Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z wyczuciem gazu


Jaskinia

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Renię i mam pytanie-Do tej pory mam mały problem z wyczuciem sprzęgła i gazu. Tzn sprzęgło łapie bardzo wysoko, gaz z kolei jest taki hmmm... nadwrażliwy. Trochę mi wstyd, bo przejechałem kilkaset tysięcy kilometrów różnymi autami, a w Reni zdarza mi się gaśnięcie lub ruszanie na zbyt dużych obrotach. Samochód ma dopiero 46kkm i jest to 100% prawdziwy przebieg więc sprzęgło jest dobre. Autko do tej pory serwisowane, więc nic nie powinno mu dolegać. Druga rzecz- wydaje mi się, że silnik jest mało elastyczny. Wcześniej jeździłem Corollą 1,6 110KM i dużo lepiej zbierała się z niskich obrotów. Nieraz mam wrażenie, że np. przy 2 tys obr daję gaz do dechy i wydaje mi się, że jak go odpuszczę do ok 1/2 to jakby lepiej przyspiesza.

Oprócz tego autko malutko pali, silnik chodzi równiuteńko.

To takie "smaczki" auta, czy może jej coś dolegać?

 

Zmieniłem nazwę tematu tak aby była zgodna z regulaminem i przedstawiała problem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ci powiem że w mojej Megi mam idealnie takie same odczucia. Fakt że ruszanie już opanowałem, ale na początku było dokładnie tak jak opisujesz. Natomiast elastyczność jest na bardzo niskim poziomie w porównaniu do np. Peugeota 1.8 16v 110KM. Niby ilość kucy taka sama, waga samochodu też podobna (1300kg) a przyspieszenie ....<ok>

Niestety nie mam porównania do drugiej takiej samej meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arka3, to mnie uspokoiłeś. Miałem nadzieję, że zadbane i serwisowane auto nie będzie miało ukrytych niespodzianek. A co do osiągów- po prostu chyba ten silnik trzeba kręcić wysoko i tyle. Z drugiej strony jadąc autostradą auto fajnie się zbiera na V biegu w przedziale 120-170 km/h. Mnie w jeździe miejskiej jeszcze trochę przeszkadza to, że pierwszy bieg jest krótki w stosunku do drugiego-po zmianie biegu obroty mocno spadają. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam podobnie, jak Koledzy, narazie autkiem koło 3tys. km przejechałem ale dalej potrafi mi zgasnąć przy ruszaniu. Co do dynamiki jazdy to wydaje mi się, że koło 2.5-2.7 tys. obr. zaczyna działać "słynne" koło zmiennych faz rozrządu i autko zaczyna żyć "nowym" życiem, a przynajmniej takie wrażenie odnoszę, bo poniżej tej wartości to tak troszkę "mułowato" jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

popatrzcie na krzywą przebiegu momentu obrotowego. Praktycznie każdy 16 zaworowy silnik ma optimum między 3000 a 4000 obrotów. Stąd koło trzech tysi zbierają się najlepiej. Dlatego też komuś (kto szczególnie wcześniej jeździł dieslem) może się wydawać ze trzeba kręcić wysoko - powiem tak: wysoko dla benzyny to 6000/min i więcej. Dla motoru 10 000 obrotów na minutę i więcej!!! <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!