Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How to] Wymiana klocków hamulcowych z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Ja kilka dni temu wywaliłem z tyłu klocki Boscha mimo, że była ich ponad połowa. Podczas hamowania ciągle był odgłos jakby tarcza była przyrdzewiała i klocek zdzierał tą rdzę. Poza tym jakoś nierówno łapały. Tarcze Bosch. Wymieniłem na TRW i póki co delikatne hamowanie, ale żadnego tarcia nie słychać i widzę, ze łapie na całości tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety już się kończą,

Jaki stosunek ilość kilometrów a zużycie takiego zestawu?

Kiedyś w jakimś sklepie dyskutowali dwaj panowie na temat klocków. Jeden polecał takie na kŧórych widać paprochy(tak się wyraził) a drugi idealnie gładkie, jednolite. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

skoro wyżej jest opis to uzupełnię o kilka fotek ,dodam tylko ,że nie musiałem ruszać odpowietrznika z racji posiadania przyrządu do tłoczków

Przed przystąpieniem do wymiany należy zakupić odpowiednie klocki hamulcowe, należy zwrócić uwagę przy zakupie czy klocki które chcemy nabyć mają akcesoria montażowe typu blaszki oraz śruby zacisku hamulcowego ,większość oferowanych tanich klocków albo niema blaszek albo śrub .

Do wymiany potrzebne będą :

klocki hamulcowe, przyrząd do wkręcania tłoczków , klucz 13 mm, klucz 15 mm , klucz do kół, lewarek , szczotka druciana opcjonalnie młotek i odrdzewiacz.

thumb_hosting_zdjec_1398525443__dsc_1206.jpg

1.zostawiamy samochód z odpuszczonym hamulcem elektrycznym ,hamulec nie może być zaciągnięty więc należy zwolnić dźwignię hamulca ręcznego ,można to zrobić zaraz po wyłączeniu silnika ,bądź też na tzw. wymuszonym zapłonie ,czyli trzymając przycisk start bez wciśniętego hamulca czy sprzęgła przez kilka sekund i następnie zwolnieniu dźwigni hamulca .Następnie wbijamy sobie 1 bieg i dla pewności blokujemy sobie klinami przednie koła .

2. ściągamy tylne koła

3.Kluczem 13 mm odkręcamy 2 śruby zacisku hamulcowego ,blokujemy kluczem 15 mm nakrętkę prowadnicy zacisku .

thumb_hosting_zdjec_1398526202__dsc_1194.jpg

thumb_hosting_zdjec_1398526100__dsc_1197.jpg thumb_hosting_zdjec_1398526129__dsc_1196.jpg

4.Po odkręceniu śrub odchylamy zacisk na bok

thumb_hosting_zdjec_1398526023__dsc_1198.jpg

5 .wyciągamy stare klocki i dokładnie czyścimy blaszki i zacisk z rdzy i pyłu ,jeśli mamy nowe blaszki to możemy je wymienić

thumb_hosting_zdjec_1398525879__dsc_1200.jpg thumb_hosting_zdjec_1398525944__dsc_1199.jpg

6.wkładamy na oczyszczone miejsce nowe klocki

thumb_hosting_zdjec_1398525815__dsc_1201.jpg

7.Za pomocą przyrządu do wkręcania tłoczków jednocześnie wciskamy i wkręcamy tłoczek

thumb_hosting_zdjec_1398525748__dsc_1202.jpg

thumb_hosting_zdjec_1398525622__dsc_1204.jpg thumb_hosting_zdjec_1398525682__dsc_1203.jpg

widok na wciśnięty tłoczek :

thumb_hosting_zdjec_1398525501__dsc_1205.jpg

8.Montujemy zacisk i przykręcamy go nowymi śrubami dołączonymi do zestawu z klockami .

9.Zakładamy koło i na sucho pompujemy kilka razy pedałem hamulca ,następnie tą samą operację powtarzamy na uruchomionym silniku zaciągając i zwalniając hamulec ręczny stare klocki były już zajeżdżone ,nowy zestaw Bosch wytrzymał 2 lata :

thumb_hosting_zdjec_1398525367__dsc_1207.jpg

w wolnej chwili jak będzie potrzebny to wrzucę pdf-a .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!