Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??


jaqo

Rekomendowane odpowiedzi

Co do spalania to ja jeżdże głównie krótkie odcinki po mieście tak 5-10 km w jedną stronę i niestety spalanie wysokie bo około 10-11 litrów ale spodziewłaem się tego przy takiej jeździe. Do tego mam przejechane dopiero 1800 km więc jeszcze nie ułożył się silnik do końca wiec może spalanie odrobinę spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie silnika czyli dokładnie wskaźnik temperatury na liczniku? To zależy gdzie umieścili czujnik temperatury w silniku czy w boku w termostacie na dole czy w chłodnicy(tam dłużej trwa). A najszybciej wskaźnik temp rosło jak czujnik jest zamontowany na górnej głowicy i dłużej utrzyma optymalna temperaturę po wyłączeniu silnika.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przymierzam sie do Scenika z 1,4TCe z 2013 roku, czy są już jakieś konkretne opinie o zawodności tej jednostki napedowej ?

Jakoś nie napotkałem na negatywne opinie, 1.4 TCe nie ma żadnych znanych na ten moment problemów, które można by zakwalifikowac jako potwierdzone przez wiekszą ilość użytkowników i jakoś nikt specjalnie się nie skarżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

athlon64x4 - robiłeś chip czy masz PowerBoxa ?

 

Widzę, że przebiegi macie niewielkie mimo to dzięki za wszelkie sugestje.

W moim obecnym 2,0 16V olej zmieniam co 15-18kkm, filtr oleju co 7-8kkm.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witman co daje wymiana filtra oleju co 7-8 tys. i jak to robisz przy pełnym stanie oleju? Może chodziło Ci o filtr powietrza?

Odręcam tak jak przy wymianie oleju, po odstaniu olej jest w misce olejowej, trochę jest w filtrze, więc przy odrkęcaniu warto podłożyć coś pod filtr by nie usmarować bloku, wręcam nowy i ewentualnie uzupełniam stan.

 

Dodano: 19 paź 2014 - 10:07

Znalazłem w końcu SIII 1,4TCe 2013r przebieg 10kkm. Silnik ECO2 po modernizacji. Wrażenia z jazdy bardzo dobre, zbiera się lepiej od 2,0 16V. Spalanie przy normalnej jeździe 6,3/100, autostrada tempomat 140km/h, 2 osoby, trochę bagażu 7,4/100 przy szybsze jeździe 150-160km/h 8,1/100 w mieście jeszcze nie sprawdziłem :-)

Jadąc na długiej prostej bez wzniesień na tempomatcie 92km/h komputer pokazuje spalanie 5,2-5,3/100, więc przy super emeryckiej jeździe można zejść grubo poniżej 6/100.

Silniczek 1,4TCe jest rewelacyjnie cichy praktycznie go nie słychać, kultura pracy zdecydowanie lepsza jak 2,0 16V na którego też nie narzekałem.

Zastanawiam się czy ten 1,4TCe nie jest już przypadkiem podkręcony, bo aż trudno mi uwierzyć, że zbiera sie lepiej od 2,0 16V, którego nadal użytkuję.

Słyszałem kiedyś od dilera w salonie, że praktycznie wszystkie 1,4TCe ECO2 miały po 140KM, co prawda w dokumentach mam 96kW co daje 130,5KM.

Może diler podniósł moc, gdyż auto jeździło jako demonstracyjne co by się lepiej sprzedawało :-) Zobaczymy niebawem co pokarze pomiar na hamowni :-)

Na rynku niemieckim i szwajcarskim były kiedyś w sprzedaży MIII GT 1,4TCe z mocą 160KM

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy ten 1,4TCe nie jest już przypadkiem podkręcony, bo aż trudno mi uwierzyć, że zbiera sie lepiej od 2,0 16V, którego nadal użytkuję.

turbina, paaanie

 

Dodano: 19 paź 2014 - 15:13

wolnossaki to już przeżytek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w końcu SIII 1,4TCe 2013r przebieg 10kkm. Silnik ECO2 po modernizacji.

Możesz powiedzieć czego dokładnie dotyczyła ta modyfikacja? Może to tylko zmiana softu sterującego? Jeśli to faktycznie coś poprawiło to może warto pogadać w serwisie żeby zrobili aktualizację przy najbliższym przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!