Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatla w nowym megane


Rekomendowane odpowiedzi

Tak ogladajac swoje auto z przodu, zauwazylem, ze w kazdym reflektorze jest 5 zarowek.

, kierunek, postojowe, mijania, drogowe i jeszcze jedna.

Doszedlem do wniosk, ze to musi byc do jazdy dziennej i faktycznie w instrukcji jest tak napisane.

Rzecz w tym, ze onie nigdy sie nie wlaczaja.

Cos mi sie zdaje, ze trzeba to zaprogramowac (serwis?)

Aktualnie mam tak, ze gdy wlacze silnik to mijania sa zawsze wlaczone, niezaleznie od tego co zrobie.

Idealnie by bylo gdyby ciagle swiecily te do jazdy dziennej, a ja ewentualnie wlaczam mijania, lub jeszcze lepiej w trybie auto, same sie wlacza.

Myslicie, ze mozna to przeprogramowac ?

I czy wiazalo by sie to z jakimis kosztami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane, ze "Zaleznie od wersji pojazdu, swiatla dzienne zapalaja sie samoczynnie po uruchomieniu silnika" ... "aby wlaczyc lub wylaczyc funkcje patrz paragraf...Menu ustawien osobistych".

Tyle ze w menu ustawien osobistych jest jedynie jezyk, blokowanie zamkow podczas jazdy i wycieraczka tylna podczas cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zaleznie od wersji pojazdu, swiatla dzienne zapalaja sie samoczynnie po uruchomieniu silnika" ...
może w twojej nie ma tej możliwości..lampy są prawdopodobnie jednakowe we wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi sie nie chce wierzyc, wersja dynamique, w katalogu/konfiguratorze jest sekcja widocznosc i oswietlenie, sa tam "światła do jazdy dziennej".

Wiec zapewne kwestia ustawien.

Czy zrobia mi to w serwisie gratis ? Bo jak by nie bylo aktualnie towar nie jest zgodny z umowa <piwko> Niby w srode odebralem, ale juz mam ponad 700km zrobione, wiec w przyszla srode powinien stukac 1000km... chce zmienic wtedy olej. Przy okazji zwroce na to uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jak to wkoncu jest z tymi swiatlami, moich wogole nie da sie wylaczyc przy zapalonym silniku, jedynie na pozycyjne. A przy zmianie z 0 na 1 nie widze zadnej roznicy przy zmianie oswietlenia czyli caly czas swieca na normalnych mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jasne...

okazuje sie, ze nie moga tego zmienic poniewaz Polskie prawo wymaga by rownoczesnie wlaczone byly swiatla pozycyjne, a nie sa w stanie zrobic tak zeby dzialaly one razem z dziennymi.

 

Pozycyjne jedynie z postojowymi i mijania.

 

 

---

Podobno jak sie uprzec mocno... to wysylaja soft do RP, tam przygotowuja odpowiednia wersje i w koncu zadziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polskie prawo jest chore, ale to chyba nic nowego...

Jazda na światłach mijania, dodatkowo samochodem wyposażonym w światła dzienne, jest co najmniej dziwna.

 

Na początek proponuję przeczytać to:

Artykuł

Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej

 

Wyjątek z Dyrektywy Komisji UE nr 97/30/WE:

Artykuł 7

 

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić udzielenia homologacji typu WE lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji WE* i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG**.

 

Artykuł 8

 

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zabronić sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji dowolnego pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeśli opatrzone są znakiem homologacji WE* części oraz są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

 

* homologacja europejska (oznaczenie znakiem 'E')

 

** dyrektywa określająca warunki montażu świateł w pojazdach mechanicznych (w tym świateł do jazdy dziennej)

 

Proponuję o w/w faktach poinformować ASO oraz ewentualnie policjanta w czasie kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin 48, do którego podałem link, dokładnie określa wszystkie warunki jakie musi spełnić każde oświetlenie zewnętrzne samochodu - między innymi światła do jazdy dziennej. Nie ma tam ani słowa odnośnie tylnych świateł pozycyjnych, które rzekomo powinny świecić się razem z dziennymi. Taki zapis istnieje tylko w prawie polskim i powstał on dużo wcześniej zanim Polska przyjęła owy regulamin. Prawo międzynarodowe ma pierwszeństwo przed prawem lokalnym. Zatem Polska nie ma prawa nie dopuścić do ruchu samochodu wyposażonego w światła dzienne, które zostały zainstalowane zgodnie z Regulaminem 48, ani zabronić używania takowych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!