Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zjawisko podczas lekkiego hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po przeszukaniu forum postanowiłem stworzyć nowy temat.

Chodzi o dziwne zjawisko jakie pojawia mi się przy lekkim hamowaniu tuż przed zatrzymaniem (bardzo częste w korkach) gdy samochód już tylko leciutko się toczy. Efekt jest taki że hamulec drga pod nogą (jest to bardzo wyczuwalne ponieważ jest on tylko leciutko wciśnięty). Wcześniej się tym nie przejmowałem sądząc, że tak ma być i to jest powiązane z ABSem. Niestety od pewnego czasu do wyżej wymienionego drgania pedału hamulca dochodzi dziwny dźwięk spod maski (wydaje mi się że z prawej strony ale ciężko wyczuć). Jest to takie bzyczenie ciężkie do opisania, które kojarzy mi się (nie wiem czemu) ze zwarciem elektrycznym.

Całość wyżej opisywana trwa około 1 sekundy lub mniej aż do zatrzymania samochodu. Do tego dodam, że hamulce są całkowicie sprawne i hamują super. ABS także działa jak należy, żadne kontrolki się nie świecą.

Wydaję mi się jeszcze że podczas tych objawów hamulec działa gorzej przy takim samym wciśnięciu pedału hamulca, jednak jest to tak nie wielka prędkość samochodu, że on się zatrzymuje ok.

Czy ktoś wie co to może być ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie masz tarcze i klocki hamulcowe ? W moim poprzednim powierzchnia tarczy była nierówna (prawdopodobnie poprzednik przegrzał hamulce i odprysnęła część tarczy) i przy lekkim hamowaniu czułem pod pedałem owe nierółwności. Jak jechałem szybko i gwałtownie przyhamowywałem to nie. Po wymianie na nowe pod pedałem cisza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelli wiem że hamulec to istotny element :mrgreen:. Gdybym widział że hamulce nie działają jak trzeba na pewno od razu bym podjechał do mechanika.

 

Co do tarcz to były niedawno wymieniane na brembo + klocki bosh-a. Jak mówiłem działo się to też wcześniej (przed wymianą tarcz) z tym że bez tego odgłosu bzyczenia z przodu. Bzyczenie jednak nie pojawiło się po wymianie tarcz lecz dużo później. Według mnie tarcze i hamulce są ok i działają idealnie i ja to powiązuje z ABSem ale niestety na tym się nie znam (w maluchu nie było ;) ).

 

pawelli chyba podjadę na polną tylko słyszałem że tam drogo a goście nie wiem czy dobrze robią.

 

Niestety nie mogę zlokalizować tego buczenia gdyż nie umiem być jednocześnie przy toczącym się aucie oraz siedzieć w środku i hamować ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelli chyba podjadę na polną tylko słyszałem że tam drogo a goście nie wiem czy dobrze robią.

 

Nie jest tam aż tak drogo -> a zapytać zawsze warto to Cię nic nie kosztuje.

Mam kilku znajomych którzy u nic robią i są w sumie zadowoleni.

 

Daj znać co to było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja mam podobny efekt i właśnie się dowiedziałem u mechanika, co jest przyczyną w moim przypadku. Pękł mi pierścień od czujnika ABS (co dziwne na obu przednich kołach jednocześnie). Przez to pęknięcie ząbki na tym pierścieniu nie są w regularnych odstępach i czujnik traktuje to jako poślizg i włącza ABS. Niestety w moim modelu (I '98) pierścień ten jest zespolony z całą półosią i jedynie wymiana półosi (obu przednich) jest w stanie ten efekt zlikwidować. W ASO zaśpiewali mi za wymianę jednej półosi 700 zł + 200 robocizna, co dla obu daje koszt naprawy około 1800 zł, prawie 1/5 wartości samochodu. Wiadomo, że w tym układzie to będę próbował zrobić to gdzieś indziej.

Czy ktoś z Was miał już może taki problem i sobie z nim poradził? Czy faktycznie trzeba całe półosie wymieniać?

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pierścień ABS w Megane Scenic ph1 można bez problemu wymienić i to bez potrzeby wymiany całych półosi.

Po drugie jeżeli pękł Ci pierścień ABS to musi Ci się zapalić kontrolka ABS i nie ma szans na to żeby w jakiś sposób jak to napisałeś ślizgał się i czujnik ABS to wychwytuje. ABS przy pękniętym pierścieniu nie działa jest wyłączony ponieważ czujnik go nie widzi..

Przyczyn lekkiego pukania pedału hamulca podczas hamowania jest parę.

Najbardziej znanym tematem jest skrzywiona tarcza ( zdarza się to raczej tylko na częściach zwanych zamiennikami) lub zawór zwrotny Serwa Hamulca.

Moja rada

Kupić na szrocie dwa pierścienie ABS - cena jakieś 60 -70 zł za dwie - ja płaciłem 2 lata temu 50 zł, jeżeli sam nie potrafisz to każdy mechanik Ci to wymieni i nie zapłacisz za wymianie dużo

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam ten sam problem przy lekkim hamowaniu załącza mi się ABS znajomy mechanik powiedział mi że czujnik ABSu jest za blisko, więc zdjełem koło i próbowałem odkręcić śrubkę problem bo to torxy i zardzewiałe ale poszło następny problem nie mogłem ani trochę ruszyć czujnika a nie chciałem połamać i tak w każdym kole- zrezygnowałem wolałem nie ryzykować. czy ktoś już to naprawiał? Napewno to nie tarcze ani klocki . :roll: :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-08-19, 21:25 ]

witam już po problemie _pęknięty pierścień ABS

kupiłem używany bo ciężko dostać w sklepie sam (z całym przegubem owszem)

pomęczyłem się ale sam zrobiłem rada: trzeba mieć dobre i mocne klucze

powodzenia :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam problem. ABS "łapie" prawie w momencie zatrzymania (podczas lekkiego hamowania). Nie świeci się żadna kontrolka ABSu itp. Czyli wg komputera wszystko gra. Corben napisał, że jeśli byłyby to pierścienie to ABS by nie działał. Tym czasem u mnie ABS działa w najlepsze, przy ostrym hamowaniu działa zawsze i to we właściwym czasie. Krzywe tarcze też odpadają jako przyczyna problemu, ponieważ niepokojące zjawisko byłoby podczas całego hamowania a nie tylko w momencie zatrzymania (wtedy tarcze praktycznie się już nie kręcą).

 

Czy ktoś na tym forum miała taki problem i go rozwiązał? Jeśli tak to będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
cytat

Witam.

miałem podobny problem.

Na początku drgania na pedale hamulca tylko w końcowej fazie hamowania, z czasem ustało, a teraz bez względu na prędkość od czasu do czasu pedał drga jakby jedno z kół się zblokowało i uaktywnił się ABS. U mnie kontrolka od ABS nie świeci się. Kilka dni temu sprawdzałem pierścienie przy czujnikach ABS. Jeden z nich był pęknięty i obracał się swobodnie względem półosi. Wydaje mi się że gdy pierścień jest pęknięty ale nie obraca się to objawy występują tylko w końcowej fazie hamowania przy małej prędkości. W momencie gdy zaczyna się obracać to wtedy objawy występują bez względu na prędkość. Niebawem jadę wymienić pierścień, więc napiszę czy wszystko ok.

Szacowane koszty pierścienia 30-40 zł, robocizna 70 zł.

 

Przyczyną drgania na pedale hamulca może być również zabrudzenie pierścienia (coś wpadło pomiędzy zęby pierścienia) lub zsunięcie się opaski od gumowej osłony przegubu na półosi, która jest zamocowana obok pierścienia (koła przednie).

 

Nie cytujemy całego posta, jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod nim.

 

[ Dodano: 2010-11-12, 23:15 ]

Witam

Jestem już po wymianie pierścienia ABS (a raczej mój Scenic). Po dwóch dniach jazdy mogę stwierdzić, że wszystko działa poprawnie. Koszt pierścienia z wymianą 100 zł. Pierścień został przyklejony do przegubu (widać ślady po jakimś przeźroczystym kleju obok pierścienia).

Pozdrawiam.

post-28575-1288868509_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wlaczanie ABS w koncowej fazie hamowania takze u mnie mialo miejsce (bez kontrolki ABS). Tez za bardzo nie moglem dojsc o co chodzi wiec sprawdzilem czujniki i przy pierwszym ulamalem go. Wyskoczyla kontrolka ABS. Dzisiaj podczas wymiany koncowek drazka, pierscien poprostu odpadl (byl pekniety). Czyjnik skleilem i naprawilem ale jezdze bez pierscienia w jednym kole z kontrolka ABS. Czy jesli zaloze ten pierscien kontrolka ABS zniknie, czy moze trzeba skasowac blad kompem? No i jak wyglada zakladanie tego pierscienia? Wbija sie go czy moze jakos klei albo jakis inny sposob jest?

Problem dotyczy Megane IphII

Pozdrawiam

[regulamin mówi jasno o taki sposobie pisania należy edytować swój poprzedni post. scalam :-D ] -Robak

Ok, udalo mi sie rozwiazac problem. Kilka wskazowek dla innych zmagajacych sie z tym problemem.

Pierscien trzeba nabijac powoli na calym obwodzie najlepiej posluzyc sie mlotkiem i kawalkiem drewna aby zebatki sie nie zjechaly, oraz by sam pierscien nie pekl. Jesli wczesniej mielismy kontrolke ABS, po wymianie/montazu zebatki dalej kontrolka bedzie sie palic az do czasu przejechania sie krotkiego dystansu z hamowaniem, wtedy kontrolka sama zniknie.

Brak kontrolki ABS podczas peknietego pierscienia bardzo latwo wytlumaczyc. Podczas hamowania czujnik natrafia na pekniete miejsce ale go nie sygnalizuje bo za chwile pierscien sie kreci normalnie (gdy juz nie hamujemy).

 

 

jesli bym zedytowal, post by nie byl w ostatnio dodanych, a jak napisalem nowy to moze ktos komu to jest potrzebne przeczyta :-D

 

Pozdrawiam

Edytowane przez bartsun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wlaczanie ABS w koncowej fazie hamowania takze u mnie mialo miejsce (bez kontrolki ABS)

 

No i u mnie się to pojawiło, ^^.

Obecnie jestem na wakacjach i moje pytanie czy mogę bezpiecznie z tym przejechać z 500km ^^ ^^ ^^

Zjawisko występuje przy delikatnym hamowaniu w końcowym etapie hamowania.

Dziś warsztaty pozamykane a jutro niedziela w poniedziałek 2 święta a we wtorek muszę być o 6tej w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, prócz dyskomfortu psychicznego, taka jazda nie jest szkodliwa i można z tym kilka dni jeździć. Należy jednak pamiętać, że hamulec działa inaczej jak zazwyczaj. Nawet gdyby kontrolka ABS się zaświeciła to można jeździć ale w tym przypadku ABS w aucie nie mamy i hamuje tak jak auto bez tego systemu, więc można się spodziewać zablokowania kół przy mocnym hamowaniu. Mając jeszcze ASR/ESP, te układy też nie będą działać prawidłowo, ponieważ informacje biorą z tych samych czujników ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!