Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka zalana w środku (wykładzina)


Rekomendowane odpowiedzi

Filtr kabinowy u mnie w wersji bez klimy jest na podszybiu od strony kierowcy, czarna plastikowa obudowa i w niej mieści się filtr.

Jak masz dialogys to wpisz sobie w częsciach (PR) filtr kabinowy i tam jest wszystko ładnie pokazane na schemacie.

 

e mojej wersji filtra nie ma i nigdy nie będzie bo się nie da takowego zamontować, więc niekoniecznie musi wszędzie być...

 

co do zalewania, też jakieś dwa miesiące temu odkryłem wielką kałużę z przodu i z tyłu po stronie pasażera. Suszyłem szukałem dziury w całym itp. Bo ostatnich deszczach jest już sucho, wiec podejrzewam że mogłem nieopatrznie na myjni nie domknąć okna. Choć możliwe też że uszczelka przy przedniej szybie puściła-bardzo często w jednym miejscu mi się odkleja - tak btw to nie wiecie może czym najlepiej sprawić by się mocno szyby trzymała?

 

radzę też szukając dziury dobrze poprzyglądać się autu - ja w moim dostrzegłem między lewym błotnikiem a ramą samochodu naładowane... pianki montażowej. Cóż, Polak potrafi, nie wiem który poprzedni właściciel ani dlaczego musiał tak załatać sprawę, ale warto poprzyglądać się tu i ówdzie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Mam podobny problem w mojej megance, od jakiegoś czasu zauważyłem, że po opadach deszczu zbiera się woda na wycieraczce od strony kierowcy. Planowałem w wolnej chwili tam zajrzeć,ale jakoś nie miałem natchnienia....Aż do wczoraj kiedy chciałem odpalić auto i sam włączył się alarm!!! Za każdym razem kiedy przekręcałem kluczyk w stacyjce sytuacja powtarzała się. I wydaje mi się, że to właśnie przez wodę która nie ma ujścia przez wspomniane kanaliki odpływowe i dostaje się do środka zalewając przy okazji instalację elektryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Chciałem dołączyć do grona użytkowników megi zbierających wodę pod nogami kierowcy.

Ponieważ mam gumową wycieraczkę pod nogami to wodę w samochodzie zauważyłem dopiero przy odkurzaniu. Nie wiem co jest powodem. Odwinąłem do góry dywaniki, wykręciłem gąbkę wygłuszającą i suszę.

Kierując się wskazówkami z forum lałem wodą po przedniej szybie by zobaczyć czy to nie przytkane odpływy z podszybia no i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że nie ^^ Woda wleciała do poszybia i tak samo wyleciała, a w środku wody nie przybyło. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Póki co to suche wszystko ale to pewnie do następnego deszczu.

 

Pozdrawiam

i z góry dziękuję za wszelkie sugestie

 

Dodano: 22 sie 2011 - 14:17

Byłem u mechanika, by podnieść moją renię i zobaczyć jak wygląda jej podłoga, czy aby tam nie szukać jakiejś nieszczelności. Okazuje się że wszystko w porządku.

Po przeczytaniu wielu wątków na forum postanowiłem sprawdzić drożność odprowadzenia wody od klimy i tak: wlewając wodę w miejsce filtra przeciwpyłkowego (na podszybiu) widziałem jak wylatuje ona pod samochód w związku z tym śmiem twierdzić że odpływ od klimy jest drożny.

Odpływ z podszybia po zerknięciu tam z pomocą latarki ^^ i lejąc 4 litry wody wydaje mi się być drożny.

 

Ponawiam więc moje zapytanie o możliwą przyczynę wody pod dywanikami kierowcy. Wszelkie sugestie i jak mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mam pytanie odnośnie odpływów. Chodzi mi o odpływy szyberdachu, ale uchodzące w kierunku tyłu auta. Przednie rurki już udrożniłem. Nie wiem tylko gdzie "kończą" się tylne. Czy przed czy za tylnym kołem. Za tylnym kołem odkręciłem "małe nadkole" ale nie zauważyłem żadnej rurki biegnącej od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem jak wy. Przeciekiem oprócz przedstawionych przez Was (antena, szyberdach, zatkane odpływy) jest miejsce przejścia kanału wentylacji przez ścianę grodziową. Chodzi mi o przejście kanału wentylacyjnego z podszybia do wnętrza pojazdu. Ja odtłuściłem blachę koło kanału nawiewu w podszybiu wraz z plastikowym kanałem wentylacyjnym i uszczelniłem miejsce łączenia silikonem.

Z tego co wyczytałem gdzieś wcześniej w internecie to zastosowane są tam uszczelki, które z czasem parcieją i przepuszczają wodę.

Przecieki następują przy większych opadach deszczu gdy auto stoi, lub podczas szybszej jazdy w deszczu.

Woda zgromadzona w podszybiu(tam gdzie jest w niektórych wersjach zamontowany akumulator) nie zdąży spłynąć odpływami umieszczonymi po bokach i przedostaje się do wnętrza właśnie w miejscu przejścia kanału wentylacyjnego do środka. Spróbujcie wlać z wiadra wodę na szybę i sprawdźcie czy woda stoi koło przejścia kanału wentylacyjnego. Zauważycie, że miejsce przejścia układu wentylacyjnego przez grodź jest zalana. Woda dostaje się do wnętrza i sączy się po kanale wentylacyjnym. Ponieważ najniższym miejscem kanału wentylacyjnego jest nagrzewnica to woda zaczyna płynąć przy wyjściu z nagrzewnicy przewodów układu chłodzenia. Tym sposobem woda najczęściej zaczyna lecieć pod nogi kierowcy. Francuzi po prostu nie podnieśli wyżej przejścia kanału wentylacyjnego w stosunku do dna podszybia. Gdyby przejście było by wyżej, woda nie miała by możliwości wpływać do środka kabiny przez przejście wentylacji z podszybia do środka pojazdu.

Mam nadzieję, że mój opis przedstawiłem w dość jasny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

:D

Mam podobny problem z zalewaniem samochodu w Megance I 96r.

:D

Prawdopodobnie zatkane są białe rurki odprowadzające wodę z szyberdachu.

:D

Czy ktoś wie gdzie te białe rurki są wyprowadzone, tak żeby spróbować przepchać je od "dołu".

:)

Próbowałem od szyberdachu , drutem, spręzonym powietrzem i wydaje mi się że jest jakiś czop.

:)

Dziękuję za pomoc.

Masz jakieś problemy z klawiszem Enter, że takie dziury w tekście zostawiasz??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z zalana podłogą i nigdy bym o tym nie wiedział gdyby nie ciekawość sprawdzenia co jest pod dywanikami. Okazało się że po oby stronach przednich siedzeń gąbka wygłuszająca jest całkowicie przesiąknięta wodą. Ku mojemu zdziwieniu blacha zdrowa. Sprawdziłem odpływy z podszybia i są ok. Jednak z szyberdachu na bank zapchane bo jak polałem trochę wody w te kanały nic nigdzie nie wyleciało od spodu w dodatku woda odrazu gromadzi sie w rynienkach szyberdachu. Tylnych jeszcze nie odkryłem. Wyciągając te gąbki widać że woda nie spływa po ścianie silnika bo gąbki na tej ścianie całkowicie suche i czyste. W dodatku w nogach pasażera z przodu na podłodze jest jakiś troszke odklejony kawałek okrągłej blaszki. Prawdopodobnie puściło jakies uszczelnienie fabryczne i na szczęście nadmiar tej wody wyciekał tą dziurą pod samochód. Po stronie kierowcy też jest ta blaszka ale jest fabrycznie zaklejona i woda nie miała którędy wypłynąć - z gąbki kierowcy wycisnąłem zdecydowanie więcej.

Dzisiaj w nocy trochę popadało więc poszedłem rano zobaczyć czy coś zalało. Odkryłem że po stronie kierowcy ani kropli, a po stronie pasażera woda. Nie dużo ale sukcesywnie kapiąca z łączenia plastikowej prowadnicy dla kabli z blachą progu pod plastikową osłoną(biegnie w niej m.in. rurka z płynem spryskiwacza tylnej szyby.

Teraz pytanie czy są to objawy zapchanych kanałów w szyberdachu? Czy może "woda w progu", bo też czytałem gdzieś o tym że woda może dostawać się podobno przez łączenie podwozia z karoserią gdzieś w okolicach tylnego nadkola. Dodam że gdy zahamowałem gwałtownie to pare kropel więcej się wylało z tego miejsca ale jedyne przelewanie jakie usłyszałem po zahamowaniu to benzyna w baku, raczej nie w progach.

post-43326-0-72897500-1343592963_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce ewidentnie widać zaciek z pod uszczelki. (albo po uszczelce a tam dopiero spływa na plastik)

Przeczytaj o przeciekach w drzwiach M II.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest uszczelka. Fakt na fotce widać slad po wodzie cieknącej od uszczelki po plastikowej osłonie, ale to akurat kropla deszczu tak padła bo drzwi były otwarte a jeszcze troszeczke z nieba kropiło - mój błąd. Odchylałem tą plastikową osłonę i sprawdzałem uszczelkę, było sucho. Na dniach jeszcze raz to rozbiorę i spróbuję odczepić tę czarną plastikową prowadnice dla kabli od blachy progu. Wydawało mi się jakby leciało z tych plastikowych spinek.

 

wczoraj zrobiłem test i przez 20min. lałem wodę ze szlaufa prosto na uszczelke drzwi. Jednak okazało sie po rozebraniu plastikowej prowadnicy że woda leci spod uszczelki obramowania drzwi z miejsca przedstawionego na fotce. Ma ktoś sposób na poprawę szczelności takiej uszczelki, czy może wymiana? Po tym odkryciu postanowiłem wbrew logice odetkać przednie odpływy szyberdachu bo tylnych nie umiem namierzyć. Niestety nie miałem już więcej czasu na ponowne lanie wody celem sprawdzenia czy coś to pomogło ale jakoś nie widzę powiązania tych odpływów z tą uszczelką

Jakieś propozycje?

post-43326-0-44638300-1343761215_thumb.jpg

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

prosze o pomoc!! w mojej megance scenic I 1998 mam mokro tylko pod dywanikiem kierowcy.Sprawdzałem czy nie stoi woda na podszybiu pod wycieraczkami przedniej szyby i jest tam sucho. Skad moze sie ta woda zbierac? Czytam o odprowadzeniu wody z szyberdachów-gdzie te odprowadzenie sie znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W megane odkręsza bodajże po dwa torxy w tylnej częsci nadkola (plastikowa osłona) im widac tam biały wężyk. Odpychasz i już. U mnie poskutkowało bo miałemdwie strony zatkane i tak samo zalana podłogę z przodu. Chyba w sceniku jest tak samo. Tylnych odpływów z szyberdachu jeszcze nie odkryłem.

 

No i niestety problem powrócił. Parę dni popadalo a akurat auto zamiast w garażu to na parkingu. Odchyliłem z ciekawosci matę wygłuszającą i znowu cała gąbka mokra. Czy wymiana uszczelki drzwi może cos pomóc?

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ok demontaż wykładziny w moim od strony kierowcy rozpoczęty cała mata przesiąknięta. Podszybie nie ruszone muszę załatwić ściągacz. I tu mam pytanie czy megane coupe tylne odpływy kończą się w okolicach klapy bagażnika? Tam po otwarciu klapy są dwa kanaliki i wiem że było tam pełno igliwia. Wydaje mi się też że mogę mieć coś z klimą bo po jej włączeniu wody jakby przybrało. Przy samej nagrzewnicy pod nią-tunel środkowy jest sucho. Zalana się wydaje być strona kierowcy. Listwa progowa przy drzwiach jest ok(po jej ściągnięciu w tamtym miejscu było sucho. Kolejne pytanie to czy tuż pod pedałami (ściana od silnika) na łączeniu blach oryginalnie był czarny silikon?Mam tam owy i się zastanawiam czy może nie tamtędy coś leci. Dodam popołudniu fotki jak to wygląda i mam nadzieje że odpowiecie czy tak powinno być. Aha przy filtrze kabinowym bo jego wyjęciu sucho.

 

Dodano: 14 kwi 2015 - 23:30

Wysuszony. Klima włączona nic nie ciekło mała plamka pod samochodem-nie było dzisiaj zbyt ciepło. A w załączniku ten silikon-może tamtędy coś leci?? Jak sądzicie? Czy to było tak fabrycznie?

 

Dodano: 14 kwi 2015 - 23:33

Nie wiem dlaczego obraz jest wyświetlany odwrotnie....

 

Dodano: 15 kwi 2015 - 14:38

Wilgoć pojawia się na nowo mimo że nie padało w nocy..... O co chodzi??

 

Dodano: 15 kwi 2015 - 18:06

Czyli nikt nie pomoże, szkoda...

 

Dodano: 16 kwi 2015 - 18:23

Wychodzi na to że winna jest klima (raczej)... Mogę prosić o zdjęcie lub rysunek miejsca węża skraplacza(gdzie dokładnie znajduje się na spodzie auta)?

post-78928-0-01872900-1429047151_thumb.jpg

Edytowane przez mj87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!