Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chce załozyc srodkowy wyswietlacz- teraz mam


Rekomendowane odpowiedzi

Ok rozumiem mniej więcej. Czyli trzeba szukać kabli i miejs z których one wychodzą w zależności od tego w które miejsce idą pod wyświetlacz. A to może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły gdzie jeszcze można znaleźć brakujące przewody (z których miejsc wychodzą) tak aby było jak najmneij kombinowania z podłączeniem i przeciąganiem ich? Dzięki za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robal, brakujących kabli w Twoim aucie niema, więc daj sobie spokój z poszukiwaniami. Jedyne co potrzebujesz to przedłużenie tych dwóch kabelków co wychodzą z czujnika i podłączenie do wyświetlacza w sposób jaki opisałem. Sam czujnik możesz przyczepić gdzie chcesz. Niekoniecznie w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pociągniesz z kotki ISO przy radiu

Nawet z kostki nie trzeba wystarczy podpiąć się do przewodów przed kostkę, jest to łatwiejsze.

Czarny - masa

Czerwony - plus

Żółty - plus

Te dwa ostatnie trzeba sprawdzić który jest stały a który po zapłonie bo już nie pamiętam.

261220dxd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiemy się chyba. Co mi z czujnika skoro wyświetlacz nie będzie zasilany?
O kurcze, ubzdurałem sobie,że miałeś już wyświetlacz z godziną a zmieniasz na taki z godziną i temperaturą. Ja miałem taka sytuację i się zasugerowałem. Faktycznie, przy radiu masz wszystko co potrzebujesz. Szkoda, że razem z wyświetlaczem nie masz kostki, która jest do niego podłączana. Łatwiej byłoby podłączyć kable.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie teraz już wiadomo o co chodzi. <szukaj> Skoro od radia wszystko się da podłączyć lub przed radiem to spoko. Pomęczę się z tym może na weekendzie o ile zdobędę kostkę. Swoją drogą jeżeli nie z części używanych to gdzie indziej można takie coś zdobyć? W sklepach elektronicznych chyba nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepach elektronicznych chyba nie bardzo?

poszukaj w http://nowyelektronik.pl najlepiej idź do sklepu z zegarkiem i pokaż sprzedawca może dobrać odpowiednią kostkę.

Albo szrot.

 

gojgien, ja tylko wskazałem miejsce. Nie powiedziałem jak się podłączyć i pod jakie kable. Jest chyba naturalne, że trzeba wpiąć się w kabelki znajdujące się w kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Zdobyłem właśnie na szrocie takie coś:

 

p1030587.jpg

p1030590.jpg

 

Kolory według kolejności od góry:

żółty, 2 czarne razem, czerwony i od dołu niebieski, beżowy i biały więc kolory mniej więcej się pokrywają z tymi ze zdjęcia z opisem co jest od czego.

 

I teraz pytanie czy podpinać się do kostki od radia czy do kabli przed kostką i w jaki dokładnie sposób (lutowanie, skręcanie)? Nie robiłem tego wcześniej więc nie chcę czegoś zepsuć. Dzisiaj sprawdzę czy kolory będą się zgadzać ale gdyby ktoś wiedział, że są też inne to proszę o informację co do czego podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robal, nie patrz na kolory, bo w tym wypadku to mało istotne, ważne by odpowiednie przewody były podłączone w odpowiednie miejsca. Rozpiska według styków w wyświetlaczu. Tego się trzymaj, a będzie OK.

Podłączaj na przewody przed kostką, to najłatwiejsza metoda. Nie trzeba rozbierać kostki i rozkuwać konektorów, co i tak graniczy z cudem. Przewody możesz ze sobą lutować, choć nie jest to konieczne. Dobrze zaizolować, a najlepiej jakbyś izolację na przewodach biegnących do radia, przecinał w różnej odległości od kostki. Wówczas już to przesuniecie miejsc przyłączenia względem siebie będzie zapobiegało przypadkowemu zwarciu. Możesz także, skoro już w tym dłubiesz, odwrotnie podłączyć 2 przewody z zasilania. Efekt będzie taki, że wyświetlacz nie będzie przygasał po włączeniu świateł, co w fabrycznej instalacji ma miejsce, a w związku z koniecznością jazdy na światłach w dzień, pogarsza widoczność wyświetlanej godziny i temperatury. Sposób opisywałem w jednym ze swoich wczesnych postów na tym forum.

dodano

Tu ten post:

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-przycie...91,25.htm#31154

Dodam, że od daty napisanie tego posta, (2007. 09) do dnia dzisiejszego mam tak to przełączone w sceniolu I. Nie było i nie ma z tego powodu żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest problem. Wygrzebałem kable, zacząłem się podpinać przed gniazdkiem od radia. Kable mam opisane po angielsku i z tego co rozumiem to podpinałem według kolejności ze zdjęcia:

podcznieze.jpg

czyli najpierw 12v stacyjki podpiąłem u mnie do kabla o nazwie to ignition (u mnie kolor czerwony), potem masa podpiąłem do kabla ground (w obu przypadkach czarne), potem 12v stałe podpiąłem do kabla o nazwie to batery (u mnie żółty). I wygląda to tak (weim że zdjęcia słabe ale robiłem telefonem):

dsc00355.jpg

Tutaj zaczęły się problemy bo nie widze nigdzie kabla który byłby opisany jako 12v światła! Znalazłem w miejscu na radio jakiś przycięty kabelek który nie był opisany ale wychodził z tej samej wiązki i wygładał tak:

dsc00354.jpg

Połączyłem go z tym który niby w kostce ma być jako 12v świateł ale po przekręceniu kluczyka nic się nie zaświeciło. Reszty już nie podłączałem bo to chyba od termistora ostatnie 2 kable a póki co chce zobaczyć że działa godzina a termistor to temat na inny dzień. Aha i jeszcze jedno zdjęcie jak u mnie wygląda kostka radia (wszystkie górne kbale to głośniki), 3 dolne wogóle nie są podłączone (chyba od pilota radia itp):

dsc00353.jpg

Czy ktoś wie co robie źle? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robal, no przecież kilka postów wcześniej pisałem byś podświetlenie poprowadził od podświetlenia zapalniczki. w kostce radia takiego nie odnajdziesz bo to dopiero w radiu jest rozgałęzione i świeci po jego włączeniu.

Teraz jednak się zastanawiam, czy to miejsce w zapalniczce jest odpowiednim punktem, by było docelowo tak podłączone. Na próbę możesz podpiąć, ale wydaje mi się, że to powinno jednak być równolegle do podświetlenia licznika kilometrów.

Powinno świecić nawet bez włączonych świateł. U mnie nie było potrzeby tak dokładnie tego rozgryzać, gdyż instalacja była fabrycznie wstawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!