Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How to] Wymiana klocków hamulcowych z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Ja kilka dni temu wywaliłem z tyłu klocki Boscha mimo, że była ich ponad połowa. Podczas hamowania ciągle był odgłos jakby tarcza była przyrdzewiała i klocek zdzierał tą rdzę. Poza tym jakoś nierówno łapały. Tarcze Bosch. Wymieniłem na TRW i póki co delikatne hamowanie, ale żadnego tarcia nie słychać i widzę, ze łapie na całości tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety już się kończą,

Jaki stosunek ilość kilometrów a zużycie takiego zestawu?

Kiedyś w jakimś sklepie dyskutowali dwaj panowie na temat klocków. Jeden polecał takie na kŧórych widać paprochy(tak się wyraził) a drugi idealnie gładkie, jednolite. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

skoro wyżej jest opis to uzupełnię o kilka fotek ,dodam tylko ,że nie musiałem ruszać odpowietrznika z racji posiadania przyrządu do tłoczków

Przed przystąpieniem do wymiany należy zakupić odpowiednie klocki hamulcowe, należy zwrócić uwagę przy zakupie czy klocki które chcemy nabyć mają akcesoria montażowe typu blaszki oraz śruby zacisku hamulcowego ,większość oferowanych tanich klocków albo niema blaszek albo śrub .

Do wymiany potrzebne będą :

klocki hamulcowe, przyrząd do wkręcania tłoczków , klucz 13 mm, klucz 15 mm , klucz do kół, lewarek , szczotka druciana opcjonalnie młotek i odrdzewiacz.

thumb_hosting_zdjec_1398525443__dsc_1206.jpg

1.zostawiamy samochód z odpuszczonym hamulcem elektrycznym ,hamulec nie może być zaciągnięty więc należy zwolnić dźwignię hamulca ręcznego ,można to zrobić zaraz po wyłączeniu silnika ,bądź też na tzw. wymuszonym zapłonie ,czyli trzymając przycisk start bez wciśniętego hamulca czy sprzęgła przez kilka sekund i następnie zwolnieniu dźwigni hamulca .Następnie wbijamy sobie 1 bieg i dla pewności blokujemy sobie klinami przednie koła .

2. ściągamy tylne koła

3.Kluczem 13 mm odkręcamy 2 śruby zacisku hamulcowego ,blokujemy kluczem 15 mm nakrętkę prowadnicy zacisku .

thumb_hosting_zdjec_1398526202__dsc_1194.jpg

thumb_hosting_zdjec_1398526100__dsc_1197.jpg thumb_hosting_zdjec_1398526129__dsc_1196.jpg

4.Po odkręceniu śrub odchylamy zacisk na bok

thumb_hosting_zdjec_1398526023__dsc_1198.jpg

5 .wyciągamy stare klocki i dokładnie czyścimy blaszki i zacisk z rdzy i pyłu ,jeśli mamy nowe blaszki to możemy je wymienić

thumb_hosting_zdjec_1398525879__dsc_1200.jpg thumb_hosting_zdjec_1398525944__dsc_1199.jpg

6.wkładamy na oczyszczone miejsce nowe klocki

thumb_hosting_zdjec_1398525815__dsc_1201.jpg

7.Za pomocą przyrządu do wkręcania tłoczków jednocześnie wciskamy i wkręcamy tłoczek

thumb_hosting_zdjec_1398525748__dsc_1202.jpg

thumb_hosting_zdjec_1398525622__dsc_1204.jpg thumb_hosting_zdjec_1398525682__dsc_1203.jpg

widok na wciśnięty tłoczek :

thumb_hosting_zdjec_1398525501__dsc_1205.jpg

8.Montujemy zacisk i przykręcamy go nowymi śrubami dołączonymi do zestawu z klockami .

9.Zakładamy koło i na sucho pompujemy kilka razy pedałem hamulca ,następnie tą samą operację powtarzamy na uruchomionym silniku zaciągając i zwalniając hamulec ręczny stare klocki były już zajeżdżone ,nowy zestaw Bosch wytrzymał 2 lata :

thumb_hosting_zdjec_1398525367__dsc_1207.jpg

w wolnej chwili jak będzie potrzebny to wrzucę pdf-a .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!