Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji stukania w zawieszeniu udałem się dziś do diagnosty, stwierdził że do wymiany łożysko górne amortyzatora, nie pytam o koszty i jak to zrobic samemu, chciałem wiedziec czy jazda z takim stukającym ustrojstwem jest bardzo niebezpieczna, mam do przejechania 200km i nie wiem czy sie wybierac, jezdże juz jakis czas z tymi stukami i w sumie jedyny dyskomfort to to stukanie. A jak juz zacząłem temat to skoro stuka to do wymiany bedzie same łożysko czy razem z poduszką czy niekoniecznie jedno i drugie. Z góry dzieukuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novy ostatnio ściągałem amortyzator bo też coś mi stukało, też myślałem, że to było łożysko, okazało się, że jednak to nie ono stuka, a po drugie znalazłem u siebie tylko łożysko na dole amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie dojedziesz, a czy do wymiany to się okaże jak wyjmiesz mcpersona i będziesz widział jak co wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie odnośnie tych łożysk,

otóż kupiłem łożyska SKF 42zł sztuka,

i sprawa wygląda tak, że te nowe łożysko

obraca się dużo ciężej niż stare w samochodzie,

czy tak ma być? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli wspomaganie? Zbiorniczek masz przy przednim pasie, bliżej lewej strony jak stoisz przodem do auta. Jaki płyn dolać znajdziesz na forum.

Sprawdź jeszcze, czy nie masz luzu na kolumnie kierowniczej od strony kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie jest zbiorniczek wspomagania, chodzi mi o dolanie oleju do przekładni,

z kanału jak sie patrzy to jest taka podłużna obudowa przekładni, do niej wchodza drążki kierownicze i widac 4 śruby, mam pytanie czy można gdzieś tam oleju dolac, luzu w przekładni od strony kierowcy nie wyczuwam, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

odgrzeję kotleta :lol: Jakby ktoś chciał wymienić łożysko amortyzatora .

Jeśli podczas skrętu kołami słyszymy dość charakterystyczne chrobotanie ,trzeszczenie to powinniśmy się zainteresować łożyskiem amortyzatora ,w zależności od strony z której owy dźwięk dochodzi wymieniamy uszkodzone łożysko .Warto od razu sprawdzić czy poduszka amortyzatora nie jest już popękana czy uszkodzona wtedy za jednym razem wymienimy komplet .

Po zakupie łożyska

2226441649.jpg

poduszki:

2230367270.jpg

i reszty gumowych elementów w postaci osłony tłoka amortyzatora,odboju ,czy też poduszki przystępujemy do prac .Należy zaopatrzyć się w klucz 21 mm ,do odkręcenia śrub mocujących amortyzator do zwrotnicy ,klucz 13 mm -do odkręcenia amortyzatora z kielicha, imbus 6 mm do zblokowania tłoka amortyzatora, oraz wygięty klucz oczkowy 21mm ,albo nasadkę 21 mm z zakończeniem na klucz 24 mm ,odrdzewiacz ,ściągacz do sprężyn,młotek,podnośnik- lewarek .

1 . ściągamy koło

2 .Odkręcamy 2 śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy kluczem 21 mm ,warto wcześniej obstukać nakrętkę i śrubę młotkiem oraz spryskać połączenie odrdzewiaczem.

zdjcie0193f.jpg

zdjcie0195m.jpg

3.odpinamy z uchwytu przewód hamulcowy oraz przewód od Abs .

zdjcie0190n.jpg

4 Otwieramy maskę i luzujemy nakrętkę mocującą tłok amortyzatora do górnej poduszki -tu przyda się imbus 6 mm i klucz 21 ,jak na zdjęciu .

zdjcie0196bb.jpg

zdjcie0189u.jpg

 

5. Następnie odkręcamy 2 śruby na klucz 13 mm,uważając by amortyzator nie spadł nam swobodnie na osłonę przegubu .Wyciągamy amortyzator na zewnątrz .

zdjcie0194b.jpg

6.ściągaczem do sprężyn ściskamy sprężynę na tyle by móc swobodnie odkręcić nakrętkę i zdjąć górną poduszkę

zdjcie0197x.jpg

zdjcie0198i.jpg

.Po rozmontowaniu amortyzatora wyciągamy zużyte łożysko,wszystko dokładnie czyścimy i zakładamy nowe łożysko .

zdjcie0204z.jpg

zdjcie0201cj.jpg

zdjcie0202jp.jpg

Możemy Przy okazji wymienić odbój amortyzatora bo to nie wielki koszt .

zdjcie0203ix.jpg

2173587867.jpg

Po złożeniu wszystkiego w całość zakładamy na amortyzator sprężynę i górną poduszkę ,skręcamy nakrętką i odkręcamy ściągacz do sprężyn .

7.Złożony amortyzator przykręcamy do zwrotnicy oraz do kielicha i cieszymy się ,że zaoszczędziliśmy 7 dyszek za wymianę .

 

pdf wkrótce .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość jsordyl1972

Wymieniłem łożysko i dalej coś stuka przy skręcaniu na parkingu,

to chyba ten układ ślimakowy, wie ktoś czy i gdzie się dolewa olej do niego?

 

:-) no właśnie, najlepsze jest to, że możemy wymienic pół zawieszenia, a problem dalej zostaje. Mnie mechanik z serwisu Daewoo zdiagnozował lewy przegub, konkretnie wewnetrzny, ale powiedział, że jak już mam wymienic to cały. O tyle poszedł mi na rękę, że jeżeli to nie będzie przyczyną to weźmie ode mnie ten nowy przegub i nie bee płacił i bedzie szukał przyczyny dalej. W moich oczach wydaje się dosyc uczciwy. Teraz tylko czekam na chwile kiedy będę miał w kieszeni zbędne 300 zł :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!