Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji stukania w zawieszeniu udałem się dziś do diagnosty, stwierdził że do wymiany łożysko górne amortyzatora, nie pytam o koszty i jak to zrobic samemu, chciałem wiedziec czy jazda z takim stukającym ustrojstwem jest bardzo niebezpieczna, mam do przejechania 200km i nie wiem czy sie wybierac, jezdże juz jakis czas z tymi stukami i w sumie jedyny dyskomfort to to stukanie. A jak juz zacząłem temat to skoro stuka to do wymiany bedzie same łożysko czy razem z poduszką czy niekoniecznie jedno i drugie. Z góry dzieukuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novy ostatnio ściągałem amortyzator bo też coś mi stukało, też myślałem, że to było łożysko, okazało się, że jednak to nie ono stuka, a po drugie znalazłem u siebie tylko łożysko na dole amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie dojedziesz, a czy do wymiany to się okaże jak wyjmiesz mcpersona i będziesz widział jak co wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie odnośnie tych łożysk,

otóż kupiłem łożyska SKF 42zł sztuka,

i sprawa wygląda tak, że te nowe łożysko

obraca się dużo ciężej niż stare w samochodzie,

czy tak ma być? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli wspomaganie? Zbiorniczek masz przy przednim pasie, bliżej lewej strony jak stoisz przodem do auta. Jaki płyn dolać znajdziesz na forum.

Sprawdź jeszcze, czy nie masz luzu na kolumnie kierowniczej od strony kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie jest zbiorniczek wspomagania, chodzi mi o dolanie oleju do przekładni,

z kanału jak sie patrzy to jest taka podłużna obudowa przekładni, do niej wchodza drążki kierownicze i widac 4 śruby, mam pytanie czy można gdzieś tam oleju dolac, luzu w przekładni od strony kierowcy nie wyczuwam, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

odgrzeję kotleta :lol: Jakby ktoś chciał wymienić łożysko amortyzatora .

Jeśli podczas skrętu kołami słyszymy dość charakterystyczne chrobotanie ,trzeszczenie to powinniśmy się zainteresować łożyskiem amortyzatora ,w zależności od strony z której owy dźwięk dochodzi wymieniamy uszkodzone łożysko .Warto od razu sprawdzić czy poduszka amortyzatora nie jest już popękana czy uszkodzona wtedy za jednym razem wymienimy komplet .

Po zakupie łożyska

2226441649.jpg

poduszki:

2230367270.jpg

i reszty gumowych elementów w postaci osłony tłoka amortyzatora,odboju ,czy też poduszki przystępujemy do prac .Należy zaopatrzyć się w klucz 21 mm ,do odkręcenia śrub mocujących amortyzator do zwrotnicy ,klucz 13 mm -do odkręcenia amortyzatora z kielicha, imbus 6 mm do zblokowania tłoka amortyzatora, oraz wygięty klucz oczkowy 21mm ,albo nasadkę 21 mm z zakończeniem na klucz 24 mm ,odrdzewiacz ,ściągacz do sprężyn,młotek,podnośnik- lewarek .

1 . ściągamy koło

2 .Odkręcamy 2 śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy kluczem 21 mm ,warto wcześniej obstukać nakrętkę i śrubę młotkiem oraz spryskać połączenie odrdzewiaczem.

zdjcie0193f.jpg

zdjcie0195m.jpg

3.odpinamy z uchwytu przewód hamulcowy oraz przewód od Abs .

zdjcie0190n.jpg

4 Otwieramy maskę i luzujemy nakrętkę mocującą tłok amortyzatora do górnej poduszki -tu przyda się imbus 6 mm i klucz 21 ,jak na zdjęciu .

zdjcie0196bb.jpg

zdjcie0189u.jpg

 

5. Następnie odkręcamy 2 śruby na klucz 13 mm,uważając by amortyzator nie spadł nam swobodnie na osłonę przegubu .Wyciągamy amortyzator na zewnątrz .

zdjcie0194b.jpg

6.ściągaczem do sprężyn ściskamy sprężynę na tyle by móc swobodnie odkręcić nakrętkę i zdjąć górną poduszkę

zdjcie0197x.jpg

zdjcie0198i.jpg

.Po rozmontowaniu amortyzatora wyciągamy zużyte łożysko,wszystko dokładnie czyścimy i zakładamy nowe łożysko .

zdjcie0204z.jpg

zdjcie0201cj.jpg

zdjcie0202jp.jpg

Możemy Przy okazji wymienić odbój amortyzatora bo to nie wielki koszt .

zdjcie0203ix.jpg

2173587867.jpg

Po złożeniu wszystkiego w całość zakładamy na amortyzator sprężynę i górną poduszkę ,skręcamy nakrętką i odkręcamy ściągacz do sprężyn .

7.Złożony amortyzator przykręcamy do zwrotnicy oraz do kielicha i cieszymy się ,że zaoszczędziliśmy 7 dyszek za wymianę .

 

pdf wkrótce .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość jsordyl1972

Wymieniłem łożysko i dalej coś stuka przy skręcaniu na parkingu,

to chyba ten układ ślimakowy, wie ktoś czy i gdzie się dolewa olej do niego?

 

:-) no właśnie, najlepsze jest to, że możemy wymienic pół zawieszenia, a problem dalej zostaje. Mnie mechanik z serwisu Daewoo zdiagnozował lewy przegub, konkretnie wewnetrzny, ale powiedział, że jak już mam wymienic to cały. O tyle poszedł mi na rękę, że jeżeli to nie będzie przyczyną to weźmie ode mnie ten nowy przegub i nie bee płacił i bedzie szukał przyczyny dalej. W moich oczach wydaje się dosyc uczciwy. Teraz tylko czekam na chwile kiedy będę miał w kieszeni zbędne 300 zł :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!