Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rolka osprzętu, ktoś wymieniał?


adamotoja

Rekomendowane odpowiedzi

witam, szukałem ale nie znalazłem, więc pytam:

wymieniał ktoś przy okazji wymiany rozrządu i paska osprzętu tez rolkę osprzętu? jest taka potrzeba? wymieniać profilaktycznie czy nie? kolejne 150 do kosztów wymiany rozrządu daje już całkiem sporą sumkę...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleceniach serwisowych jest, żeby to sprawdzać przy okazji wymiany rozrządu i ewentualnie wymienić. Tam jest więcej elementów; napinacz, rolka prowadząca, rolka alternatora.

Co do paska akcesorii - to ja bym wymienił do tylko 50 zł, robota żadna bo do wymiany rozrządu pasek musi być ściągnięty i potem spowrotem założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo

Rolka prowadząca 40-170 zł

Rolka napinacza 130-250 zł

Rolka alternatora 50-250 zł

pasek 50-100 zł

robocizna pewnie z 100zł.

Ceny nie są dokładne bo ich na ten moment nie pamiętam, gdzieś tam zakodowałem.

Wszystko zależy od producenta i sklepu w którym się to kupi, ASO pomijam bo oni mają chore ceny. Za tą samą część, tylko kupioną w sklepie, trzeba czasami zapłacić 100% więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wykrakałem, okazało się że musiałem wymienić cały komplet rolek osprzętu , 2 rolki + rolka altka kosztowały mnie dodatkowo poza kosztem zestawu rozrządu jedyne 420 pln :-( ale zważywszy na bliżej nieokreśloną historię samochodu chyba było warto dla świętego spokoju a rolka altka dosłownie się rozpadła na 2 części)

pan stwierdził że to ogólnie udany samochód jedynie rozrząd ma jeden z najdroższych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się ciesz, że tylko 420 zł. Mnie pan w sklepie na pytanie ile kosztuje rolka osprzętu (sama rolka, nie napinacz) wyskoczył z ceną 170 zł, w efekcie kupiłem z DEXWAL-a za 45 zł, Tak naprawdę to różnica była jedynie w pudełku, co do zastosowanych materiałów nie będę się wypowiadał bo obie rolki wyglądały podobnie. Kółko, sprzęgiełko alternatora - zaczął od 198zł. Ale i tak kupiłem za 60 tyle, że Made in CHINA, zobaczymy jak się będzie sprawowało. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po moich negatywnych doświadczeniach z chińskimi łożyskami kół (wcześniejsze auta, chciałem zaoszczędzić) wolałem nie ryzykować, nie robię aż tak wielkich przebiegów więc dla mnie to wydatek na 5 lat (mam nadzieję) więc mam wszystkie rolki - rozrządu i osprzętu SKF, paski Gates, pompa Ruville... zwłaszcza że meganką jeździ moja żona...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie rolki wyglądały podobnie

Tak obie te rolki są identyczne. Nie trzeba kupować z napinaczem, wystarczy samą rolkę i można ją potem założyć na napinacz. Ja kupiłem i założyłem rolki KOYO. Poprzednie tej firmy (jako nieliczna MADE IN JAPAN) wytrzymały ponad 150 tyś km., więc się skusiłem i tym razem na te japończyki, ceny już nie pamiętam, ale na pewno coś koło 100zł. za szt. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym jak robiłem z alternatorem to sobie je obejrzałem, ale wymieniłem tylko rolkę prowadzącą. Teraz od czasu do czasu coś mi delikatne gwiżdże, prawdopodobnie ta na napinaczu. Nie wymieniłem jej wtedy bo wydawała się dobra. Oglądałem ją i nic nie wskazywało, że coś z nią nie tak. Auto dobija do 150 kkm i pewnie od nowości nie była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!