Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka od hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Zapala się przy uruchamianiu samochodu, tak jak inne kontrolki, natomiast nie zapala się przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Czy ktoś z was może spotkał się z takim zjawiskiem ?

 

Dodam, że ten hamulec nie był często używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik, ktory jest przy lewarku.

 

Jeżeli po zaciągnięciu ręcznego, kontrolka się zaświeca, to raczaj nie tędy droga.

 

Nigdy nie zwracałem na to uwagi. Może to normalne zjawisko? Muszę sprawdzić jak to jest w mojej Megance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumialem to tak, ze kontrolka zapala sie na chwile przy odpalaniu i gasnie, a pozniej jak sie zaciaga reczny to juz sie nie zapala

 

A ja zrozumiałem to tak:

Normalnie po przekręceniu kluczyka, kontrolka się zapala i gaśnie po zapłonie.

Gdy ręczny jest zaciągnięty, kontrolka nie zaświeca się po przekręceniu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrozumiałem to tak:

Normalnie po przekręceniu kluczyka, kontrolka się zapala i gaśnie po zapłonie.

Gdy ręczny jest zaciągnięty, kontrolka nie zaświeca się po przekręceniu kluczyka.

 

Normalnie po przekręceniu kluczyka, kontrolka się zapala i gaśnie po zapłonie - tak ma być.

 

Przy zaciągniętym zaświeca się z tą różnicą, że potem nie gaśnie i tak normalnie powinno być :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doprecyzowując, sytuacja wygląda następująco:

Przy uruchamianiu samochodu normalnie zapala się kontrolka (!) czyli żarówka/dioda od kontrolki nie jest przepalona.

Gdy przy włączonym silniku zaciągnie się hamulec ręczny - niezależnie od ilości ząbków - kontrolka się nie zapala. Gdy uruchamia się samochód z zaciągniętym ręcznym to kontrolka (!) zapala się na chwilę po czym gaśnie [tak samo jak kontrolka od ciśnienia oleju].

Ale żeby nie było tak prosto to ostatnio po kilku minutowym postoju na zaciągniętym ręcznym kontrolka (!) się zapaliła, po zwolnieniu ręcznego i zaciągnięciu ponownie już się nie zapaliła.

Stopień skomplikowania powoduje, że chyba nie obejdzie się bez wizyty w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wstepie witam kolege w bratnim SportWay'u :mrgreen:

 

a co do recznego... nie latwiej zalozyc ze Twoja megi ma po prostu humory? moja dCi ma takie dnie ze musze ja pchac kierownica a w inne dni lewa noge trzymam na heblu bo tak sie wyrywa :]

 

a zagwozdka z ta kontrolka jest niezla... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź styki we włączniku ręcznego pod dźwignią (wyciągnij go - odłącz i psiknij do niego płynem np KONTAKT lub jakimś innym płynem do poprawiania kontaktów elektrycznych (nie WD-40 :!: )- chwilkę pwciskaj "dzyndzelek") oraz sprawdź złączkę z przewodem. Jak to nie pomorze to sprawdź przewodzik - może gdzieś się urywa i czasami złapie kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam,

z kontrolką ręcznego też mam ten sam problem. Po wymianie zegarów na te komputerem. Gaśnie przy zaciągniętym chwilę po zapłonie. Nie wiem co robić. Czy Wam też udało się to zrobić? Dodam, że nie o styki tu chodzi. Mam obecnie 2 liczniki:

1. Oryginalny od nowości bez komputera SAGEM - tu kontrolka zapala się właściwie, wtedy kiedy powinna.

2. SAGEM z białymi tarczami z komputerem (z Coupe '99) - kontrolka zapala się tylko na chwilę przy zapłonie, potem przy zaciąganiu ręcznego się już nie zapala.

Prośba o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!