Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spalanie 5 i 6 bieg dziwne ?


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze wyjasnijcie skad roznica w spalaniu chwilowym w Megi II ph 2 - silnik 1,9 dci.

Jade po plaskim terenie, bez wzniesien - predkosc okolo 100 km/h. Zuzycie chwilowe na 6 biegu - okolo 8 litrow.

Wrzucam na 5 bieg - obroty zwiekszaja sie o okolo 300-400 - a spalanie mimo to spada o okolo 1,5 -2 litry. Skad taka zmiana - myslalem, ze powinno byc odwrotnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareks 1234, zbyt niskie obroty na 6 biegu, brak momentu i mocy. Przy 100 km/h na 6 masz około 1500 obr/min. Ćut za mało. gdy wzrosną o jak piszesz 300-400 masz już 1800-1900 i wtedy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak - to jest to argument przeciw bezmyslnemu wrzucaniu jak najszybciej jak najwyszego biegu - lansowanego w ramach eco jazdy itp. Auto daje spokojnie rade na tej szostce - ale efekt spalania i ekologiczny nie jest najlepszy.

 

Dodatkowe info:

nie hamuje w tym opisanym momencie 5 - wtedy wiadomo spalanie bardzo niskie byloby uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to argument przeciw bezmyslnemu wrzucaniu jak najszybciej jak najwyszego biegu - lansowanego w ramach eco jazdy

sam widzisz co wkładają do głów specjaliści w TV ;-) .

Powinno się utrzymywać odpowiedni zakres obrotów motoru, czyli w naszym przypadku 1,8-2,6. Wtedy jest najbardziej efektywnie. Druga sprawa to, że na 6 biegu mimo utrzymania obrotów na poziomie 1,8-1,9 spalanie może byc nieco większe niż na 5-ce przy tych obrotach. Jedziesz juz szybciej i wzrasta opór powietrza. Temat rzeka i do tego już opisywany na forum ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się utrzymywać odpowiedni zakres obrotów motoru, czyli w naszym przypadku 1,8-2,6.

W pełni się zgadzam. To nawet na logikę się da wziąć - przecież w "miejscu" gdzie silnik ma do dyspozycji optymalną kombinację Nm i KM będzie wysilał się najmniej mimo trochę wyższych obrotów niż miałby na wyższym biegu.

 

to jest to argument przeciw bezmyslnemu wrzucaniu jak najszybciej jak najwyszego biegu - lansowanego w ramach eco jazdy itp.

Na moje to ecojazda kładzie przede wszystkim nacisk na myślenie właśnie, ale nie pierwszy raz, nie tylko w tej branży "przekaz medialny" ma skłonność do uproszczeń - wszak łatwiej jest napisać "wrzuć wyższy bieg" niż wytłumaczyć tak jak to zrobił Paweł.

Inna rzecz, że mogę się założyć iż procent kierowców wiedzących gdzie ów optymalny punkt mocy ich silnik posiada - jest dość mały :shock:

My, posiadający komputer pokładowy mamy o tyle łatwiej, że - jesli chcemy 8-) możemy do tego dojść eksperymentalnie obserwując wskazania spalania chwilowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do do ekojazdy to mam mieszkane uczucia ale:!

Sam w miare szybko wrzucam bieg 3 (choć to dla kieorwców starej daty żyłowanie silnika) pomimo że wcale ni ejade za szybko. Ponadto często mi się zdarza że jak jade wolno (dojeżdżam do skrzyżowania lajtowo) to nagle jak sie zmieni światło wrzucam bieg 1 i czuje że auto raptownie zwalnia - czyli powinienem wrzucić bieg 2 - to chyba skrzywienie po benzyniaku. To dodatkowy argument że aby jeździć efektownie autem trzeba sie wczuć w silnik - aby wiedzieć (na słuch) kiedy redukować a kiedy wrzucać wiekszy bieg w zależności od charakterystyki jazdy. Jeśli wyprzedamy to oczywiście z niższego jeśli "płyniemy" to spokojnie na wyższym. Nie ma schematu. Nie da się wg wzoru. Trzeba na wyczucie.

 

 

PS.

Nie znam się - nie jestem mechanikiem ani ekspertem.

Wydaje mi się że jednak przesadne zbyt szybkie przełączanie biegu na większy pomimo że TEORETYCZNIE kojarzy się z niższym spalaniem to jednak z czasem może się odbić czkawką na wydatkach. Po prostu nie ma perpetum mobile, jeśli masz auto ważące 1.5T to nie ma siły coś musi wypić aby jechało - nie oczekujmy że to będzie wynik w granicach 4 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

 

Odpowiedź jest prosta. Spalanie silnika nie wynika tylko z samych obrotów ale równiez z obciążenia silnika. Jeśli obciążenie silnika jest wysokie, komputer wzbogaca mieszanke, stąd duże spalanie przy niskich obrotach. Należy tak dobierac obroty na poszczególnym biegu aby silnik był na optymalnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!