Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. jestem posiadaczem scenica z 98r 2.0 z klima manulana.. Gosc, ktory sprzedawal auto twierdzil, ze wszystko ok i tak jest... mam auto 2 tygodnie i wszysko OK. Majowka jednak rpzyszla i wybralem sie z rodzinka do lasu za miasto... w piatek nabilem klime bo wczesniej wlaczajac AC nic zimnego nie lecialo... myslalem ze pusta... Dzis wracam wlaczam i co prawda wieje za chwile lekko chlodne powietrze ale to raczej sam nawiew bo jak klima to powinien w moim odczuciu leciec lód :/ chyba, ze sie myle... tesc jednak w swoim clio ma manualna klime i ma lodowate powietrze a u mnie... ech

 

mial ktos moze z tym problem? Zaznaczam, ze jak wciskam AC slychac w silniku "pyk" i zalacza sie cos - prawdopodobnie sprezarka.. wszystko wiec dziala... tylko to powietrze takie nijakie...

 

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że odp. na swoje pytanie znalazł byś w tym dziale, gdyby tylko się chciało uważnie poczytać i poszukać. Z racji tego iż odczucia ludzkie bywają subiektywne, proponuję załączyć klimę ( najlepiej na ciepłym silniku po jakichś 20 sek.) puścić nawiew na kabinę, pokrętło intensywności nadmuchu na 2 lub 3 i do środkowej kratki nawiewu przyłożyć na kilka minut termometr. Jeśli temp. wydmuchiwanego powietrza wynosi 4-7C można uznać że wszystko jest ok, a jeśli powyżej 10C to dopiero wtedy zacząłbym się martwić. Nie należy się również sugerować tym że ma lecieć "lód z nawiewu" albowiem zbyt zimne powietrze również może wskazywać na awarię układu klimatyzacji, ale to już inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzali Ci szczelność klimatyzacji??Podejrzewam że zdążył Ci gaz zleciec przez ten czas i klima znowu pusta

 

no nie sprawdzali - zone wyslalem :/

 

Sprawdze jutro z tym termometrem. Co do szukania to szukalem, ale nic nei znalazlem stad moje pytanie. Wiem, ze ponoc w tym modelu klima jest slaba, ale wlasnie co to znaczy slaba...

 

jakby ktos mogl cos dodac bede wdzieczny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. jestem posiadaczem scenica z 98r 2.0 z klima manulana.. Gosc, ktory sprzedawal auto twierdzil, ze wszystko ok

 

No to ci gość niezły kit wcisnął z tą klimą. Zabuliłeś za nabicie nieszczelnej klimy a teraz jeszcze czekać mogą cie spore wydatki z uszczelnieniem i nabiciem. Mam takie samo auto i temp. z kratki to 6,2 C. Lodówka że hej. Mowa o słabej klimie w scenicu dotyczy głównie tego, że powierzchnia do schłodzenia jest duża i z przodu marzniesz a z tyłu pasażerom jeszcze ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili szczelnosc, wmymieili Oringi... klima szczelna ze hej nabili jeszcze raz kolejne 150zl poszlo w als bo sprezarka sie zalacza jest "pyk" a w srodki nic wieje tak jakby tylko wentyaltor dlumchal :mrgreen:... przewody tez jeden powinien byc zimny drugi goracy a tu klops...

 

Poradzili mi jechac do eletroomechanika? a wy co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny kłopot z klimą, z tym, że u mnie mechanik stwierdził brak włączania się sprężarki. Niby na końcach kabli wszystko gra, tzn. jest napięcie i załącza kiedy wciskam klimatyzację, ale sprężarka nie reaguje. Mechanik poradził żebym udał się do elektryka bo to prawdopodobnie elektro-sprzęgło czy coś takiego. Chociaż w internecie znalazłem coś o często topiących się bezpiecznikach termicznych? Macie opinię na ten temat? Albo doświadczenie?

Scenic RX4 z 2001 klima automatyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko fakt, jak ktoś jest w stanie ustalić, że to akurat sprzęgło a nie bezpiecznik czy inne coś tam, takie wymienianie na "wydaje mi" się kończy się spustoszeniem w portfelu i powracającym bez końca problemem, a w efekcie irytacją i sprzedażą auta, a ja lubię mojego scenika. Pytam czy ktoś ma doświadczenie, w równoległym temacie wyczytałem, że częstą przyczyną bywa niełączenie w kablach przy podłączeniu, może zacząć małymi krokami? tnz. zanim zmienię auto :D

 

[ Dodano: 2009-05-16, 18:24 ]

Warto dodać, że diagnoza trwała około 5 min, jeżeli jest specjalistą w temacie, to czemu nie robi takich usterek tylko kieruje dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1, Wystarczy dwa kawałki kabla. Do sprzęgła dochodzą dwa kabelki. Wypinasz je i włączasz kabelki w styki sprzęgła, drugie końce, jeden do masy drugi do +, jak sprzęgło się nie włączy masz odpowiedź. Jeżeli zadziała, problem jest wcześniej na bezpieczniku lub przekaźniku. Musisz sobie ściągnąć schemat elektryczny żeby to dobrze podłączyć, nie wiem czy jest tu ważna biegunowość. Możesz w wypięte kabelki klimy włożyć żarówkę, jeśli dochodzi do niej napięcie to sprzęgło nie działa prawidłowo.

 

AD2) może nie ma wyposażenia, żeby wymienić sprzęgło trzeba wyjąć sprężarkę więc trzeba opróżnić klimę z czynnika, a potem ponownie ją napełnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fightman Jeżeli to scenic I to pod maską jest skrzynka bezpieczników i przekażników

Przekażnik od klimy jest pierwszy z pięciu wyciągnij przekażnik połącz styki i będziesz wiedział czy to przekażnik czy sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Apropos mojego problemu - to na dzień dzisiejszy otrzymałem nową sprężarkę klimatyzacji i mam nadzieję, że jutro ją założymy i problem z głowy ( ale to się zobaczy ). Tymczasem ja bogatszy o trochę nowej wiedzy i kilka schematów elektrycznych do mojego scenica postanowiłem dalej drążyć temat niekończących się znaków zapytania <ok>

1. I tak po pierwsze, czy jeżeli coś jest nie tak z przekaźnikiem pod maską (dzięki za podpowiedź Nel), który sprawdzę jutro w pierwszej kolejności, to czy przewody biegnące do sprężarki mogą podawać prawidłowe napięcie (czytaj zapalać żarówkę) a klimy już nie wystartują ?

2. Czy prawdą jest, że sprężarka powinna chodzić na okrągło, bez względu na to czy włączam klimę czy też nie?

3. Jaki wpływ na pracę sprężarki, a więc i całej klimatyzacji ma czujnik temperatury wewnątrz kabiny, który wyszczerzył na mnie zakurzone zębiska kiedy rozebrałem zestaw z przysufitową lampką, może on jest winowajcą? Czy to raczej niemożliwe?

 

P.S. Kto szuka - nie błądzi, czy jakoś takoś, ale z doświadczenia, szukanie zawsze zajmuje najwięcej czasu <ok>

Coś dla szukających: moduł zespolony w kabinie do Scenica z opisem

21447tk.jpg

25oyqeq.jpg

2j1o4g9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prawdą jest, że sprężarka powinna chodzić na okrągło, bez względu na to czy włączam klimę czy też nie?

cały czas kreci się koło pasowe ale bez włączenia klimy sprzęgło elektromagnetyczne nie przenosi obrotów na wał sprężarki

Jaki wpływ na pracę sprężarki, a więc i całej klimatyzacji ma czujnik temperatury wewnątrz kabiny

podaje informację o aktualnej temperaturze wnętrza, jeśli zabrudzony może przekłamywać pomiary i podaje błędne info na sterowanie klimą.

To tyle co mnie w tym temacie wiadomo, piszę to jednak na podstawie opisu klimy, której pliki znajdują się w naszym dowloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to czy przewody biegnące do sprężarki mogą podawać prawidłowe napięcie (czytaj zapalać żarówkę) a klimy już nie wystartują ?

Tak, ale raczej świadczy to o uszkodzeniu sprzęgiełka elektromagnetycznego na sprężarce, a nie o uszkodzeniu przekaźnika. Jakby był uszkodzony przekaźnik nie było by napięcia na przewodach sprzegiełka.

2. Czy prawdą jest, że sprężarka powinna chodzić na okrągło, bez względu na to czy włączam klimę czy też nie?

Nie i nigdy tak nie jest. Na włączonym silniku, ale przy wyłączonej klimie widać, że kółko się kręci ale środek już nie. W momencie włączenia klimy, włącza się sprzęgiełko elektromagnetyczne i w tym momencie kółko zostaje połączone z ośką sprężarki.

Uprzedzam następne pytanie; normalne jest, że sprężarka w sprawnym układzie klimatyzacji nie pracuje stale, okresowo się wyłącza. Jest to spowodowane tym, że sprężarka spręża czynnik i jeżeli osiągnie on odpowiednie ciśnienie ECU wyłącza ją. Czynnik "krąży" sobie w instalacji aż do momentu gdy ciśnienie osiągnie wartość min, wtedy ponownie ECU włącza sprężarkę i tak w kółko. Częstotliwość wł/wył głównie zależeć będzie od temp. zew oraz temp. wew. pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!