Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci czy 1,6 16V?


Guder

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli bierzemy pod uwagę wylącznie 1.5dCi to koło dwumasowe jest podejrzanie tanie: http://www.autkoplus.com/category/4437,pojemnosc-1-5-dci Ciekawe czemu do 1.9 taka częśc kosztuje już 2000zł więcej? Nie wiem jednak, czy do każdej wersji mocy, są identyczne dwumasy w 1.5.

A jeśli chodzi o LPG, to sam musisz zrobić rozrachunek kosztów. Przy obecnej cenie 1.60/L i cenie instalacji ~2000zł, amortyzacja nie jest w sumie długa.

Nie licz też, że 1.6 16V będzi znacznie bardziej bezawaryjny niż 1.5dCi. Cewki zapłonowe i KZFR też potrafi uprzykżyć zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi ale o zo chozi? :-/ z Twojego posta wiemy ile Ci auto spala i .........

 

Mój post jest poparciem twoich słów że benzyna na krótkich odcinkach potrafi swoje "zjeść" i tyle - nie chciało mi się robić takiego wywodu jaki ty zrobiłeś ciut wyżej :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-05-11, 07:19 ]

a ja nie rozumiem stwierdzenia że jestem na opłacalności diesla a o LPG mam zapomnieć. przecież nie mówimy tu o kupowaniu nówki z salonu gdzie różnica w cenie to 10 tys zł, tylko o używanym.

 

Koledzy piszą pewnie o opłacalności eksploatacji benzyna-diesel-LPG. Ja miałem zamontowany do poprzedniego autka LPG sekwencyjny. Eksploatacja nie wychodziła aż tak super tanio w porównaniu do samej benzyny. Sam montowałem LPG i w okresie gwarancyjnym 2 lata co 10 000 musiałem jezdzić do warsztatu montującego wymieniać filtry które kosztowały mnie 140 zl pod groźbą utraty gwarancji. 10000 to mało i praktycznie każdy zawita do warsztatu 2 razy w roku + przegląd techniczny to masz kwotę około 440zl więcej niż na benzynie. W razie problemów z autkiem z założonym LPG diagnostyka też nie jest prosta i oczywista. Teraz po przejsciach twierdzę że LPG to albo do dużego silnika wypasionego wozu (siakies audi 2.8) albo dla tych co mają bene i nie chcą się jej pozbywać a robią przebiegi w granicach 20 000 rocznie.

Są też inne wady LPG o których przy ekonomice się nei wspomina a któe wychodzą w użytkowaniu poźniejszym i na dłuższy okres potrafią zdecydowanie uprzykrzyć ten rodzaj zasilania autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniać filtry które kosztowały mnie 140 zl
Czy to były może filtry ze złota :mrgreen: ? Mnie to kosztuje 5zł za filtr fazy ciekłej i 20zł za f.f. lotnej. Zmieniam akurat co 15000 razem z olejem itp. Auto spala 10l/100 po mieście

Obawiam się, że juz autorowi nic nie doradzimy, a wyłącznie namieszamy w głowie naszymi dywagacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwałtowny zanik zarówno mocy jak i momentu na nieco wyższych obr. Przedział użytecznych obr. jest niewielki.

Lewy polecam przestudiowanie wykresów - nie ma gwałtownego zaniku. Do 4k moc jest płynnie rozwijana, ale jak wiesz nie ma sensu kręcić dalej bo kończy Ci się moment, a po drugie przy 4,5k jest max. obrotów. Co z tego, że w benzynie robisz sporo hałasu jak nie ma momentu? W 1.5 dCi max. moment masz od 1,8k do 3,2k i w tym przedziale ładnie ciągnie, a w benzynie 1.6 od 4k do 5k masz max. moment - i jak tu porównywać " niewielki przedział użyteczny"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzynie 1.6 od 4k do 5k masz max. moment
Być może. Nie jeździłem 1.6. ale wydaje mi się, ze pomyliłeś wykres momentu z wykresem mocy. Mój silnik ładnie idzie już od 2tys. Dajmy już spokój tym przepychankom. Autor nic na tym nie skożysta. Jakbyś nie doczytał, to padło pytanie o awaryjność i ceny części.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to były może filtry ze złota :mrgreen: ? Mnie to kosztuje 5zł za filtr fazy ciekłej i 20zł za f.f. lotnej.

 

Filtry nie - gaziarz był ZŁOTY. Przed zamontowaniem LPG nie pomyślałem żeby sprawdzić czy nie ma haczyków i okazało się że były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem i odpowiadam: jak widać po forum chyba nikt nie miał takich problemów, więc cen nie znamy :mrgreen: Proponuję podzwonić po mechanikach.

 

skoro nikt nie miał problemów to może meganki się nie psują a awaryjność renault (i diesli w ogólności) to tylko wroga propaganda niemieckich producentów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, sam sobie odpowiedziłeś :mrgreen:

Powiem tak, to mój pierwszy diesel (na dodatek "Reno") i jak sobie przypomnę te wszystkie opowieści przed zakupem (szczególnie tych nie mających do czynienia z dCi, ale oczywiście sami specjaliści ;) ) to włos się jerzył na głowie. A teraz wiem, że w życiu nie kupię już benzyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAkość dCi pewnie nie odbiega od jakości analogicznych silników innych marek. To takia potoczna opinia, że jak auto francuskie, to musi być awaryjne i drogie części. Taki pogląd w narodzie pokutuje. NIemniej jednak, pamiętam conieco postów o problemach z turbiną lub wtryskiwaczami. Osobiście uważam, że jesli podoba CI się 1.5dCi to nie ma co się zastanawiać. Trzeba tylko znaleźć egzemplarz godny zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki pogląd w narodzie pokutuje.

Czy ja wiem czy pokutuje? Mnie to zaczyna coraz mniej przeszkadzać bo można fajny wózek kupić za przyzwoite pieniądze :mrgreen:

Ja bym wybrał 1.5 dCi. Turbina to fajna sprawa, pojeździsz trochę to nie będziesz chciał wrócić do benzyny (bez turbo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prawda jest taka - jak dbasz tak masz. Trzeba pilnować przeglądów, stosować się do zaleceń np. producenta i autka będą śmigać. Jasne, że zawsze może trafić się gorszy egzemplarz, z jakąś wadą "wrodzoną". Takie opinie, że nie kupuje się aut na F to rozgłaszają ludzie którzy nigdy nimi nie jechali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!