Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Malowanie zderzka.


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, braciakowi będe malował zderzak...w lakiernictwie mam tylko 1 doświadczenie...mianowicie malowałem swoją maskę i wyszło OK, więc teraz będzie zderzak. Zderzak jest porysowany, gdzie nie gdzie jest popękany lakier (kolor niebieski). I teraz jeśli mógł by mi ktoś powiedzieć czy ten lakier trzeba zdrapać do żywego a potem zaszpachlować i dalej podkład szpachla itd. Czy wystarczy to zmatowić + podkład i szpachla? Jest też jeszcze czarna listwa na zderzaku....jest jakiś specjalny podkład do plastików tylko czy po nim trzeba całość zaszpachlować, żeby tych porów się pozbyć, czy ten podkład to zalewa wszystko i jest OK? Lakier jest akrylowy to jakim papierem trzeba zmatowić pod niego? 1000 na mokro wystarczy? Ile razy go trzeba trysnąć bo bezbarwnego to chyba już się nie daje? A i prosze nie pisać, że jak nie mam pojęcia to żeby oddać do lakiernika :-/ po to się pytam, żeby mieć pojęcie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie napisze żebyś oddal do lakiernika tak jak chcesz. Ale stwierdzę tylko jedno. Żeby mieć pojęcie to samo czytanie nie wystarczy. Trzeba trochę praktyki. No ale widzę że masz na kim ćwiczyć :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie jest okazja.....braciak wie, że się uczę :mrgreen:. Wcześniej trochę drewnianych elementów malowałem - wiem to nie to samo, ale jakieś obejście z pistoletem jest ;)

 

Tu manual z prac nad machą...jest trochę nie poprawności i nie fachowości ale to był pierwszy raz, więc myślę, że spoko.... http://mac.phorum.pl/viewtopic.php?t=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej trochę drewnianych elementów malowałem

 

No tutaj oplułem monitor... ale szczerze życzę powodzenia. Każdy lakiernik kiedyś tak zaczynał. A może się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh...nie wiem czy zaczynał czy nie ale nie zajmuje się tym profesjonalnie....zresztą widziałem nie raz robotę "lakierników" więc myśle, że jestem sam to zrobić...tak więc bez OT....ile razy kłaść akryl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... sam pamiętam jak zaczynałem malować za gówanirza :-P staremu podkradałem farbe i malowałem dużo elementów (heh pierwszą rzeczą była obudowa z laminatu do głośnika) :mrgreen: ale aby dobrze pomalować musisz mieć sprzęt... i najważniejsze jaką farbą malujesz, malowanie wydaje się łatwe, ale to tylko pozory, sam się kiedyś męczyłem.... najważniejsze abyś się nauczył trzymać pistolet i nakładać farbe. życzę powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, temat można zamknąć i wygasić. Tylko kolega kmalinatechno, tak naprawdę wniósł jakieś dobre rady, reszcie i tak dziękuje za słowa nie uzasadnionej krytyki.... :-/ Najwięcej pomogli mi Panowie w sklepie gdzie kupywałem potrzebne akcesoria, zderzak wystarczy jeszcze tylko wypolerować i cycuś glancuś. Wyszło bardzo ładnie, bez żadnych zacieków i innych pierdół. Pozdrawiam wszystkich, temat można wygasić jako, że nie wiele wnosi do forum. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zderzak był podrapany, miejscami popękany, popękany lakier w kolorze niebieskim tylko listwa była czarna (czarny plastik). Zderzak najpierw oddałem do spawania, żeby wszystkie pęknięcia pospawali - miałem lutownicą się bawić ale potem by to puściło i głupiego robota. Zderzak przeleciałem papierem 150, dokładnie odtłuściłem i odtłuściłem listewekę.....nie matowałem jej bo nie wiedziałem, czy sie matuje czy nie. W sklepie doradzili mi specyfik na goły plastik "plastic primer" - już w sobie ma utwardzacz a rozpuszczalnika nie potrzeba. Trysnąłem tą listewkę i wszystkie miejsca gdzie mi chłopaki pospawali, potem poszedł podkład...I tu się zaczęła rzeźba :-/ Kupiłem specjalną szpachlę to plastików (jakaś bardziej elastyczna niby) i każde zarysowanie, czy wgniecenie czy odprysk trzeba było poszpachlować - to samo na listwie. Szpachla wyschła to szlifiera i ogień 8-) w sumie 4 razy podładowałem przy czym każdą poprzednią warstwę podkładu ździerałem można rzec że do starego lakieru (papierem 400) i ubytki szpachlowałem. Przy 4 warstwie podkładu poszedł papier 1000 na mokro, wszystko zostało dokładnie odtłuszczone i poszedł lakier (niebieski akryl - wystarczyło 200ml do tego idzie utwardzacz w proporcji 1/2). Wyczytałem gdzieś na necie żeby lakier nakładać 3 warstowo:

1. delikatnie tylko przypruszyć

2. średnio nakładać farbę

3. już tak ładnie na gotowo.

Pomiędzy warstwami czekałem 5-10 minut, żeby nie było całkiem mokre tylko każda kolejna warstwa przyklejała się (łączyła z poprzednią) 8-)

W tej chwili zostało jeszcze go spolerować bo miejscami wyszła "skórka pomaranczy" ale nieźle wyszło <ok>

Jak by coś nie jasne było to można pytać....tylko nie łapcie mnie za słówka, że nie maluje się tylko lakieruje :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!