Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy jak mi sie skoncza kolocki to wyswietli sie jakas kontrolka ? Moze lamerskie pytanie ale to moja pierwsza renówka , w innych autach które miałem to albo blaszka piszczała albo kontrolka od recznego sie zapalała.Chodzi oczywiscie o przód .Macie moze jakies wyprobowane [dobre ] klocki.

pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klocki zrobią się cienkie, to obniży się poziom płynu hamulcowego i zaświeci kontrolka od hamulca ręcznego, wyswietli się napis stop i włączy dźwięk ostrzegawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik przy klockach to jedno (najczęściej ten z czujnikiem zdziera się najpóźniej <ok> ) a czujnik poziomu płynu to drugie, choć faktycznie zależność czasem zachodzi. Generalnie polecam kontrolować organoleptycznie. Poniżej 3mm kwalifikują się powoli do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi,Niestety (a moze to i dobrze) scenic II nie ma kabelków przy klockach ani instalacji przystosowanej do tych czujników-kabelków. Ma tylko czujnik poziomu płynu. Jezeli nie ma wycieków hydrolu to poziom maleje proporcjonalnie do stopnia zużycia klocków hamulcowych. Należy tylko trzymać się zasady, że nie dolewa się płynu jak nie ma wycieków. U mnie to się sprawdziło. Klocki się zużyły i był komunkat o sprawdzenie układu hamulcowego, zwłaszcza jak samochód był pochylony. Innej kontroli nie ma. Ale faktycznie najlepiej kontrolować stopien zużycia klocków wzrokowo, wtedy jest 100% pewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedz.

Mam najechane 60tk i z tyłu sa wymienione widac prawie nowe i piekny napis renault [potwierdzone przez serwis ] kumpel jest tam kierownikiem ale nie wspominał mi o przodzie dlatego pytałem .Tylko ze ze z przodu i z tyłu mam nalot na alumach , tak ma być czy są jakieś inne klocki które nie dymią, oczywiscie w żadnym wypadku kosztem jakosci w koncu to sa hamulce.A zrobie tak jak radzicie odkrece zacisk i bedzie wszystko wiadomo.

Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi,Niestety (a moze to i dobrze) scenic II nie ma kabelków przy klockach ani instalacji przystosowanej do tych czujników-kabelków. Ma tylko czujnik poziomu płynu.
dzięki każdy dzień przynosi więcej wiedzy i doświadczenia <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam ! w serwisie mi powiedzieli ze klocki moge wymienic tylko u nich chyba ze mam komputer. w innym serwisie zas powiedzieli ze komputer nie jest potrzebny. moze jestescie lepiej zorientowani komputer jest potrzebny czy nie? jak je wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Witajcie.

Podepnę się pod temat.

Mam taki problem- przed Świętami zmieniałem klocki z przodu ( Scenic 2006 ) u mechanika. Wszystko dobrze do dziś - podczas dłuższej trasy zaczęły w pewnym momencie blokować hamulce ( jest to odczuwalne ), dodatkowo zapaliła się kontrolka ABS i serwis oraz wzrosło spalanie. ogólnie czuć, że auto "blokuje". Ręczny działa normalnie.

Czytałem coś na forum odnośnie jakiś blaszek na klockach ( nie wiem jak to wygląda gdyż sam tego nie robiłem ) czy też zabrudzenia zacisków. Ale ten problem pojawił się nie zaraz po wymianie, ale po kilku dniach jazdy..

O co chodzi..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!