Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co oznacza ta kontrolka ???


Rekomendowane odpowiedzi

witam

jestem wlascilielka classic meganki '98 na gaz silnik 1,6 od jakiegos czasu kiedy przelancza sie na gaz automatycznie wlacza mi sie na desce rozdzielczej taka kontrolka taki zygzak

"///" ale ostatnio mam podlaczone nowe radio i moze to cos od niego

bylam juz u dwoch mechanikow nikt nie wie co oznacza ta kontrolka a istrukcji niestety nie mam :-/ moze ktos wie co ona oznacza :mrgreen: dziekuje z gory za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy razem z tą kontrolką zapala się jeszcze jakaś inna?

W instrukcji znalazłem tylko opisany przez Ciebie "zygzak" razem ze "spiralką". Ta kombinacja w silniku benz. oznacza usterkę elektryczno/elektroniczną.

 

Jaką masz instalację LPG, której generacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh a to mnie rozbroiliscie nie mam pojecia jakiej generacji mam lpg ale byla ona zakladana w tamtym roku :mrgreen: sonda byla wymieniana doslownie dzisiaj a nie ma innej kontrolki zapalonej oprocz tych "zygzakow" :) chyba nie wiele pomoglam bylam na przgladzie i ok a i mechanicy tez nie wiedza co to :/ pomozcie moze przez te radio :/

 

[ Dodano: 2006-11-09, 13:01 ]

ok dowiedzilam sie mam drugiej generacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio bym wykluczył z kręgu podejrzanych. Kontrolka przecież zaświeca się dopiero po przełączeniu na LPG a nie świeci cały czas.

Zdecydowanie wygląda na to, że to instalacja powoduje zaświecenie kontrolki jako sygnał o usterce.

Podjedź do bylejakiego gazownika, niech zmieni na chwilę emulację lambdy, najlepiej na "fala". Jeżeli pomoże, to będziesz w domu. Jeśli się nic nie zmieni, to będzie oznaczało że coś jest źle podłączone i powoduje błędy w instalacji samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie myslalas o tym zeby wybrac sie do mechanika z jakims kolega ktory sie troche zna na samochodach, co by przeprowadzil Konkretna rozmowe ze zlota raczka? :> bo w naszym kraju spora czesc mechanikow olewa ludzi ktorzy nic nie wiedza, oczywiscie bez urazy :mrgreen: ale sama stwierdzilas ze nie bardzo wiesz nawet jak nam pomoc w diagnozie, tacy "mechanicy" moga to wykorzystywac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam po mojemu ta kontrolka to wadliwa praca komputera od wtrysków czasami jak nalejesz lipnej benzyny to wtedy się zapala ale do rzeczy; prawdopodobnie modulator od gazu jest coś nietego. powinien oszukiwać komputer od wtrysków że niby wykazują obciążenie i (działają) i wtedy pasuje ,ale on słabo oszukuje i komputer się przypierdala taka moja opinia ale nie jestem mechanikiem . proszę o opinie kolegów z forum. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgadzam sie z Grzechem- to kontrolka od wtrysku paliwa!!!! Mi też sie swieciła, kiedy kupiłam samochód... :-( Ale pan elektryk wymienił mi czujnik (bo był walnięty) i teraz jest wszystko ok! :mrgreen: Mozliwe, że u Ciebie jest podobnie. Poproś elektryka, żeby to sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

czesc ja tez jestem nowa...nie chcialam pisac nowego tematu jak widze ze temat sie powtarza...

 

kontrolka z zygzakiem...mi sie zapala..

samochod kupilam tydzien temu, jest to megane coupe 1,6 e 98 automatic..jakis czas temu zaczela sie zapalac..zapala sie tylko wtedy jak odstawi sie samochod na noc albo na dlugi okres czasu bez ruszania...zapala w sumie normlanie ale po 20 metrach zapala sie kontrolka, zdecydowanie wtedy gorzej jedzie nie zmienia biego..znaczy mi sie wydaje ze nie zmienia.jest jakby zamulony strasznie..staje na poboczu gasze silnik odpalam znowu i jest wszystko ok.

 

w poniedzialek ide na komputer zobaczymy co on powie, ja jestem zielona strasznie jesli chodzi o samochody moj chlopak lepiej sie zna..ale i tak nie wie co to moze byc...

 

pare razy nam sie zdarzylo ze same migacze sie wlaczyly=2 naraz...nie wiem czy to byl alarm czy co bo moja meganka nie wydaje zadnego dzwieku przy alarmie...tylko miga( to tez dla mnie jest dziwne)..jesli macie jakies pomysly prosze o odpowiedz..do poniedzialku niedlugo ale ja juz sie martwie ze cos zlego sie dzieje...

 

nie wspomnialam ze ma przebieg 70 000 mil..to kolo 112 000 km

 

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka z zygzakiem oznacza usterke elektroniczną, ale w tym przypadku z elektryką najpewniej jest wszystko w porządku. Byc może olej jest zanieczysczony i gdy jest jescze zimny (gęsty) uniemożliwia zmianę biegu. Komputer sterujący skrzynią wysyła do niej sygnał, skrzynia nie reaguje, zaświeca się kontrolka i sterowanie skrzynią przechodzi w stan awaryjny. Po ponownym odpaleniu auta, gdy olej jest już rozgrzany, stawia mniejszy opór ;-) i skrzynia może działać normalnie. W takim wypadku wystarczy wymienić olej i filtr. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!