Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łożysko do wymiany


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Dopisze się do tematu.

Problem z autkiem jest następujący. W czasie jazdy tak powyżej ok. 40 km/h słychać z przodu nieregularne ciche i głuche dudnienie. Wydaje mi się że dźwięk nie narasta ze wzrostem prędkości.

Pytanie jest następujące czy jeśli jest to łożysko dźwięk byłby regularny i narastał ze wzrostem prędkości?

 

Dodam jeszcze, że podnosiłem na lewarku przód samochodu i koło lewe po zakręceniu od razu się zatrzymuje. Prawe się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce sprawdzone i są ok.

Mechanik twierdził, że to opona tak odbija z tyłu.

Po zamianie na zimówki 2 tylnych dalej jest taki dźwięk. Z przodu są opony nówki.

Dzisiaj jadę do innego żeby szukał przyczyny.

Zastanawiam się czy to może jakaś osłona na podwoziu się poluzowała i przy prędkości pod wpływem wiatru powoduje taki dźwięk.

Autkiem generalnie dobrze się jedzie - żadnych drgań na kierownicy, nie lata po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, podepnę się pod temat. Jakiś czas temu zauważyłem że powyżej 50 koła inaczej szumią przy skręcie w lewo. Domyśliłem się że to łożysko (przednie prawe), ale akurat nie miałem czasu się tym zając. Po przejechaniu zaledwie 200 km, łożysko się rozsypało. Koło wydaje wszystkie możliwe dźwięki, chrobocze, stuka, piszczy i tak głośno że włosy na głowie stają. Na szczęście niedaleko domu się to stało i jakoś powolutku się doturlałem. Jak podniosłem auto to koło praktycznie stoi w miejscu, nie da się nim obracać.

Moje pytanie brzmi czy można w takim stanie jakoś powoli podjechać do mechanika, czy teraz już tylko laweta, bo coś się może urwać lub jeszcze bardziej rozlecieć? czy piasta też może być do wymiany? :-/

Ktoś wie gdzie w Łomiankach dobrze to zrobią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki model i jaki rocznik.

Jedne maja łożyska niewymienne inne wymienne, że u Ciebie można je wymienić to sie ciesz, ja muszę zmieniać razem z bębnem. :cry:

 

Mógł byś troche rozwinąć to zagadnienie? Bo mam do wymiany lewe przednie łożysko, przy 80km/h tak buczy/szumi, ze radia sie nie da słuchac:( no i ile takie coś kosztuje (orientacyjnie) w naszym przypadku Kaleido?

 

Możesz jechać. Łożysko jest tak skonstruowane, że się nie rozleci przy jeździe (koło nie odpadnie) <szukaj>

pytanie jak długo można jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł byś troche rozwinąć to zagadnienie? Bo mam do wymiany lewe przednie łożysko, przy 80km/h tak buczy/szumi, ze radia sie nie da słuchac:( no i ile takie coś kosztuje (orientacyjnie) w naszym przypadku Kaleido?

To dotyczy tyłu. Tam mogą być bębny lub tarcze. W obu przypadkach mogą być tarcze/bębny zintegrowane z łożyskiem lub bez łożyska przykręcane do piasty z łożyskiem. Jedni wymieniają same łożyska wyciskając je z tarczy/bębna inni kupują zintegrowane i wymieniają całość.

Z przodem nie ma takich dylematów. Tarcza przykręcona jest do piasty w której jest łożysko. Trzeba zdjąć piastę wycisnąć stare łożysko i wprasować nowe.

Koszt łożyska ? Chm ? nie wiem zależny jakiej firmy kupisz. Dialogys dla modelu Kaleido 1,6 16V podaje 37x72x37 (7701205779) Nie wiem jaki masz silnik, z innym silnikiem może być inaczej. Bo D pokazuje też inny rozmiar 40X84x38 ale nie jest on aktywny, czyli u mnie nie podejdzie. Sprawdzisz w sklepie mają odpowiednie katalogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Może dla uzupełnienia powyższych informacji o wymianie łożysk,dorzucę parę fotek z wymiany łożysk w bębnach,w megane I :P czas pracy jakieś 40 minut .

Do wymiany ,potrzebne było: piwko , młotek,klucz do kół,nasadka 30 mm,szczypce do pierścieni segera,

1467726253.jpg

prasa ,albo własny patent 8-) ,oczywiście para nowych łożysk,ja wybrałem SNR o wymiarach :

SZEROKOŚC:37mm

ŚREDNICA WEWNĘTRZNA:25mm

ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA:52mm

dsc01734c.jpg

1. Zdjąć koło (wiadomo jak ,niema co się rozpisywać 8-) )

dsc09960j.jpg

2. Zdjąć kapsel z bebna.

dsc09961q.jpg

3. Zblokować ,bęben jak ktoś chce (ja tam zaciągnąłem ręczny :P )

i odkręcić nakrętkę z osi piasty -nasadka 30 mm,i zdjąć z ośki .

dsc09962n.jpgdsc09963y.jpg

dsc09964k.jpgdsc09965i.jpg

4.Gdy już mamy ściągnięty bęben ,wyjmujemy pierścień zabezpieczający,i od strony wieńca ABS ,wyciskamy stare łozysko na zewnątrz (można ,w ostateczności odpowiednią nasadką i młotkiem je wybić,bo i tak nie będzie potrzebne )

dsc09966w.jpg

5.Gdy już mamy wyjęte stare łożysko ,wciskamy nowe ,zabezpieczamy pierścieniem i zakładamy na ośkę ;-) ,

dsc09967xv.jpg1500195348.jpg

następnie dokręcamy nakrętkę ,sprawdzamy,czy niema luzów i czy beben się lekko obraca,zakładamy kapsel,a potem koło.

6.Kończymy piwko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!