Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z wyczuciem gazu


Jaskinia

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Renię i mam pytanie-Do tej pory mam mały problem z wyczuciem sprzęgła i gazu. Tzn sprzęgło łapie bardzo wysoko, gaz z kolei jest taki hmmm... nadwrażliwy. Trochę mi wstyd, bo przejechałem kilkaset tysięcy kilometrów różnymi autami, a w Reni zdarza mi się gaśnięcie lub ruszanie na zbyt dużych obrotach. Samochód ma dopiero 46kkm i jest to 100% prawdziwy przebieg więc sprzęgło jest dobre. Autko do tej pory serwisowane, więc nic nie powinno mu dolegać. Druga rzecz- wydaje mi się, że silnik jest mało elastyczny. Wcześniej jeździłem Corollą 1,6 110KM i dużo lepiej zbierała się z niskich obrotów. Nieraz mam wrażenie, że np. przy 2 tys obr daję gaz do dechy i wydaje mi się, że jak go odpuszczę do ok 1/2 to jakby lepiej przyspiesza.

Oprócz tego autko malutko pali, silnik chodzi równiuteńko.

To takie "smaczki" auta, czy może jej coś dolegać?

 

Zmieniłem nazwę tematu tak aby była zgodna z regulaminem i przedstawiała problem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ci powiem że w mojej Megi mam idealnie takie same odczucia. Fakt że ruszanie już opanowałem, ale na początku było dokładnie tak jak opisujesz. Natomiast elastyczność jest na bardzo niskim poziomie w porównaniu do np. Peugeota 1.8 16v 110KM. Niby ilość kucy taka sama, waga samochodu też podobna (1300kg) a przyspieszenie ....<ok>

Niestety nie mam porównania do drugiej takiej samej meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arka3, to mnie uspokoiłeś. Miałem nadzieję, że zadbane i serwisowane auto nie będzie miało ukrytych niespodzianek. A co do osiągów- po prostu chyba ten silnik trzeba kręcić wysoko i tyle. Z drugiej strony jadąc autostradą auto fajnie się zbiera na V biegu w przedziale 120-170 km/h. Mnie w jeździe miejskiej jeszcze trochę przeszkadza to, że pierwszy bieg jest krótki w stosunku do drugiego-po zmianie biegu obroty mocno spadają. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam podobnie, jak Koledzy, narazie autkiem koło 3tys. km przejechałem ale dalej potrafi mi zgasnąć przy ruszaniu. Co do dynamiki jazdy to wydaje mi się, że koło 2.5-2.7 tys. obr. zaczyna działać "słynne" koło zmiennych faz rozrządu i autko zaczyna żyć "nowym" życiem, a przynajmniej takie wrażenie odnoszę, bo poniżej tej wartości to tak troszkę "mułowato" jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

popatrzcie na krzywą przebiegu momentu obrotowego. Praktycznie każdy 16 zaworowy silnik ma optimum między 3000 a 4000 obrotów. Stąd koło trzech tysi zbierają się najlepiej. Dlatego też komuś (kto szczególnie wcześniej jeździł dieslem) może się wydawać ze trzeba kręcić wysoko - powiem tak: wysoko dla benzyny to 6000/min i więcej. Dla motoru 10 000 obrotów na minutę i więcej!!! <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!