesla :) :shock:

 

a czy ja wypowiadałem się na temat dzwięku diesla? mówiłem ogólnie...więc nie łap ludzi za słówka. najlepiej nie mieć doświadczenia a zabierać głos.

 

Teraz dopiero zobaczyłem ile to kosztuje (w pracy nie miałem dojścia do allegro),więc 200zł na tak minimalna poprawę mocy czy momentu nie warto. Lepiej dołożyć to do chipa lub wydechu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast w silnikach TDI po tuningu elektronicznym - są moim zdaniem niezbędne.

I chyba to jest najważniejsze ;-) To ja póki co dalej będę przy filtronie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja powiem tak: sam stożek albo wkład nic nie daje lub daje mało, albo również może dać kiche jak się go źle zamontuje. Stożek aby działał jak należy musi mieć odpowiedni dolot, długość i średnice. Jeżeli ktoś chce montować modyfikacje w powietrzu to najlepiej połączyć to ze sportowym wydechem. dla amatorów i leniwców polecam zamiennik a dla bardziej ambitnych stożek.

Trzeba jeszcze pamiętać, że każdy filtr, stożek czy zamiennik mają swoje parametry dostosowane do odpowiedniego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!