Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to chyba wszystkich zaskocze, 1,5 dci kombi

miasto to ok 5 litrów , ale w trasie ( ostatnio pognałem do Belgii , u Niemców nie ma ograniczeń na autostradach) wyszło 12 litrów /100 !!!

Jak rozbujam ją do 160km , to komp pokazuje 14l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cos nie tak z tym spalaniem... ja na sweita bylem we Frankfurcie i spalilem lacznie na prawie 2500 kilometrach ledwo 5.8L/100km, w trasie non stop 140-170kmph wlasnie MII 1.5dCi 82KM, w tym parenascie km testu ze stalym vmax 190, wtedy mi pokazywal chwilowe ~10.5L/100km (Heidellberg-Frankfurt).

 

PS: wracajac moglem na jednym baku skoczyc cala trase Frankfurt-Krakow, zostalo by mi jeszcze jakies 50km (3L) w baku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.6 16V wyniki są takie:

Poznań pokonywany systemem gaz-hamulec, gaz-hamulec i stanie w korkach - 9,2. Szybka :evil: i zatłoczona trasa (średnia 80kph, częste wyprzedzanie) - 7.2. Spokojna trasa (odcinek Kielce-Łódź pokonany za autem Teścia tuż po zakupie Megi w sobotnie popołudnie) - 5.8. Autostrada z przelotową 150kph - około 8 litrów (przy średniej prędkości 130 od Łodzi do Poznania). Autostrada ile fabryka dała (200) - wg wskazań komputera - 18litrów.

Nie są to rezultaty na miarę mistrza jazdy o kropelce - ale moim zdaniem jest to górna granica spalania. Co ciekawsze moje poprzednie autko (Peugeot 106, 1.1 60KM) paliło ledwie litr mniej.

Obciążenie auta to na ogół dwie osoby - przy jeździe w pełni załadowanym nie stwierdziłem jednak różnic.

Wyniki pochodzą co prawda z komputera, ale jak zaobserwowałem kalkulatorek odpowiada rzeczywistości.

I jeszcze jedno: dziwią mnie osiągnięcia co niektórych - albo nie przyznajecie się do ciężkiej nogi, albo też na wam podobnych wyklinam nie zmieściwszy się w cyklu świateł (ekonomiczne ruszanie) lub zmuszony w trasie do wyprzedzania ciasnego "ogonka" za ciężarówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie 1,5 dci 85 KM średnio 4,4 - 4,6. W mieście nie przekroczyłem średniego 5,2 a na trasie udało mi się zejśc do 4,0. Ale wtedy to było pyrkanie. Autostrada, max. dopuszczalna (130) i srednio wyszło 7,5.

Akceptowalne

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maper nie wiem jak uzyskujesz 4,4 - 4,6 średnio, czy w mieście 5,2, bo u mnie przy tym samym aucie i silniku jest o litr więcej :-( . Natomiast na autostradzie przy prędkości 100 - 130 km/h mam mniej bo nie przekraczam 5,5. Natomiast jak dam po garach to wyskakuje około 6,5 - 6,8 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm

Tak już wychodzi wg komupera. A i w litrażowaniu się to zgadza.

Widocznie ten typ tak ma. Traktuję go trochę delikatniej.

Ale ... żona jak jeżdzi to wykręca nawet srednio 2 litry wiecej.

Może kiedys na jakimś zlocie pogadamy. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!