Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zaciskami po wymianie klocków SCEN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam pojawił się u mnie problem posiadam scenica 1,6 16v na standardowych alufelgach - problem pojawił się dzisiaj iż po wymianie klocków i nałożeniu zacisków starsznie zmiejszyła się odległość zacisku od felgi dzieli je odległość zaledwie nie całego cm i zacisk zaczął haczyć o naklejone ciężarki ołowiane na feldze, i przy prędkości około 40km słychać to ocieranie nie wiem jak rozwiązac ten problem - gdzie tkwi przyczyna - żle zamontowany zacisk???f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej źle... bo niby jakim prawem mogła się zmienić odległość zacisku od felgi? Nie pomieszałeś jażm? Prawego z lewym nie wymieniłeś? Na pewno wszystkie srubki dokręciłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miki27, DrNO, jest to możliwe, a nawet wytłumaczalne. Odwołam sie do opisu wymiany klocków a szczególnie do fotek zamieszczonych w temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3088

Teraz wyjaśnienie:

Klocek wewnętrzny jest zakładany pomiędzy tarczę a tłoczek cylinderka w zacisku. By się zmieścił po wyjęciu starego, należy wcisnąć tłoczek w zacisk. fota 9

A co należy zrobić by zmieścił się klocek zewnętrzny :mrgreen:

Należy cały zacisk przesunąć na prowadnicach na zewnątrz czyli jego łapki trzymające klocek oddalić od tarczy. fota 11, 12

I teraz sedno; Jeśli mamy felgi o rozmiarze wewnętrznym niewiele większym od zewnętrznego wymiaru zacisku (kopyta potocznie) i dodatkowo mamy naklejone ciężarki wyważające w środku tej felgi, to może następować ich ocieranie o kopyto.

To właśnie nowy, grubszy klocek zewnętrzny przesunął nam zacisk bardziej na zewnątrz czyli zbliżył go do felgi. (przesunął zacisk nad przyklejone ciężarki)

Co z tym zrobić ;)

1 Udać się z kołami do ponownego wyważania i zastosować inne, niższe ciężarki, lub takie nabijane na krawędź felgi. (nieciekawie to wygląda na alusach)

2 Jeśli tarcie nie jest duże zeszlifować szlifierką kątową zewnętrzną stronę zacisku,tam gdzie obciera, robiąc w ten sposób luz pomiędzy zaciskiem a ciężarkami, około 1mm, to wystarczy.

Piszę to ponieważ sam tego doświadczyłem przy zakładaniu felg 14" (zimowe) z naklejanymi ciężarkami, wcześniej były nabijane na krawędź. Ja wybrałem 2 sposób z opisanych i nawet nie widać by zacisk był osłabiony, obcierało tylko tyle by zdrapać farbę z zacisku. Po oszlifowaniu i ponownym pomalowaniu miałem właśnie około 1mm luzu.

Jest jeszcze opcja dla bogatszych, wymiana felg i opon na przynajmniej rozmiar większe. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!