Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

problem dotyczy wspomagania w Megane z 2001r. 1.4 16V. W ostatnim czasie miałem okazje jeździć trzema innymi samochodami (156, Focus, Clio) i stwierdziłem, że Megi nie ma wspomagania... :) Po głębszym zbadaniu sprawy dowiedziałem się, iż ten rocznik nie ma wspomagania elektrycznego a hydrauliczne, czy aby na pewno? Przecież nawet fabia, seat (roczniki 2001) już miały wspomaganie elektryczno-hydrauliczne. Ponadto stwierdziłem, iż z wtrysku pompy płynu hydraulicznego (nad alternatorem) mam lekki wyciek. Czy wymiana wtrysku (koszt ok. 340zł) + uzupełnienie płyny hydraulicznego pomoże czy może wspomaganie w Megane (I phII) po prostu jest takie niedoskonałe - tak jak przeczytałem w innym poście. Ponadto czy uszkodzona przekładnia (lekki stuk przy skręcaniu przy niewielkich prędkościach może mieć wpływ na wspomaganie??

Jeżeli mylę terminy to przepraszam moja wiedza w sprawie serwisowania jest bardzo uboga - proszę szanownych kolegów o sprostowanie i pomoc.

Nie mam nikogo z Meganką aby porównać - chyba jedyne co mi pozostało to umówić się na jazdę ze swoim mechanikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysku pompy płynu hydraulicznego (nad alternatorem)

To jest po prostu pompa wspomagania, nie wtrysku. Raczej na 100% masz wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczno-hydrauliczne i nie ma w tym nic dziwnego, że Renault ma takie, a w skodzie czy innym oplu masz el-hydr.

Wracając do pompy może nie wytwarzać odpowiedniego ciśnienia i dlatego ciężko się kreci kierownicą. Tym bardziej, że Ci cieknie. U mnie na postoju mogę kręcić jednym palcem, nie ma z tym większego problemu.

To że stuka przy skręcie, też nie koniecznie świadczy o tym, że maglownica jest uszkodzona. Ale jeżeli pompa jest sprawna, a nie ma wspomagania, to może świadczyć o uszkodzeniu maglownicy.

Jak się nie znasz na serwisowaniu to najlepiej podjedź do jakiegoś fachowca, który Ci to obada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Umówiłem się już z mechanikiem na jazdę i sprawdzenie układu. Po wysłaniu poprzedniego post`a wyczyściłem z zewnątrz pompę z osadu płynu hydraulicznego. Osad pojawił się po przejechaniu 80km a pompa wygląda jakby się pociła - więc cieknie.

Po wizycie u mechanika napiszę parę słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich,

Ostatnimi czasy pojawil sie powazny problem z moja meganka.Najpierw przestalo dzialac wspomaganie,nastepnie zapalilo sie ladowanie(a dokladnie jego brak) i do tego czasami zapala sie kontrolka ABS.Zauwarzylem ze pasek,ktory napedza alternator itd. raz zwalnia a raz chodzi normalnie.Pomyslalem ze pasek moze miec wine wiec wymienilem go i zakupilem nowy akumulator.Nic to nie zmienilo wiec pomyslalem,ze problem jest z pompa wspomagania.Pompe tez wymienilem i dla pewnosci alkternator.Lecz to tez nic nie zmienilo.Teraz dowiedzialem sie ze problem moze byc z rolka od walu.Z rolka jednak nic nie robilem bo najpierw wole uslyszec jakies konkretne opinie zanim zaczne zaglebiac sie w kolejne niepotrzebne wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pasek obraca się nierównomiernie to wskazywało by na to, że ślizga się koło pasowe na wale głównym. W końcu ono właśnie napędza pasek. Zdejmij pasek i spróbuj obrócić koło ręką, jeżeli go obrócisz lub kiwa się na boki oznacza to, że koło nie jest odpowiednio przykręcone. Ale uwaga pod kołem pasowym na wale znajduje się kółko napędowe paska rozrządu, co w efekcie może spowodować przestawienie rozrządu. A silnik który masz jest silnikiem kolizyjnym. Oznacza to, że może dojść do uszkodzenia silnika, a wtedy koszty naprawy są znaczne.

Jak najszybciej znajdź przyczynę i ją wyeliminuj. Takie auto raczej nie nadaje się do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!