Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam problem z megane II 1.5Dci 2003 rok mianowicie podczas jazdy po dołkach strasznie przekłada się ruch na kierownicę tzn.nie ma drgań tylko kierownica szarpie na prawo i lewo. Nie wiem czym to jest spowodowane ale efekt ten czuć na 16cal-owych <205x55xR16>felgach (na zimowych 15 nie było tego tak czuć ale był ten efekt również).

 

Spotkaliście się z takim efektem w waszych megankach?

 

 

aaaaa opony zostały wymienione także to nie jest wina opon!:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie ;) takie zachowanie kierownicy jest winą szesnastek, a właściwie to naszych nierównych dróg. Jeśli założyłeś ponadto szesnastki, które stoją szerzej niż zaleca producent, to zjawisko to nasili się jeszcze bardziej - mam tak u siebie: opony 205/55 R16, felgi 16x7 ET 37. Skutek jest taki, że na zimowych stalowych szesnastkach (specyfikacja zalecana przez Renault) jeździ się jeszcze nieźle, ale na letnich alusach samochód chce jechać tam, gdzie ciągną go koleiny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na letnich masz ten sam efekt??? <ruchu prawo lewo kierownicy?

Wydaje mi się że nie przekroczyłem zaleceń producenta - nie mogę teraz znaleść w książce servisowej ale pamiętam bo to sprawdzałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na letnich masz ten sam efekt???

Owszem. Większe nierówności powodują, że gdybym nie trzymał kierownicy, to samochód pojechałby tam, gdzie poprowadzą go dziury. Moje letnie koła stoją szerzej od zimowych, w związku z czym "wrażenia" na kierownicy są silniejsze.

 

PS. Jeśli masz auto z 2003 roku, to jest to Megane II ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie jest to do końca na temat ale co może być objawem, że podczas jazdy po nierównościach, np. kamienie powbijane w ziemię lub kostka brukowa, czuć na kierownicy nierówności i z przedniego zawieszenia dochodzą jakieś niepokojące odgłosy a podczas jazdy po "normalnych" drogach nic takiego nie ma miejsca. Podobny efekt tylko w mniejszym stopniu, występuje podczas przejeżdzania przez malutkie krawężniki, które niwelują różnice poziomów pomiędzy dwiema nawierzchniami. Zaznaczam, że ostatnio, całkiem niedawno (jakieś 8400 km temu) były wymieniane drążki kierownicze oraz była ustawiana zbieżność. Bardzo proszę o odpowiedź czy Meganki tak mają czy coś jest do wymiany. Jak ostanio byłem na przeglądzie w Auto Reno w miejscowości Zabawa (woj. małopolskie) mechanik sprawdział zawieszenie i układ kierowniczy i nic nie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworznie wahaczy

A czy cena 150 zł na stronę wraz ze sworzniem to dużo jak za wymianę sworzni?

 

Proszę admina o przeniesienie całego wątku o sworzniach począwszy od mojego pierwszego posta w tym temacie do odpowiedniego tematu i przepraszam za zamieszanie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SlawkoW, robili mi co prawda inne rzeczy ale dotąd byłem zadowolone zarówno z kosztów jak i jakości. Co do sworzni to w ASO przewidują wymianę całych wachaczy.

Koszt 150 robocizna + 299 wachacz(1 szt).

 

[ Dodano: 04-05-2009, 15:09 ]

czy trzeba wymieniać stronami??
nie, tylko ten który trzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jak najbardziej zadowolony.

A czy cena 150 zł na stronę wraz ze sworzniem
.

Pytanie tylko(bo nie jestem pewien) czy wymiana samego sworznia(czy się da?) czy całego wachacza? Anyway, daja gwarancję roczną na naprawę i części. Robiąc tam masz 299 w kieszeni. Myślę, że sam to ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wymienić sam sworzeń. Ja kiedyś wymieniałem oba sworznie i z robocizną zapłaciłem 300 zł, także cena chyba standardowa. Jeśli jeden jest trzaśnięty, to możesz wymienić tylko jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!