Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatla w nowym megane


Rekomendowane odpowiedzi

"Szanowni Państwo!

 

Dochodzą do nas skargi klientów Renault Polska, którym odmówiono aktywowania

funkcji świateł do jazdy dziennej w samochodach Megane III.

Wiemy, że samochód ten jest wyposażony w światła do jazdy dziennej (załącznik),

a ich aktywowanie odbywa się poprzez włączenie odpowiedniej opcji w oprogramowaniu.

Tym bardziej dziwi odmowa Renault Polska, które zamiast tego wyposaża samochody Megane III w automatyczne włączanie światła mijania, odbierając tym samym kierowcy decyzje, kiedy należy włączyć światła mijania.

Wprawdzie w Polsce istnieje obowiązek włączania świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej, ale to od kierowcy zależy czy włączy światła dzienne, światła mijania czy nie włączy świateł w ogóle, zwłaszcza gdy znane są ostatnie fakty, potwierdzające negatywny wpływ włączania świateł mijania na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Przypominamy, że światła do jazdy dziennej (włączone tylko z przodu) są zgodne z przepisami Unii Europejskiej (regulamin 48), a od niedawna również z prawem polskim (rozporządzenie ministra w załączniku), z dnia 4 maja 2009, które stanowi, iż od 20 czerwca 2009 roku wraz ze światłami do jazdy dziennej nie muszą być włączone światłą pozycyjne tylne.

W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 dopuszcza się wprawdzie takie połączenie elektryczne, które włącza jednocześnie tylne światła pozycyjne, aby nie było konieczności przerabiania istniejących instalacji elektrycznych w samochodach rejestrowanych do końca roku, a wyposażonych w światła do jazdy dziennej.Wiemy również, że zastrzeżenie to jest błędnie tłumaczone przez Renault Polska w listach do swoich klientów jako zakaz montowania świateł do jazdy dziennej według nowych przepisów do dnia 31 grudnia 2009. Nasza ekspertyza prawna mówi co innego, zresztą nawet dla laika "może" nie równa się "musi". Dlatego dziwi nas tak "naiwne" tłumaczenie i oszukiwanie swoich klientów.

 

W świetle powyższych faktów oczekujemy na:

1. Pozytywne rozpatrzenie naszego wniosku i zaprzestanie utrudniania klientom Renault Polska aktywowania funkcji świateł do jazdy dziennej w samochodach Megane III, zgodnych z dyrektywą Unii Europejskiej oraz prawem polskim 2. Zaniechanie oferowania funkcji włączanych automatycznie świateł mijania jako bardziej szkodliwych dla bezpieczeństwa ruchu drogowego niż światła do jazdy dziennej.

 

Informujemy ponadto, iż w przypadku negatywnego rozpatrzenia naszego wniosku lub nie otrzymania odpowiedzi w ciągu 14 dni, kierujemy wniosek o wszczęcie postępowania przeciwko Renault Polska do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznika Praw Obywatelskich

 

Pozdrawiamy

 

Inicjatywa Obywatelska "Stop Światłom""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, a to nie jest konfigurator poprzedniego modelu Megane?

To jest screen z konfiguratora obenego modelu, zrobilem sobie "w razie czego" gdy po pierwszej wizycie w serwisie oswiadczyli, ze samochod nie ma swiatel dziennych, nie ma nawet takiej opcji w sofcie...

 

Wkurza fakt iz mimo, ze samochod ma takie swiatla to teoretycznie powinienem zabulic i sobie domontowac na wlasna reke takie swiatelka... bo przerabianie fabrycznego oswietlenia jest "niedopuszczalne"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że pismo cytowane przez dadrl zostało już wysłane przez stowarzyszenie 'Stop światłom' do RP. I bardzo dobrze - tak trzymać. Im więcej takich akcji, tym większe szanse na skuteczność naszej walki z wiatrakami. Jeśli tym razem znów nic z tego nie wyjdzie i RP z uporem maniaka upierać się będzie dalej przy swoim stanowisku, proponuję zainteresować sprawą wszelkie możliwe media. Kiedy napadną na nich z mikrofonami i kamerami, inaczej będą ćwierkać...

 

A propos screenu z konfiguratora - gratuluję autorowi zapobiegliwości, ja nie byłem na tyle sprytny. Szkoda, że nie wynika z niego, że chodzi o Megane III. Poza tym pewnie będą się wypierać, iż konfigurator ma na celu jedynie przybliżenie klientowi wyposażenia auta i nie jest ofertą z punktu widzenia kodeksu handlowego... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Mi powiedzieli, że mogą to zrobić na moja odpowiedzialność. Musiałbym podpisać jakieś papiery. Nie maja jeszcze wiadomości od Renault Polska. Mówili, ze w Lagunie było podobnie i sprawa wyjaśniła się dopiero po kilku miesiącach. Mam dzwonić za ok miesiąc i pytać.

Chyba pozostaje tylko czekanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cos wiadomo jak z tym dalej ? czy cisza?

jest odpowiedź:

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na Państwa korespondencję uprzejmie informujemy, iż Renault Polska jest w trakcie przygotowywania odpowiedniej procedury technicznej dla Autoryzowanych Serwisów Renault, która być może pozwoli na aktywowanie świateł do jazdy dziennej w samochodach Renault. Sprawa ta wymaga jednak dłuższej konsultacji z Centrum Technicznym Renault we Francji.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod numerem telefonu (+48 22) 575 99 99 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do soboty w godzinach od 08.00 do 20.00.

 

Z poważaniem,

Róża Gąsiewska

Dział Kontaktów z Klientami

Renault Polska Sp. z o.o.

ul. Marynarska 13

02-674 Warszawa

tel.: +48 22 575 99 99

e-mail: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto kolejna "perełka":

 

Szanowni Państwo,

 

Tak jak informowaliśmy w poprzednim e-mailu jesteśmy w trakcie opracowywania kompleksowej procedury dla serwisów Renault wraz z informacją dla sieci sprzedaży. Chcemy potraktować sprawę całościowo, nie zaś reagować punktowo w konkretnych przypadkach. We wspominanych przez Państwa przykładach, owszem udało się przeprowadzić operacje odblokowania opcji świateł do jazdy dziennej, nie jest to jednak rozwiązanie gwarantujące, że samochód po następnej wizycie w ASO Renault i podłączeniu urządzenia diagnostycznego nie "pówroci" do ustawień fabrycznych. Stąd konsultacja z Producentem, aby móc tego uniknąć. Państwa pomoc w opracowywaniu procedur serwisowych jest zbędna i nie bardzo się orientujemy na czym miałaby polegać. Nie podejmujemy polemiki na temat rzekomej poprawy bezpieczeństwa na skutek zaprzestania stosowania świateł mijania. Dane przesłane nam przez Instytut Transportu Samochodowego - Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie potwierdzają Państwa opinii na temat niebezpieczeństw związanych z używaniem świateł mijania. O pracach będą Państwo informowani w miarę ich postępu.

 

Z poważaniem,

 

Przemysław Niedzielski

 

Dział Kontaktów z Klientami

 

Renault Polska Sp. z o.o.

ul. Marynarska 13

02-674 Warszawa

tel.: +48 22 575 99 99

 

e-mail: [email protected]

 

[ Dodano: 2009-08-01, 16:53 ]

Uwaga: jeżeli komuś udało się aktywować światła do jazdy dziennej w Renault Megane III, prosimy oopis jak to przebiegało oraz w którym ASO miało to miejsce.

Podobno ASO w Krakowie ma nawet w cenniku taką usługę jak aktywacja świateł do jazdy dziennej, która kosztuje 300 zł. Wiecie coś na ten temat?

Jeszcze gdyby ktoś z was miał fakturę za taką usługę i dostarczył skan, to już byłoby pięknie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kupilem zonie "demowke" M3 2.0tce privilege. Jak nia wczesniej jezdzilem, miala wlaczony tryb "skandynawski" tj, niezaleznie od pozycji na pierscieniu, byly zapalone xenony.

Przeczytawszy uprzednio wasz watek, poprosilem, aby przed odebraniem przezemnie samochodu wlaczyli dzienne.

Nie ma problemu, dzienne wlaczone. IMHO kazdy serwis moze to zrobic.To samo w kazdym razie mamy w Nowej Lagunie, u mnie dzienne byly, niektorzy z forum walcza.

Pozatym samochodzik super, zona poki co smiga laguną hehe

pzdr

Luca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O moze w koncu jakis przelom...? Bede musial sie przejechac do serwisu w Gdansku...

 

[ Dodano: 2009-08-12, 09:25 ]

Bylem zagadalem... dostali wyrazne instrukcje "ze sie nie da",

ze nie ma mozliwosci legalnego uzytkowania swiatel dziennych przed 1 stycznia 2010...

 

A jak powiedzialem, ze da sie i gdzieniegdzie to robia... stwierdzili, ze u nich sie nie da i mozna dostac mandat za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glenn

A mógłbyś podać dokładniejsze namiary tej swojej "dilerni"?

Skontaktowałbym serwis mojego dilera z Twoim - może przekazaliby sobie wzajemnie know-how. Jeszcze w marcu moje auto podłączane było do komputera i podobno wszelkie ingerencje w ustawienia świateł były poblokowane. Ani włączyć dzienne, ani wyłączyć to przeklęte ustawienie skandynawskie. Tak przynajmniej mi powiedziano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dilernia to karasiewicz Radom.

Jak masz mozliwosc, to poprosc w aso, aby ci wydrukowali z systemu pelne wyposazenie twojej megi. Jesli na tym zestawieniu beda swiatla dzienne, jestes w domu, albo predzej czy pozniej bedziesz ;-) jak sie aso ucywilizuje i przestanie rzucac bezsensu klody pod nogi.

Pzdr

Luca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani wyłączyć to przeklęte ustawienie skandynawskie
Jak to? to akurat mi wylaczyli na samym poczatku!! Musza to zrobic i nic nie jest zablokowane.

A co by bylo w sytuacji gdy pojedziesz samochodem do grecji... tam jest ZAKAZ uzywania swiatel w ciagu dnia, mozna za to mandat dostac!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!