Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rolka osprzętu, ktoś wymieniał?


adamotoja

Rekomendowane odpowiedzi

witam, szukałem ale nie znalazłem, więc pytam:

wymieniał ktoś przy okazji wymiany rozrządu i paska osprzętu tez rolkę osprzętu? jest taka potrzeba? wymieniać profilaktycznie czy nie? kolejne 150 do kosztów wymiany rozrządu daje już całkiem sporą sumkę...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleceniach serwisowych jest, żeby to sprawdzać przy okazji wymiany rozrządu i ewentualnie wymienić. Tam jest więcej elementów; napinacz, rolka prowadząca, rolka alternatora.

Co do paska akcesorii - to ja bym wymienił do tylko 50 zł, robota żadna bo do wymiany rozrządu pasek musi być ściągnięty i potem spowrotem założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo

Rolka prowadząca 40-170 zł

Rolka napinacza 130-250 zł

Rolka alternatora 50-250 zł

pasek 50-100 zł

robocizna pewnie z 100zł.

Ceny nie są dokładne bo ich na ten moment nie pamiętam, gdzieś tam zakodowałem.

Wszystko zależy od producenta i sklepu w którym się to kupi, ASO pomijam bo oni mają chore ceny. Za tą samą część, tylko kupioną w sklepie, trzeba czasami zapłacić 100% więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wykrakałem, okazało się że musiałem wymienić cały komplet rolek osprzętu , 2 rolki + rolka altka kosztowały mnie dodatkowo poza kosztem zestawu rozrządu jedyne 420 pln :-( ale zważywszy na bliżej nieokreśloną historię samochodu chyba było warto dla świętego spokoju a rolka altka dosłownie się rozpadła na 2 części)

pan stwierdził że to ogólnie udany samochód jedynie rozrząd ma jeden z najdroższych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się ciesz, że tylko 420 zł. Mnie pan w sklepie na pytanie ile kosztuje rolka osprzętu (sama rolka, nie napinacz) wyskoczył z ceną 170 zł, w efekcie kupiłem z DEXWAL-a za 45 zł, Tak naprawdę to różnica była jedynie w pudełku, co do zastosowanych materiałów nie będę się wypowiadał bo obie rolki wyglądały podobnie. Kółko, sprzęgiełko alternatora - zaczął od 198zł. Ale i tak kupiłem za 60 tyle, że Made in CHINA, zobaczymy jak się będzie sprawowało. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po moich negatywnych doświadczeniach z chińskimi łożyskami kół (wcześniejsze auta, chciałem zaoszczędzić) wolałem nie ryzykować, nie robię aż tak wielkich przebiegów więc dla mnie to wydatek na 5 lat (mam nadzieję) więc mam wszystkie rolki - rozrządu i osprzętu SKF, paski Gates, pompa Ruville... zwłaszcza że meganką jeździ moja żona...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie rolki wyglądały podobnie

Tak obie te rolki są identyczne. Nie trzeba kupować z napinaczem, wystarczy samą rolkę i można ją potem założyć na napinacz. Ja kupiłem i założyłem rolki KOYO. Poprzednie tej firmy (jako nieliczna MADE IN JAPAN) wytrzymały ponad 150 tyś km., więc się skusiłem i tym razem na te japończyki, ceny już nie pamiętam, ale na pewno coś koło 100zł. za szt. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym jak robiłem z alternatorem to sobie je obejrzałem, ale wymieniłem tylko rolkę prowadzącą. Teraz od czasu do czasu coś mi delikatne gwiżdże, prawdopodobnie ta na napinaczu. Nie wymieniłem jej wtedy bo wydawała się dobra. Oglądałem ją i nic nie wskazywało, że coś z nią nie tak. Auto dobija do 150 kkm i pewnie od nowości nie była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!