Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegów w Megane II


nowackit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!!

Jestem użytkownikiem samochodów renault megane już kilka ładnych lat - do tej pory byłu to głównie diesle. Teraz przesiadłem się na Megane II z silnikiem 1,6 16 V z instalacją lpg. Ale nie wtym rzecz w mojej megi ciężko pracuje skrzynia biegów mianowicie największy problem jest przy redukcji. W poprzedniej reni nie było z tym problemów jak było trzeba wrzucałem trójkę i gaz do dechy a teraz moja renia stawia mi taki opór że aż strach i nie wiem czy te nowsze tak poprostu mają ?? Czy też mam szukać przyczyny ?? Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wzystkie wypowiedzi !!! Również te przeznaczone dla "mlodzieży" ;-) Raczej sie do niej nie zaliczam, ale widzę że nie tylko ja mam z tym problem moją poprzednią meganką przejechałem osobiście podan 150 tys km i jak ją sprzedawałem miała przejechane w sumie ponad 250 tys i wszystko było ok. a tu przy redukcji opór - bez zgrzytu poprostu stop. Gdyby to były synchronizatory to by zgrzytało !! Uczucie jest takie jak opisał kolega Easy :-) (witaj w klubie !!) jakby auto mówiło kolego zwolnik trochę to ci pozwolę na zmianę a teraz jedź na 5 i nie marudź !!. Trochę to irytujące ... też myślałem o zmianie oleju tymbardziej że dopiero kupiłem to auto i nie mam pojęcia co też tam jest ale jest bo sprawdzałem myśląc że może jest mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie! W mojej megance występuje dokładnie taki sam problem jak opisany w tym temacie :-( Próby redukcji na 3 czy też na 2 bieg często są mocno utrudnione. Zauważylem ze również ze po wcisnięciu sprzegła i próbie wbicia jedynki w czasie postoju często występuje haczenie i bieg wchodzi ciężko. Co ciekawe, jesli dalej trzymam sprzęgło( nie puszczę go i nie wcisnę jeszcze raz ) kolejna próba wrzucenia jedynki jest już ok. Zauwazylem równiez ze na postoju skrzynia chodzi pięknie, wszystkie biegi przerzucają się bez problemu - dramat jest w czasie jazdy. To jednak nie koniec problemów ze skrzynią biegów. Lewarek w czasie jazdy rusza się w dosć duzym zakresie. Na 3. biegu w zakresie obrotów 2-3 tys występuje irytujące "terkotanie" lewarka po odpuszczeniu gazu, wyraźnie odczuwam jego silne drgania. Ostatnio wymieniony został komplet poduszek w układzie napędowym, gdyż mechanik podejrzewał ze zużycie tych elementów powoduje takie objawy. Po ich wymianie wcale nie jest lepiej :-( Przeszperalem kilka forów i poczytalem trochę na temat zbliżonych objawów i moje typy co do winowajców są takie: 1. jeśli chodzi o trudności ze zmianą biegów to może to być kwestia nie całkowitego wysprzęglania, a więc winny jest wysprzęglik oraz łożysko oporowe sprzęgła( nie podejrzewam konieczności wymiany całego sprzegła - niski przebieg 63 tys ) 2. co do "terkotania" lewarka to myślę ze jest to kwestia skasowania luzu oraz wstawienia jakiejś spręzynki która zapobiega jego nadmiernym ruchom. Drodzy użytkownicy proszę o radę czy powyższe typy są dobre! Może Waszym zdaniem co innego powoduje takie objawy. Będe wdzięczny za każdą radę <piwko> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 8 lat później...

Odkopię temat, znalazł ktoś za ten czas rozwiązanie? Mam identyczny problem jak rozpoczynający temat.

 

Po dzisiejszych próbach dopowiem, że jeśli dodam gazu na około 2.5 tys obrotów to bieg wchodzi jak w masełko. 

Czegp może być to wina? 

Drugie pytanie, czy jak zbije bieg w doł, np z 5 na 4, dodam ten gaz na full wciśniętym sprzęgle, i z tym dodanym gazem na te 2.5 tys obrotów puszczać będę sprzęgło to coś będę niszczył? Pozdrawiam

Edytowane przez rymaszevsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!