Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka gaśnie na zimnym silniku


mieto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje autko to Megane 1996r 2.0 8v z automatem. Mam następujący problem. Autko gaśnie mi na zimnym silniku w szczególności wtedy gdy jest na gazie. Problem zaczyna sie gdy na dworzu jest ponizej +10 stopni C. Na benzynie jest troche lepiej nie gaśnie ale dostaje tak niskich obrotów że silnik lata jak bym miał za chwilę zgasnąć. Wystarczy że wskazówka od temperatury lekko sie podniesie i problem znika. Gdy pojazd jest rozgrzany autko pracuje równo i nie gaśnie.

- kable, świece, cewki wymienione jakieś 10 miechów temu (chyba nie padły?)

- silniczek krokowy wyczyszczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem, że mi na zimnym wcale obrotów nie trzymał....długo kombinowałem aż się okazało, że przewody od krokowca są popruchaniałe - dopiero to elektryk ogarnął więc możesz i na to rzucić okiem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% spowodowane to jest złym luzem zaworowym, zwałszcza na LPG sklepują sie bardzo szybko, zawory są podparte przez co sie nie domykają i silnik gubi kompresje. Objawy bedą sie pogłębiały i grozi tobie poważna awaria głowicy. Koszt regulacji w ASO to około 200zł, robiłem to u siebie (profilaktycznie) rok temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzwoniłem dzis do mechanika który zajmuje sie tymi rzeczami. Powiedział ze samo sprawdzenie samochodu czy to jest luz zaworowy 30 zł a nastepnie regulacja od 120-300 zł.

Podobno do ustawienia tego luzu porzebny jest specjalny przyrząd do mierzenia jakis płytek. Mój silnik to 2.0 8v benzyna + gaz z 1996 r.

Czy oby nie robia mnie w "KAROLA" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obdzwoniłem juz 4 mechaników i żaden nie chce sie podjąć bo mówia że przy tym dużo roboty płytki trzeba szlifowac itd. Kolejny to nową ideologie stwarza. Jeden powiedział że nie zrobi bo mu sie nie karkuluje bo za to sie bierze 200-300 zł, inny mi mówi że on nie zrobi bo nie ma narzędzi ale ma namiary na kolege który to zrobi w granicach 120- 300 zł (niezły przedział). Czym ten przedział może być spowodowany? Wogóle jak można stwierdzić że mam luz na zaworach bo mnie skroją z kasy aż miło a żeby było weselej nic przy tym nie ruszą. Napiszcie prosze dokładnie co i jak, żebym wiedział jak z nmi gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w tym silniku który jest u mnie w megi napewno luz zaworowy jest regulowany za pomoca tych płytek? I co ile czasu trzeba taki zabieg robić? Jeden z mechaników powiedział mi że co 3 lata ? Jak mozna sprawdzic czy jest to napewno luz zaworowy ?

Gdzie wy wstawiacie te auta że wam chca ten luz zaworowy regulować ?

Byłem już u 6 mechaników i żaden nie chce sie podjąć tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wy wstawiacie te auta że wam chca ten luz zaworowy regulować ?

Byłem już u 6 mechaników i żaden nie chce sie podjąć tematu.

 

...W ASO czyli Autoryzowanym Serwisie Obsługi Renault koszt 130zł + płytki (od 25zł do 35zł za sztuke)..Zwykli mechanicy nie są dość inteligentni żeby sie za to brać i lepiej im nie pozwaląć bo więcej szkody narobią. po drugie PLYTEK SIE NIE SZLIFUJE bo muszą być idealnie gładkie. Po trzecie regluje sie jak zajdzie taka potrzeba albo jezdzi sie na gazie i wtedy powinno co 20 000tyś sie to robić inaczej może dojć do wypalenia zaworów. W r19 1.7(silnik niemal identyczny co 2.0 F3R) zajeżdziłem 2 głowice w przeciągu 80 tyś km na gazie zanim dowiedziałem sie że regulacja jest ważna. Nie chcecie to nie wieżcie. Pozdrawiam. Aha "mieto" jak masz 8 zaworowy silnik 2.0 o kodzie F3R to napewno luz regulowany jest płytkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko mnie lagunaman nastraszyłeś. Mam 2.0 i 8 zaworów to na 100%. Gaz od około 3 lat i na gazie około 30 tysięcy. Z tym że autko nie jest ciagane na biegach (automat). Znalazłem 2 mechaników którzy podjeli by się tego tematu ale jeden jakis podejrzany powiedział że są jakieś 2 rodzaje tych płytek, jedne z jakimś grzybkiem inne bez. Powiedział że jednych nie można dostac nawet w serwisie i sie je szlifuje wtedy i wstawia płytki VW bo niby pasują. Lekko mnie przestraszył. Pozatym powiedział że luz zaworowy może sprawdzic dopiero po zdjęciu osłony czy tam czegoś (koszt diagnozy 20 zł wymiana 60 zł robocizna + 160 zł płytki).

Drugi to były serwisant peugeota i chyba do tego pojade jestem umówiony na czwartek na wstepną diagnoze (mam nadzieje że renata przetrzyma do tego momentu tymbardziej że jeżdze tak już z 3 tygodnie).

Dzisiaj autko pomimo już rozgrzanego silnika miało i tak niskie obroty. Spadały poniżej 5000. Zauważyłem że obroty spadaja jak autko dostaje obciążenia. Jak stoje na luzie to jest lux dopiero jak przełączam na bieg to wtedy jakby obciążenia dostawało. Sprawdziłem odrazu kable ale róznicy nie zauważyłem.

 

[ Dodano: 2009-05-15, 08:36 ]

Witam ponownie.

 

Dzis rano miałem spotkanie z mechanikiem. Podjechał do mnie pod blok aby autko było zimne. Kazał odpalić samochód, chwile posłuchał i powiedział że z zaworami wszystko ok.

Reasumując:

- Świece ~ OK

- Kable ~ OK

- Cewki ~ Raczej OK (wymieniane 8 miechów temu)

- Przepustnica ~ OK (czyszczona)

- Krokowy ~ OK (wyczyszczona)

 

Ma ktoś jakis pomysł co dalej z tym fantem począć ?

 

[ Dodano: 2009-05-19, 09:23 ]

Dzis rano odpaliłem auto. Temperatura jaka podawał komputer 14 C. Outko na jałowym biegu przełączyłem na gaz falowanie w zakresie od 5 -10, jak wróciłem na benzyne troche mniejsze powiedzmy od 5-9. Jak kawałek przejechałem dolegliwości ustąpiły i nawet nie gasło przy dojeździe do świateł.

 

Co to moze być bo juz mi ręce opadają ? Niebawem szykuje mi sie trasa ok 1500 km do pokonania w dwie strony i boje sie żeby cos się w trasie nie rypnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!