Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

skrzypi - nadwozie czy zawieszenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Od niedawna jestem posiadaczem Meganki II sedan (2006, 30tys), kupiłem jako używany u dealera (Warszawa).

 

Auto od samego początku głośno skrzypi przy pokonywaniu dużych nierówności - zjazdy i wjazdy z krawężników, lężący policjanci itp. Wrażenie, jakby zaraz miało rozpaść się na dwoje. Dźwięk idzie z tyłu, ale trudno mi ocenić, czy to tak pracuje nadwozie, czy coś jest z zawieszeniem tylnich kół?

 

Jak sądzicie, czy blachy mogą aż tak głośno pracować? Czy macie podobne doświadczenia? Jeśli nie nadwozie, to co może pomóc?

 

W tym tygodniu jadę do ASO (rok gwarancji na używane) bo układ wydechowy zgłosił się do naprawy i przy okazji zgłoszę to skrzypienie, ale obawiam się, że powiedzą mi - "nawet sklasa skrzypi".

 

Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszelkie wskazówki!

 

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawdopodobnie zamek bagażnika tak skrzypi.

Ten typ tak ma. Ja owinąłem bolec przy podłodze bagażnika materiałową izolacją i skrzypienie ustało całkowicie. Na początek proponuję popsikać w/w część jakimś olejem lub WD40. Można też na próbę poruszać z zewnątrz na boki zamkniętą klapą i posłuchać czy wydobywa się skrzypienie.

 

PS. Bogdanie. Te entery nie są potrzebne <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę, ale to raczej nie jest bagażnik, skrzypanie jest tak głośne, jakby auto się miało rozlecieć i pojawia się tylko przy sytuacjach, gdzie jest duże naprężenie karoserii - wjazdy na krawężniki, poprzeczne przeszkody itd. Dzisiaj popołudniu poszperalem w całym samochodzie i bez większych skutków, sprawdzałem plastiki, mocowania, zamki (rownież bagażnik) itp są ok.

 

Albo to pochodzi z tylnich drzwi (uszczelki już smarowałem, są ciche, ale może coś jest z zawiasami?) , albo z zawieszenia (trochę skrzypi przy bujaniu, ale nie jest aż tak źle), albo... sam nie wiem? Czy blachy po jakiejś historii z klepaniem mogą się tak rozkrzypieć? Może to auto ma za sobą przygody, o których nie wiem.

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kocuper, może nawet skrzypienia ze stabilizatora noszą się po karoserii - dzisiaj będę w ASO i poproszę, żeby przy okazji zerknęli - dam znać co z tego wyszło. Swoją drogą - ciekawe czy z gwarancji zrobią, pewnie nie <piwko>

 

Pozdrawiam,

Bogdan

 

[ Dodano: 2009-04-08, 23:49 ]

No i się wyjaśniło - zawieszenie ok, poza zużytymi amortyzatorami, ale jeszcze można na nich pojeździć. Skrzypienia nie ma przy otwartych drzwiach, cichutko robi się wtedy jak należy. Najprawdopobniej - uszczelki do wymiany, chociaż nie sprawiają wrażenia zniszczonych, miekkie i elastyczne. Spróbuje jeszcze wcześniej jakiejś chemii, jednak silikon nic nie dał.

 

Może ktoś coś polecić?

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, mam auto na gwarancji renault dla samochodów używanych - i tutaj wykluczenia dotyczą m.in. uszczelek. Fabryczna gwarancja już minęła. Czytałem na forum, że w podobnej sytuacji pomogło WD40 w rygle i jakiś preparat do opon na uszczelki - może ktoś zna więcej szczegółów?

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego takie trzeszczenie pojawiło mi się jak zrobiło się ciepło (dokładnie tak jak opisujesz zjazdy podjazdy pod krawężniki itp), ale po dokładnym potraktowaniu zamków i zawiasów wd-40 przestało i nastała cisza, jednak sądzę, że należy tam zastosować jakiś smar bo obawiam się że wd-40 po prostu wyschnie po jakimś czasie i znowu będzie to samo. Walczyłem z problemem od Soboty ale sie udało. Posmaruj zamki i te "rygle" co zamek w nie wchodzi (na karoserii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem w innym poscie-psiknąłem WD-40 w mechanizm zamka i problem zniknął. Też wcześniej podejrzewałem uszczelki. Żeby wszyscy zrozumieli-nie chodzi mi o zamek, gdzie się wkłada kluczyk, tylko w to, co trzyma drzwi w zamknięciu :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaskinia - właśnie Twój post wspominałem, ciesze się, że nie tylko Tobie pomogło WD40 w zamki. Pewnie jeszcze dzisiaj sprawdzę czy również u mnie będzie ok i dam znać!

 

Pozdrawiam,

Bogdan

 

[ Dodano: 2009-04-11, 13:22 ]

Zatem... wystarczyło posmarować - teraz jest cichutko i cudownie.

Aż mi się wierzyć nie chce, że takie proste rozwiązanie pomogło - a cztery trzeszczące zamki i niosący się po całej karoserii dźwięk to był koszmar.

 

Wielkie dzięki za pomoc, zwłaszcza dla Jasini, który chyba pierwszy wskazał to rozwiązanie na forum.

 

Pozdrawiam,

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!