Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w przewodzie do intercoolera po regener


Simi

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałem przywitać się ze wszystkimi, gdyż jestem tu nowy <ok> Mam nadzieję, że nie poruszam tematu, który już był, ale przeszukałem już wiele tematów i nie znalazłem odpowiedzi. Mój problem jest następujący: jakiś miesiąc temu nabyłem Megane II 1,5 dci z 2002, autko sprowadzone. Po paru dniach jazdy od zakupu zauważyłem, że pokrywa zaworów jest mokra od oleju. Myślałem ze dmuchnęło spod korka i wsadziłem pod niego drugą uszczelkę ale to nie było to. Po zdjęciu węża prowadzącego od turbiny do intercoolera okazało się, że jest tam olej. Dodatkowo pod turbinką też były ślady (krople) oleju. Gość z komisu od którego kupiłem auto zgodził się na naprawę pół na pół. Wziął auto do swoich mechaników. Okazało się ze turbo ma nieszczelności (przy 58 tyś przebiegu sprawdzonym!!! - załamka :cry: ) Zregenerowali je dając gwarancję. Przejechałem już 500 km i nadal w tych samych miejscach co opisywałem wyżej jest olej... Co jest nie tak? Z tego co wiem to nie czyścili intercoolera mówiąc że olej sam się wypali. Przy zakupie auta poziom oleju był w normie a przy 55 tyś auto miało serwis więc niemożliwe żeby zjadł tego oleju jakieś większe ilości więc może dlatego nie zdecydowali się na czyszczenie. Proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie czyścili intercoolera mówiąc że olej sam się wypali.
To raczej mało prawdopodobne. W dolocie nie ma wysokich temp. żeby coś się samo wypaliło. Intecooler wypada jednak wyczyścić. Sposoby są juz opisane na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! najpierw wyjaśnie bo chyba nikt tutaj jescze nowemu użytkownikowi turbo diesla nie wyjaśnił, że każdy ww. egzemplarz będzie mieć trochę tego oleju w przewodach to po prostu norma! nie znam samochodu z silnikiem turbo diesla który po przez turbinę nie puści oleju, a jeśli ktoś mówi, że u niego w przewodach nie mam nawet grama oleju to po prostu kłamie. Olej jest wiec czymś normalnym - kwestia jest teraz tylko w jakich ilościach? jeśli na 20 tys. km. dolejesz 1 litr jest jak najbardziej w porządku, jeśli na 5 tys. km. dolewasz 1 litr to regeneracja turbo. Jeśli masz diesla z 2002 r . z przebiegiem ok. 60 tys. km sprowadzonego to chyba kupiony był zeby stac a nie jeździć<ok> ale wyjątki się zdarzają. W mojej miejscowości koleś MII sprzedawał z przebiegiem 180 tys. km teraz patrzę na allegro już zmalało to 75 tys. km tak w trzy miesiące:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wujek ma znajomego w salonie renault. Sprawdził mi samochód po numerze nadwozia i jego użytkownik przez pierwsze dwa lata zrobił nim zaledwie 13 tyś km. Rejestracja była w 2003, a rozrząd wymieniany był w 2008 wiec zgodnie z zaleceniami serwisowymi po 5 latach bo autko miało zaledwie 55 tyś przebiegu wtedy. Wszystko układa się logicznie, więc nie sądzę, że licznik był kręcony no ale nic na tym świecie nie jest pewne. Być może i dlatego turbina lała olejem, skoro to był "niedzielny kierowca"... co do tego oleju w przewodach to nie jest go dużo, więc może masz rację... Zostaje jeszcze kwestia tych kropli oleju pod turbiną. Może jakiś przewód nie trzyma... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario ma rację - u mnie minimalnie na połączeniu z intercoolerem pojawia się "olejowe zapocenie". Jest to całkiem normalne zjawisko <ok> Po 20k oleju ubywa minimalnie - nie ma potrzeby dolewać między przeglądami. W serwisie jeszcze na gwarancji dociągali mi opaskę, ale nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem tez taki problem, ze głowica od góry była cała w oleju. Problemem okazała sie nieszczelna rura która wychodzi od kolekra ssącego, jej oznaczenie zaczyna się od PIE...., dalej nie pamiętam. Najgorzsze jest to, że tak rura w zamiennikach nie wystęuje. Gdy pytał w serwisie Renault w Kaliszu to wyspiewali mi za ta rure 550zł. Na czszęscie na alegro udało mi sie kupic uzywaną za 150zł, która jest nie uszkodzona. Z tego co wiem to ta rura jest bardzo chodliwą częscią na rynku wtórnym, często ulega uszkodzeniu ze względu na wysoką temperature która tam występuje, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, ja też mam podobny problem ze scenikiem 1,9 dci 120km z 2003r. Bierze mi 1l na 1000km, turbine wysłałem do regeneracji we Wrocławiu i dalej olej znika, więc turbina nie jest powodem. Auto nie kopci, moc w porządku, jeździ normalnie, więc co może być powodem? Jak wyciągnę wąż z odmy to trochę kopci z niego? Proszę o jakieś porady, z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
każdy ww. egzemplarz będzie mieć trochę tego oleju w przewodach to po prostu norma!

Rok użytkowania samochodu i potwierdzam opinię Dario. Olej jest i będzie w tych przewodach, ale turbina pobiera go w tak małych ilościach, że spokojnie nie dolewam oleju między wymianami. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!