Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How to] Wymiana klocków hamulcowych z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz nie zniknie

Manual ten pozwoli na wymianę klocków bez konieczności stosowania specjalistycznych narzędzi.

1. wyłączamy automatyczny hamulec ręczny - po zgaszeniu silnika należy pociągnąć dźwignię i nacisnąć przycisk, zgaśnie czerwona dioda

po otwarciu drzwi zacznie mrugać i wydawać sygnał dźwiękowy

2. demontujemy koła

3. odkręcamy górną i dolną śrubę trzymającą zacisk (kluczem z nasadką)

4. jeżeli zacisk jest zapieczony pobijamy delikatnie młotkiem żeby go rozruszać

5. wyjmujemy klocki (tutaj bez młotka już nie pójdzie)

ich kształt pozwala na zbijanie ich od góry (nie należy się przejmować spinkami na klockach bo na nowych i tak mamy nowe)

asekuracyjnie możemy podkładać śrubokręt między tarczę a klocek aby równomiernie wychodził

należy zwrócić uwagę na dwie metalowe blaszki w które wkładany jest klocek - nie należy ich wyginać bądź urywać

6. zakładamy nowe klocki wkładając od góry (stare wyciągaliśmy przez wysuwanie w bok) i delikatnie pobijamy z góry

7. demontujemy sprężynę i linkę ręcznego

8. popuszczamy odpowietrzenie tłoczka

9. szczypcami lub kombinerkami wkręcamy w prawo tłoczek jednocześnie go wciskając

popuszczenie odpowietrznika pozwala na zredukowanie ciśnienia w układzie hamulcowym dzięki czemu wkręcenie tłoczka nie wymaga takiego wysiłku

skutkiem ubocznym jest wylewający się płyn hamulcowy który potem należy uzupełnić

10. jak wkręcimy tłoczek to zakręcamy odpowietrznik i montujemy zacisk

11. zakładamy linkę ręcznego i sprężynkę

12. wsiadamy do samochodu i pompujemy na sucho pedał hamulca 5-6 razy

13. zapalamy samochód i pompujemy jeszcze 15-20 razy

14. przykręcamy koła

nie należy zaciągać hamulca ręcznego przed wykonaniem pkt 12 i 13 ponieważ grozi to zablokowaniem tłoczka i ponownym rozbieraniem elementów



Instrukcja została sporządzona na podstawie wymiany klocków w Scenicu II z 2004 roku

Analogiczna jest dla Renault Megane II z tego okresu

_________________

Renault 5 Klub Polska

Autor: Sweeper

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To mój pierwszy post także witam wszystkich ;-)

 

Zabieram się za wymianę klocków tylnych, kupiłem już zestaw ale mam pytanie. Jakim momentem należy dokręcić śruby zacisku? Lubię przy pracach z samochodami posługiwać się kluczem dynamometrycznym, bo nie mam ręki do śrub, ale nie mogę znaleźć żadnej książki serwisowej (czy czegoś w tym stylu) gdzie miałbym te momenty dokręcania wypisane.

 

Jeśli ktoś wie to proszę o szybką poradę.

 

Edit:

 

Ok znalazłem:

1. Śruba wspornika zacisku - 10,5 daNm

2. Śruba prowadnic zacisku - 3,6 daNm

 

A do czego są te cztery śruby które dostałem w zestawie z klockami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Klocki z tyłu wymieniłem.

Dzięki za manual.

Dodam kilka elementów - śruby od zacisku to klucz 13 i 15 (15stka wewnątrz)

Co do odkręcania odpowietrzników. nie polecem... można łatwo zapowietrzyć układ hamulcowy.

lepiej odkręcić pod maską korek płynu hamulcowego...

co do wkręcania tłoczka szczypcami - u mnie była tragedia...

poszukałem i cudem znalazłem

1. klucz od szlifierki kątowej - ja sobie tym poradziłem

2. ścisk stolarski i klucz nastawny

 

Pozdrawiam i dziękuję

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie czy po wymianie klocków z tyłu w scenicu II należy coś robić z hamulcem ręcznym, tzn. przyuczać do Clipem, czy też nie? Czy po wymianie klocków zaciągnięcie ręcznego spowoduje uszkodzenia modułu bo linki hamulcowe będą miały krótszy skok? A może po prostu sam się wyreguluje, bo czujnik siły nacisku nie pozwoli aby linki zaciągnąć bardziej? Dla mnie jest to logiczne, że tak powinno być, ale wiadomo co przyświecało konstruktorom Renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niedawno wymieniałem u siebie na tyle tarcze z klockami, i nie trzeba było robić żadnego " przyuczenia" clipem. Wszystko działa tak samo jak przed wymianą. Poza tym oczywiście , że tarcze i klocki nowe.

A mam z kolei takie pytanie czy we wszystkich wersjach scenicaII na tyle powinny być zamontowane na prowadnicach te blaszki nierdzewne jako prowadnice klocków? Bo mój to scenic II phI 1.6 benzyna, wersja krótka. Jest on z końca 2003r czyli sam poczatek produkcji tego modelu. I jak rozebrałem hamulce na tyle to o dziwo blaszek nie było. Nie wiem czy ktoś wywalił kiedyś przy wymianie, czy tak od nowości nie powinno ich być. tarcze założyłem oryginalne renault, a klocki TRW gdzie w komplecie były te blaszki. Założyłem je, ale w sumie nie wiem na 100% czy dobrze zrobiłem. Z tymi blaszkami klocki chodzą dość ciasno mimo wyczyszczenia jarzm. no ale zastanawia mnie, że ich nie było i nie wiem czy to wina jakiegoś mechanika partacza czy ich w tej wersji nie powinno być??

dodam, że mam wersje z elektrycznym hamulcem ręcznym.

Edytowane przez k330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi blaszkami to nie byłbym taki pewien. Niedawno wymieniałem klocki i tarcze z przodu w mojej padlinie i blaszek też nie było (w Megane IphII). Potem zacząłem drążyć temat i okazało się, że nie wszystkie zaciski hamulcowe wyposażane są w te elementy. Trochę dziwne, bo rzeczywiście te blaszki ułatwiają poruszanie się klocków w jarzmach. Jednak kto zrozumie Francuzów? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie to różnie bywa, bo różnie do tego producenci podchodzą. W jednych markach aut blaszki są, a w innych nie. I to nawet się może różnić w zalezności od modelu auta czy nawet wersji typu kombi, sedan, hatchback, czy tez wersji silnikowej. Bo czasem są montowane inne wersje hamulców ( inny system hamulcowy, innej firmy)

Stąd właśnie moje pytanie czy konkretnie: Scenic II phI 1.6 benz, wersja krótka miała fabrycznie na tyle blaszki, kto jest pewny?

Bo same klocki jakie są na tyle w Scenicu II są bardzo uniwersalne i pasują do dziesiątek przeróżnych marek aut. I blaszki w komplecie z nowymi klockami mogą dodawać ogólnie.

Na przodzie blaszki fabrycznie były - to wiem. Ale to też nie daje żadnej pewności, że na tyle montowali je fabrycznie.

Wiadomo, ze te blaszki nie są koniecznie niezbędne, ale chodzi o to, żeby zrobić tak jak było fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro lub pojutrze będę wymieniał (mechanik) klocki z tyłu w identycznym Sceniku jak Twój to zwrócę uwagę na te blaszki i dam Ci znać co i jak. Ja mam natomiast pytanie jakie klocki kupić bo mam mętlik ponieważ tyle tego jest i mam do wyboru klocki takich producentów MINTEX (68zł.), REMSA (70zł.), RoadHouse (78zł.), Lucas (97zł.), Zimmermann (101zł.) i ATE (120zł.), TRW oraz SONKO też gdzieś się przewinęły, mój mechanik poleca ATE, Zimmermann-y lub Lucas-y, które najlepiej kupić aby było ok (najbliższy jestem Zimmermann-ów). Tarcze z tyłu mam takie sobie, ale mechanik powiedział, że jeszcze na nich pojeżdżę (pohamuję). Słyszałem, że klocki są różne jedne twardzsze inne miękkie przez co w różnym stopniu zużywają tarcze i hamują.

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego k330, na razie Ci nie napiszę nic o tych blaszkach bo jeszcze nie zmieniłem klocków ponieważ zastanawiam się czy przed wymianą nie przetoczyć tylnych tarcz jak to powiedział mechanik "liznąć" je żeby je wyrównać, aczkolwiek nie jest to konieczne i zabił mi ćwieka bo zastanawiam się czy przetoczyć czy tak zostawić. Klocki finalnie kupiłem Zimmermann-y za 90zł. więc dobry produkt w rozsądnej cenie i tak trochę mi ich szkoda zakładać skoro możnaby najpierw "liznąć" te tarcze.

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc dobry produkt w rozsądnej cenie i tak trochę mi ich szkoda zakładać skoro możnaby najpierw "liznąć" te tarcze.

A ja proponuję najpierw sprawdzić grubość tarcz, aby po przetoczeniu tarcz nie okazało się, że grubość ich jest poniżej granicy minimalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii klocków. Nie wiem, może miałem pecha, ale jak nabyłem auto to na tyle siedziały tam klocki TRW. Koszmar!!!

Nie wiedziałem co się dzieje. Darły się momentalnie a tarcze tez troche ucierpiały. Szybko założyłem Boscha i jest spokój. Na przodzie mam wsadzone Valeo. Do tej pory OK choć ostatnio czasem piszczy z lewej, ale to nie ma związku z jakością klocków. Tarcze mają juz swoje i pewnie piszczy na rancie.

Co do TRW to w sklepie bez przerwy słyszę pochwały na temat tych klocków. I bądź tu mądry.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!