Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik


Julek

Rekomendowane odpowiedzi

Mój silnik gaśnie gdy jest zimny. Mam założoną instalację LPG. za każdym razem gdy go wysprzęglam gaśnie, problem ten znika, gdy nabierze odpowiedniej temperatury. jest to duży kłopot bo to trwa dosyć długo. a jak stanę na skrzyżowaniu to robi się nerwowa atmosfera :mrgreen: poza tym pracuje nierówno na niskich obrotach proszę o porade co to moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloze sie o piwo, ze gasnie na gazie. (i to jeszcze na podwojnym gazie) :mrgreen: Nie no, Julek, napisz cos wiecej. My mamy podobny problem z ojcem w Tipo, gasnie na LPG. Ale jak sie delikatnie pytrzyma gaz jak obroty spadaja i pozniej pusci pedal to juz trzyma. Tylko w naszym przypadku temperatura otoczenia, nie ma wiekszego znaczenia, jak i temperatura silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej informacji na temat dolegliwości autka. moja meganka gaśnie zarówno na LPG jak i na Benzynie. nawiasem mówiąc to na benzynie pracuje jeszcze gorzej szarpie i potrafi zgasnac nawet jak silnik jest juz zupełnie ciepły. nawet jak przytrzymam pedal i puszcze po jakims czasie to i tak zgaśnie. jakby jeszcze czegos brakowało to dajcie znac to dopisze jakies informacje. dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Ja mam ten sam problem. (opisuję go w innym temacie forum). Megana z gazem, fachowcy mówią,że ten typ tak ma, a tak wogóle to wina tego że jest gaz. Ale tak jak opisuje Julek wydaje mi się,że na paliwie chodzi gorzej. Komputer nie wykazuje praktycznie żadnych nieprawiodłowości. Co do sondy, bo też niektórzy fachowcy zwracali mi na to uwagę to nie jestem przekonany, bo wydaje mi się że nie w każdych warunkach komputer samochodu otrzymuje od niej informacje. Ja zaczynam u siebie kontrolę wszystkich czujników typu ciśnienia atmosferycznego, silnik krokoy, temperatury cieczy czy powietrza, metodą tzw. na piechotę, bo top czyba jedyny sposób. Mam nadzieję, że nie okaże się, że walnięty jest komputer, co też mi sugerowano. Nie wiem czy już doszedłeś co było przyczyną, jeżeli tak to daj info co było.

 

[ Dodano: 2006-11-11, 15:08 ]

Jeszcze jedno pytanko. Czy ta nierówna praca silnka przypomina trochę zarucanie silnikiem tak jakby nie dostawał odpowiedniej iskry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik gaśnie gdy jest zimny. Mam założoną instalację LPG. za każdym razem gdy go wysprzęglam gaśnie, problem ten znika, gdy nabierze odpowiedniej temperatury.

 

Miałem tak w Corsie. Meganki postanowiłem nie "psuć", zwłaszcza że pali mi mniej Pb niż Corsa :mrgreen: Problem został rozwiązany przez wymianę silnika krokowego instalacji LPG oraz kilku regulacjach. W instalacjach LPG jest ponoć jakiś system zwiększania dawki gazu gdy silnik jest zimny (przeciwdziałanie zubożaniu mieszanki) i gdy nie jest dobrze ustawiony to są takie "jajca". Moja rada to zmień warsztat LPG, dobrze wyregulowana instalacja musi działać jak należy, a hasła "speców" w stylu "ten typ tak ma" swiadczą tylko o ich nieudolności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam . Jak masz jeszcze ten problem to spróbuj zresetować komputer. Ja właśnie cieszę się z tego że sie pozbyłem tego naprawde uciążliwego problemu.

Jak to zrobic? Poszukaj mojego tematu "czy jest meganka która nie ma problemow z silnikiem" ( czy jakos tak) tam w ostatnim poscie jest instrukcja jak to zrobic. Mi pomogło wiec warto.

 

Aha jak to zrobisz to się pochwal czy pomogło. Przekona mnie to wtedy na 100% . O.K ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po doświadczeniu z jednopunktowym wtryskiem i LPG w nisanach (100kkm przejechanych) stwierdzam że przełączenie bezpieczne z Pb na LPG wykonuje się przy 75% wskazań temperatury cieczy chłodzącej 40-50 stopni (w sekwencji przynajmniej 35stopni). przy zimnym silniku i jednopkt wtrysku gazu jazda po mieście jest niemożliwa . ruszaj na Pb nagrzej auto i ręcznie włączaj LPG i powinno hulać przez wiele kilometrów;

co do niestabilnych obrotów na Pb/LPG (przy założeniu szczelnego układu zasilania paliwa i powietrza) - problemem jest często wstawiony zawirowywacz powietrza dla dobrego wymieszania mieszanki (z reguły płaskownik "blaszka" w torze powietrznym);

zrobiłem 20 szt prototypów zastępczych i uzyskałem efekt że na Pb jeździła tak samo płynnie jak na LPG (a na początku przy blaszce monterów gazu silnik wariował na Pb - nie dało się jeździć).zawirowywacz podnosi zawartość paliwa w mieszance i dlatego też zakłóca pracę sondy Lambda oraz zwiększa zużycie paliwa;spotkałem majstrów którzy montowali zawirowywacz w obwodzie rezonansowym i silnik nie chciał w ogóle jeździć na Pb.

cyt."no co chciał pan przecież na gaz ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miałem problem z gasnięciem silnika na LPG udałem sie do mechanika i ten powiedział mi tak:

po pierwsze: polski gaz jest do.... w szczególnosci na tych małych prywatnych stacyjkach chociaz nie zawsze ale jednak...

po drugie: sprawdzimy przepustnicę i wymienimy "membrane" (czy cos takiego nie pamietam co dokładnie powiedział) od czasu wizytu u owego mechanika ciesze sie tym iz silnik nie gasnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!