Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radioodtwarzacz DVD - jaki wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niewiele zostało napisane na forum odnośnie odtwarzaczy samochodowych z obsługą DVD, także proszę o pomoc zorientowanych mniej lub bardziej w tym temacie.

 

Planuję zmienić fabryczne radio na taki wynalazek, ale Car Audio to dla mnie radio, głośnik i tuba - tyle się znam. Proszę o pomoc przy wyborze radioodtwarzacza, poniżej zamieszczam wymogi, jakie powinien spełniać:

-obsługa fabrycznego pilota - to dla mnie podstawa <ok>

-odtwarzanie płyt dvd i innych, na których można zapisać filmy

-gniazdo usb lub slot na karty pamięci

-wejście AUX-IN

-musi posiadać wyjście video - wyświetlacz już mam zamontowany

-nie może rzucać się w oczy :mrgreen:

-chciałbym, żeby to był sprzęt firmowy, może być używany.

-cena - przykra sprawa, ale napisać trzeba - na allegro widziałem takie rzeczy za ok 600zł i myślę że to max ile mogę zapłacić, biorąc pod uwagę że może być używane.

 

Teraz reszta wymagań, które mogą się znaleźć w radiu, ale nie muszą:

-nie musi mieć wyświetlacza kolorowego, tzn nie chcę żeby wyświetlał film na 2 calach, tylko na zewnętrznym ekranie.

-bursztynowe podświetlenie byłoby dla mnie idealne.

-może mieć wejście video, np na kamerę cofania.

Pytanie:

Czy coś takiego odtwarza muzykę nagrana na płycie DVD?

 

Proszę o informacje na temat takiego sprzętu, wady, zalety, uwagi - cokolwiek, być może się rozmyślę ;)

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem więc się zająłem Twoją sprawą. Na początku chciałbym zauważyć, że moje obycie z takim sprzętem jest stosunkowo niewielkie. Ale to nie znaczy, ie nic nie wiem :mrgreen: A więc tak. Jeżeli chodzi o taki sprzęt no nie opłaca się kupować jakiś wynalazków z chin, bo to fajnie wygląda, działa dobrze, ale krótko. Przeglądając alledrogo natknąłem się na coś takiego i wydało mi się interesujące:

JVC KD-AVX11

-obsługa fabrycznego pilota - to dla mnie podstawa <ok>

"Możliwość współpracy z fabrycznym sterowaniem audio"

 

-musi posiadać wyjście video - wyświetlacz już mam zamontowany

"Optyczne wyjście cyfrowe" <-- to chyba to :-P

 

-chciałbym, żeby to był sprzęt firmowy, może być używany.

"JVC" <-- mówi samo za siebie

 

-może mieć wejście video, np na kamerę cofania.

"Możliwość współpracy z tylną kamerą"

 

Czy coś takiego odtwarza muzykę nagrana na płycie DVD?

Tak.

 

To teraz tak ode mnie. Fajny bajer, ale ja osobiście wolałbym włożyć te fundusze w stosunkowo dobre radio. Na pewno sprzęt taki dostarczy dużo zabawy i radości. Trzeba sobie postawić przede wszystkim pytanie do czego mi to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki czaku89 za zainteresowanie.

Na początek pewna wątpliwość, która się pojawiła a mianowicie:

 

-musi posiadać wyjście video - wyświetlacz już mam zamontowany

"Optyczne wyjście cyfrowe" <-- to chyba to :-P

Zdążyłem już trochę aukcji i specyfikacji różnych modeli przeczytać i zastanawiam się czy to wyjście optyczne to nie jest czasem do dźwięku, który idzie do wzmacniacza. To radio obsługuje dźwięk DTS czyli bardzo prawdopodobne że o to chodzi.

Mimo wszystko model, który podałeś obsługuje zewnętrzny ekran.

 

Żeby nie było, że jestem leniwy i nie szukałem :mrgreen:

Model, który znalazłem i w sumie odpowiada moim wymaganiom:

http://www.audiophile.pl/p/1577_jvc_kd-dv5302

Nie ma co prawda czytnika kart i usb, ale czyta muzykę z płyt DVD co mogę uznać za udany kompromis <ok>

Interfejs do podłączenia fabrycznego pilota kosztuje 129zł+ koszt wysyłki w firmie piloty.pl.

Obsługi kamery cofania brak, ale to nie problem, rozmawiałem z elektronikiem i powiedział że można to obejść bez większego problemu i nie trzeba do tego angażować radioodbiornika.

 

To teraz tak ode mnie. Fajny bajer, ale ja osobiście wolałbym włożyć te fundusze w stosunkowo dobre radio. Na pewno sprzęt taki dostarczy dużo zabawy i radości. Trzeba sobie postawić przede wszystkim pytanie do czego mi to?

Już odpowiadam ;)

Nie jestem melomanem, chociaż lubię jak audio gra ładnie i słyszę tylko muzykę bez dodatkowych efektów z tapicerki i plastików, ale nie zależy mi też na sprzęcie, który nagłośni całą okolicę. Jak już pisałem w pierwszym poście, monitor mam już zamontowany i nie chciałbym aby czas mój oraz brata oraz trud który poświęciliśmy na jego montaż poszedł na marne. Wszak początkowo wykorzystanie ekranu było inne, ale plany się nieco zmieniły i chciałbym żeby skończyło się jak na razie na DVD, a później jeszcze jego wykorzystanie zostanie rozszerzone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad tym JVC też się zastanawiałem, bo wygląda obiecująco pod względem walorów dźwiękowych jak i wizualnych. Nie ma jednak własnego wyświetlacza, więc zdecydowałem się go pominąć. Dodam, iż miałem okazje go testować, ale tylko i wyłącznie pod względem dźwiękowym. Test dał wynik pozytywny. :-P

 

Zdążyłem już trochę aukcji i specyfikacji różnych modeli przeczytać i zastanawiam się czy to wyjście optyczne to nie jest czasem do dźwięku, który idzie do wzmacniacza. To radio obsługuje dźwięk DTS czyli bardzo prawdopodobne że o to chodzi.

 

DTS czyli inaczej Digital Theatre Systems to tylko i wyłącznie system konwersji dźwięku. Zazwyczaj stosowany na płytach DVD. Dźwięk, który idzie do wzmacniacze jest stereo i nie ma tu raczej mowy o żadnej przestrzenności. Stereo i tyle... Poza tym mi słowo optyka jednoznacznie i wyłącznie kojarzy się z efektami wizualnymi - obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to JVC by mi odpowiadało bo nie rzuca się w oczy i nawet gdybym je zostawił przez nieuwagę na noc to może szyby bym nie stracił :mrgreen:

W sumie to nie chcę żeby świeciły dwa wyświetlacze LCD, tylko jeden, ten duży który mam zamontowany w desce. Ten radiowy wolałbym, żeby świecił delikatnie, bo w nocy to męczy wzrok, a tego nie lubię.

 

Z tym dźwiękiem to jest tak jak w kinie domowym, sygnał idzie światłowodem i to chyba dlatego się tak zwie: wyjście optyczne (proszę poprawić w razie czego <ok> ) Brat w Volvie ma takie wyjście w standardzie.

 

Jestem w trakcie szukania, także jak trafię na coś ciekawego (moim zdaniem) to tu wkleję.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!