Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczne szyby - automatyczne domykanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od miesiąca użytkuję Scenica I ph I i mam pytanie odnośnie automatycznego zamykania szyb po zamknięciu centralnego zamka - czy taki bajer jest w tym samochodzie, czy może nie wiem jak go uruchomić ? Bo wydawało mi się to oczywiste, że jak zamykam samochód, to szyby same się zamykają. Bo kilka razy już wyjąłem klucz ze stacyjki i musiałem znowu wkładać i przekręcać żeby zamknąć okna. Co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja niedawno zamontowałem takie urządzonko - po zamknięciu pilotem samochodu zamyka najpierw przednie szyby, a następnie domyka tylnie (mam Coupe).

Ponieważ w trakcie montowania urządzenia MPW-4 (koszt ok 70 zł) robiłem zdjęcia, to mogę pokusić się o napisanie instrukcji, z zastrzeżeniem że bezpośrednio będzie dotyczyć Megane Coupe I (phII).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vol2, niech Ci Bozia w dzieciach* wynagrodzi jak zrobisz ten manual.

 

*(zamiast dzieci mogą być też kilometry/KM/małe spalanie itp :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie mogę napisać od razu, że instrukcja będzie w 100% pasować do scenica I (phII). Elektrycznie samochody (przynajmniej w obszarze sterowania szybami) się nie różnią.

Adaptacja do modeli phI będzie wymagała jedynie samodzielnego znalezienia odpowiednich sygnałów (zasilania stałego +12V, zasilania +12V po stacyjce, masy, sterowania zamykania i otwierania centralnego zamka, plusów z przełączników szyb).

Wiedząc czego szukamy i jak je znaleść (do wykorzystania zwykła próbówka samochodowa z żarówką na 12V) nie będzie to wielkim problemem (dla osób władających lutownicą i co-nieco znających elektrykę samochodu - pozostali lepiej niech poproszą kogoś o pomoc).

Ze względu na specyfikę sterowania szybą pasażera, czeka nas drobna pułapka. Wymagane jest samodzielne skonstruowanie układu bazującego na standardowym przekaźniku samochodowym - koszt razem z podstawką ok. 12 zł - do nabycia w dowolnym sklepie elektronicznym) - szczegółowy schemat układu zostanie załączony - bez obaw - nie będzie to żadne rocket science.

Dzisiaj już troszkę późnawo na pisanie tutoriala, ale na dniach postaram się to przygotować.

BTW: to już drugi moduł, który samodzielnie zainstalowałem w różnych konstrukcyjnie samochodach (pierwszy Volvo S/V40, a drugi to Meganka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagane jest samodzielne skonstruowanie układu bazującego na standardowym przekaźniku samochodowym

Czy to oznacza że szyba pasażera będzie się też podnosić/opuszczać po pstryknięciu przyciskiem jak ma to miejsce przy szybie kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, chociaż miąłem małą nadzieję że będzie działało zamykanie/otwieranie po pstryknięciu bo chciałbym coś takiego mieś po stronie kierowcy jak i pasażera. Trudno, domykanie też się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem 19 i tam montowałem domykanie szyb. Problem z szybą pasażera był taki, że była sterowana odwrotnym napięciem. Lewa szyba - kierowcy była sterowana plusem (np. +12V zamykało, a odwrotnie otwierało), a prawa - pasażera minusem (np. -12V zamykało, a odwrotnie otwierało).

Rozwiązaniem była zamiana zasilania (plus na minus i minus na plus, dodatkowo zamieniało się kable do silnika).

 

Opis z R19:

Więcej roboty jest z szybą pasażera ponieważ sterowana jest masą.

Wszystko robimy w drzwiach kierowcy! Musimy odciąć oba żółte przewody przy przełączniku oraz czarny. Żółte z przełącznika połączyć z czarnym idącym do masy a oba żółte idące z dołu połączyć z czarnym odciętym przy przełączniku. Po prostu chodzi o odwrócenie zasilania. Teraz jeszcze zamienić miejscami brązowy z białym (ponieważ szyba będzie tak działać na odwrót) i mamy gotowy przełącznik sterowany plusem.

 

Mam nadzieję, że komuś pomoże, a jak się uporam z silnikiem, to chce zamontować też u siebie domykanie :)

 

Pozdrawiam, Krzychup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutorial prawie na ukończeniu - jeszcze tylko powklejać zdjęcia - jeszcze raz przeczytać opis i będę publikował.

Wolałbym umieścić go w formie pdf-a, każdy kto będzie zainteresowany ściągnie sobie całość, zgra na dysk i nawet offline będzie mógł poczytać.

Często po jakimś czasie fotki na serwerach hostujące znikają, a tutaj niestety zdjęcia bardzo ułatwiają zrozumienie "o co kaman".

 

Czy mam możliwość podkleić pod posta plik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!