Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczne szyby - automatyczne domykanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Witam.

zakupiłem moduł MPW-4 chfiałem go zamontowac Service nic I phI 1.6, 16V 992rok.

cztery elektryczne szyby.

nistaty poległem na etapie podłączania.

wspomagałem się instrukcją znalezioną na download.

napisana jednak była na meganke phII i są tam znaczne różnice w okablowaniu.

moje pytanie brzmi czy ktoś z szanownych forumowiczów montował ten moduł w scenicu phI.

byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

straciłem cały dzień i nie mogłem rozgryźć jak to popodłączać.

 

inne pytanie jest takie na jakiej zasadzie działa podnoszenie szyb.

to co zdołalem ustalić to że na silniku podnoszenia jest 12v na obu przewodach i nie wiem jak to jest sterowane.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi tu o

W tym roczniku chyba nie było elektryki - jeszcze :D

Hehe no oczywiście chodzi tu o Scenic 1999r

 

Dodano: 12 wrz 2012 - 14:01

Witam,

poprzednie zapytanie juz nieaktualne.

problem rozwiązałem sam.

 

Dla zainteresowanych w Scenikach proawdopodobnie wszystkich przerd filtingiem instalacja zamykania szyb jest tzw. dwuprzewodowa.

Podłączenie modułu MPW-4 możliwe jest tylko na dwie szyby jednocześnie. Zamykanie szyb pojedyńczo.

Ja wybrałem szyby tylne.

Sterowanie silnikami szyb jest masą.

W wiążce idącej w progu kierowcy wykożystać należy cztery przewody.

Sztyba lewa pomarańczowy i zielony.

Szyba prawa pomarańczowo-brązowy i brązowy.

Dalej podpinamy zgodnie z instrukcją.

Możliwość domykania szyb przednich jest po zainstalowaniu następneho mogułu, lub dla bardziej zaawansowanych wprowadzeniem zmian w instalacji szyb przy pomocy np. przekaźnimków wielostykowych.

Ja to sobie narazie odpuściłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cały czas obmyślam jak to zrobić.

Jedyne działające rozwiązanie podałem wyżej.

Jeśli ktoś robił usiebie na 4 szyby i mu działa poprosiłbym o jakieś informcje.

Oczywiście mowa tu o sterowaniu na w scenicu przed liftem bo mam wrażenie że te po lifcie mają sterowanie plusm a tu jest sprawa dośc prosta i nieskomplikowana.

 

Żeby bardziej rozjaśnic sprawę na przewodach zasilania silniczka jest +12v na obu przewodach. I teraz wzależności od tego czy podnosimy czy opuszczamy szybę przełącznik od sterowania szybamy na jeden przewód podaje masę zostawiając na drugim napięcie i odwrotnie. We włączniku dlatego są dawa przewody +12v i masa.

 

Z tgo co zauważyłem w megankach po lifcie można powiedzieć jest odwrotnie. Czyli na silniku jest masa i sterowanie góra dół jest przez podanie +12 lub -12v co ułatwia sprawe.

 

MPW-4 umożliwia podlączenie 4 szyb sterowanych plusem lub masą jednak na silnikach jednoprzewodowych.

 

Podłączenie pomarańczowych przewodów modułu w zależności do masy lub +12v umożliwia odpowiednie sterowanie.

W tym jest problem że moduł posiada 4 pary przewodów, nazwijmy je przewody Akcji, które służą do sterowania szybami.

Z tym że każda para z tych przewodów posiada jedem kabalek pomocniczy, który służy praktycznie do tego żeby można było zachować normalnesterowanie szybami po wpięciu/przecięciu kabla od szyb i jest to przewód fioletowy. Drugi zaś przewód z w/w pary zielony czy też niebieski podaje właśnie masę lub +12v, w zależności od konfiguracji. Sprawa prosta.

 

U mnie sperawa sprawa się komplikuje ponieważ muszę mieć sygnał jednocześnie plus na jeden przewód i masę na drugi dlatego do sterowania najedną szybe wykożystyje 4 przewody.

Trzeba dodać że po wyłączeniu stacyjki odłaczanejest napięcieo zasilania szyb. Po za szybą kierowcy, która odmiennie jak wszystkie starowana jest plusem.

 

Czekam na ewentualne sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież moduł MPW-4 jest uniwersalny do sterowania plusem i minusem.Ty masz zawsze "plus "więc sprawdzasz w którym przewodzie podczas podnoszenia zmienia się na minus i ten przewód przecinasz i podłączasz do modułu .Do pomarańczowego przewodu modułu dajesz masę i musi działać.Aby to działało z pilota z zamykaniem samochodu musisz przewód zasilający szyby przemienić z zasilania po stacyjce na z akumulatora.

post-3001-0-70499100-1347554737_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież moduł MPW-4 jest uniwersalny do sterowania plusem i minusem.Ty masz zawsze "plus "więc sprawdzasz w którym przewodzie podczas podnoszenia zmienia się na minus i ten przewód przecinasz i podłączasz do modułu .Do pomarańczowego przewodu modułu dajesz masę i musi działać.Aby to działało z pilota z zamykaniem samochodu musisz przewód zasilający szyby przemienić z zasilania po stacyjce na z akumulatora.

 

Witam,

widzę że się nezrozumieliśmy do końca.

Na przewodach silnika jest stałe +12V i po przez dodanie masy w zależności od przewodu szyba podnosi się lub opada.

Ale dzieje się to tylko w momencie przekręconej stracyjki. Wyłączenie stacyjki powoduje odłączenie zasilania na silniku.

Dlatego możliwe było tylko podłączenie jak na załączonym schemacie.

post-32429-0-50668800-1347625122_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!