Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po przeczytaniu różnych postów na forum tam też zaglądałem (czujnik przy lusterku ) tylko nie bardzo wiem jak go sprawdzić.

 

[ Dodano: 2009-05-21, 22:03 ]

Sprawdzony także filtr ppyłkowy jest ok. gdy zadałem najwyższą temperaturę ( 27 stopni ) to przy włączonej klimatyzacji leciało gorące powietrze także czujnik temperatury w kabinie prawdopodobnie działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

U mnie kilma również nie działała (i nie działa nadal).

Na początku myślałem że brak czynnika. Autko kupione zimą więc brak możliwości sprawdzenia. Po sprawdzeniu okazało się że czynnika było za dużo?? prawie 2 x tyle co powinno być.

Przy wytważaniu próżni -skraplacz? -parownik? takie coś przy zbiorniku spryskiwacza szroniło się jak oszalałe. Po napełnieniu 550 +olej klima dalej się nie załącza.

Wentylator nie załącza się na 1 bieg. Sprzęgło sprawne -po podpięciu na krótko łapie (słychać tyknięcie), nie wiem gdzie jest ten ch...rny bezpiecznik do klimy. Pod maską są same duże a reszty nie widać i nie da się do nich dostać nawet jak odepnę i wyjmę akumlator :evil: być może tam też jest przekaźnik do kimy ale wątpię .

Nie wiem jak się ma sprawa czujnika - przy załączonej klimie po odpięciu wtyczki wentylator się załącza chyba nawet na wyższy bieg, a sprężarka nie .

Przy ponownym wetknięciu wiatrak się zatrzymuje.

Czujniki - tak zewn. jak i wew. sprawne.

Już nie wiem co mam falej sprawdzać :-(

Może macie jakieś sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę z czujnika ciśnienia klimy i podepnij do wtyczki taki układzik zrobiony z oporników na wtyczce masz oznaczenie A,B,C

Odpal silnik włącz klimę jeżeli będzie działać - to problem tkwi w czujniku ciśnienia lub nieprawidłowym ciśnieniu w układzie

post-3001-1243547520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itra troszke chaotycznie piszesz wiec mam pytanie. Czy działa ci wentylator (bo piszesz ze przy wlaczonej klimie nie wlacza sie na I bieg) ? Czy bez klimy wentylator działa poprawnie ? Masz klimatronik czy manuala ?

Jesli masz problemy z wentylatorem (a to zdarza się często) a dokladnie z opornikiem dmuchawy ew. modulem sterowania to klima ci sie nie zalączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, Mam klimatronika.

Jak napisałem wcześniej wentylator załączył się jak odpiąłem wtyczkę od czujnika przy chłodnicy klimy i wydaje mi się że odrazu wszedł na wyższy bieg.

Jak rozumiem ten wentylator odpowiada także za ciecz chłodzącą silnik więc musi działać ponieważ temp. nie podnosi ma się powyżej 4-5 kreski na wskaźniku.

 

Nel, sprubuję z tymi opornikami , ale nie jestem w stanie odczytać oznaczeń na wtyczce (albo za małe literki albo ich nie ma). Jeśli byś mógł zapodać rys. wytczki i oznaczenie to byłbym wdzięczny.

A czy zamiast 2 oporników 22k+5,6k można dać 1 x 27,4k??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, wielkie dzięki.

Jak przestanie padać to się za to zabiorę, układ oporniczków już mam zrobiony, teraz tylko położyć się pod renią-scenią ;-) i poodkręcać jej osłonkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z powodu ciągłego braku czasu jeszcze nie byłem na sprawdzeniu komputera ale dzisiaj podczas opadów deszczu zauwarzyłem ciekawą sytuacje, po ustawieniu temp. na 22 stopnie i nadmuchu na przednią szybe i nogi , wszystkie szyby (przednia też) zaczeły parować. Po włączeniu AC w kilka sekund wszysko odparowało, a może klimatyzacja u mnie działa tylko nie na 100% lecz mniej, pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dorzucę parę słów od siebie. Kupiłem Scenica II z niedziałającą klimą. W serwisie zdiagnozowali walnięty czujnik ciśnienia. Wymienili, na używany, ale sprawny. Klima pochodziła 3 tygodnie, po czym znowu wysiadła. Po tygodniu znowu "zaskoczyła" i tak pracowała przez tydzień. Teraz znowu przestała działać. Przyczynę upatruję w tym używanym czujniku ciśnienia. I teraz mam pytanie do speców, czy ten czujnik znajduje się w zaznaczonym miejscu na załączonym zdjęciu? Jeśli tak, to jak się go wyjmuje, nie chciałbym niczego urwać. Zaobserwowałem również, że po skończonej jeździe na klimie mam spore wycieki wody/płynu??? pod autem. Czy to normalny objaw, czy może to być oznaką niedziałającej klimy?

post-11383-1246547388_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że leje się z odpływu jest normalne. Poczytaj o wilgotności i punkcie rosy, i zastanów się chwilę.

Czujnik ciśnienia znajduje się na rurce od sprężarki. Na twoim zdjęciu nie bardzo to jest widoczne ale może to być czujnik ciśnienia lub czujnik temp. chłodnicy.

Najpierw zanim go wymienisz wypnij z niego wtyczkę. Zwróć uwagę czy nie jest zawilgocona, przeczyść go spryskaj płynem kontaktowym i sprawdź czy działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Klima nie działa- w warsztacie stwierdzili że układ jest szczelny i napełniony a problem jest z komputerem. Czyli żeby udać sie do Serwisu R. i tam poprawią- sprawdzą oprogramowanie odpowiedzialne za klimatyzację. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

Na początku podejrzewali że coś może ze sprzęgiełkiem sprężarki albo że elektrycznie nie jest sterowane. Czyli że chyba nie ma zasilania na sprężarce ale czy do tego komputer jest potrzebny?

Pozdrawiam

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: Praca bez oleju, czyli na sucho. Kiedy była sprawdzana klimatyzacji i wymieniany czynnik chłodzący? Poszukaj na allegro używanych lub szukaj warsztatu, który regeneruje sprężarki. Polecam tą drugą opcję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!