Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika


boban666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem jak w temacie czyli po odpaleniu silnika pracuje bardzo nie równo( czuje się jakbym siedział w dużym fiacie :) dosłownie "pyrka" ).Zagadką jest to że obroty na biegu jałowym śa wrecz podręcznikowe nic nie faluje a silniczek krokowy sprawny bo podmieniałem i sprawdzałem u szwagra który posiada meganke.Gdy dodam lekko gazu (zaznacze że nie zawsze to występuje ) silnik tak jaby miał za chwilkę sie zdławić ale wraca na oborty.Podobny objaw mam podczas jazdy.Jadąc sobie spokojnie z górki na 4 biegu bez wciśnietego sprzegła i gazu , w momencie gdy lekko dodam gazu czuć wyrażne szarpnięcie.Nie mam juz kompletnie koncepcji.Przegladałem forum.Kable świece (Eyquem) cewki wykluczam sprawdzone u szwagra.Z góry dziekuję za pomoc

 

 

 

Witam ponownie.Wczoraj wymieniłem podzuszki pod silnikiem , werzyk od kolektora dolotowego i dalej to samo.Nie ma poprawy jak szarpało tak szarpie.Czyżby skrzynia biegów :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Objawy pojawiłały się stopniowo (tak zaobserwowałem).

 

Oto kilka dolegliwości:

- auto odpala na zimnym bez problemu

- przy przełączeniu na gaz jakby niewiele tracił obroty, po chwili jest ok (tak samo przy przełączeniu na benzynę)

- na biegu jałowym obroty niby w normie - trochę dziwnie silnik pracuje, pyrka, głośno jakby nie palił na jeden cylinder, przy włączeniu świateł, klimy, ogrzewania szyby itp. obrotów nie traci

- przy hamowaniu na biegu (na zimnym silniku) czuć jakby auto szarpało (nie jedzie płynie tylko są wyczuwalne delikatne szarpnięcia - na ciepłym objawu nie ma)

- przy gwałtownym zahamowaniu do zera auto gaśnie (raczej na zimnym, choć na ciepły też się to pojawia czasem), wtedy przy odpaleniu trzeba przygazować bo nie chce zapalić, po czym już trzyma obroty

- przedstawione objawy takie same na benzynie jak i na gazie

- przy rozgrzanym silniku objawy jakby nie zauważalne

 

Inne informacje:

- jakiś czas temu wjechałem w kałużę prawą stroną auta przy dużej szybkości (ale nie zauważyłem wtedy nic niepokojącego)

- w tłumiku zauważyłem dziurkę przez którą kapie skraplająca się woda (i druga małą przez którą minimalnie uciekają spaliny).

- w baku trzymam zawsze 1/4 paliwa dolewane jak zejdzie poniżej 1/4 około 10l.

 

Sprawdziłem przewody WN - wyglądają ok, wymienianie 6m-cy temu, świece tak samo. Sprawdziłem wężyk od podciśnienia - jest ok. Na forum od jakiegoś czasu szukam informacji im więcej czytam tym więcej opcji (od wyczyszczenia krokowego -po regulacje zaworów). Proszę o pomoc i rady co i jak sprawdzić. Przy takich objawach w pierwszą odpowiedzią jest wyczyść/wymieć silnik krokowy i w 99% przypadków jakie znalazłem nic to nie daje - swoja droga wyczyszczę silniczek, ale wątpię by to coś pomogło (na pracującym silniku odłączałem wtyczkę od silniczka i nic się nie działo). Nie chcę wymieniać po kolei elementów układu zapłonowego, bardzie przydadzą się rady co i jak sprawdzić czy działa, a nie bezsensu wymieniać jak leci. Za jakiś czas odwiedzę mechanika, ale może zanim to nastąpi to udałoby się mi zlokalizować usterkę i usunąć we własnym zakresie.

 

Z góry dziękuje za sugestie i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że regulacja będzie konieczna, na razie szukam jeszcze. Przed chwilą byłem zobaczyć przewody zapłonowe i po ściągnięciu każdego ze świecy odczuwalne wahania obrotów, czyli jakby wszystkie cewki i przewody były ok. Co do obrotów na biegu jałowy - to samochód klekota (w okolicy kolektora) jak stary diesel. Wyczułem też w okolicy kowadełka przy przepustnicy delikatny zapach gazu (normalnie nie czuć, ale w tym miejscu przyłożyć nos to jakby coś dziwnie pachniało). Cóż jeszcze mogę dodać - obroty trzyma normalne 750, zauważyłem też, że jak nie ma ssania to wtedy przy przełączeniu lpg/pb pb/lpg trochę się zawahają. Powoli zbliża się wymiana oleju (15k lada dzień będzie). Poziom oleju w normie, płynu w chłodnicy też. Przy okazji sprawdzę świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki Paweł za poradę. Oddałem samochód na wymianę oleju, filtrów itp. niestety obrotami "weterynarz" się nie zajął. Dwa tygodniu później oddałem innemu, z przykazem regulacji zaworów i jak starczy czasu to by zrobił serwis klimy, niestety klimę nabił, zaworów nie dotknął. Dzisiaj wyregulowałem, jest poprawa. Silnik pracuje równo, jednak delikatny klekot pozostał (czytałem, że ten model tak ma). Pozostał też czasem pojawiający się dziwny świergot wydobywający się jakby z okolic rozrządu.

Dziś wieczorem zauważyłem też, że na 3 i4 świecy (licząc od lewej) widać przeskakującą iskrę. Pytanie czy to normalne, że raz na minute na niskich obrotach iskra może przeskoczyć czy raczej nie powinno tak być? Przewody wymieniałem rok temu na Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Świece są nowe mają 2 tygodnie więc obstawiam przewody (czyli nie powinny puszczać żadnej iskry)?. W takim razie wymienię.

 

30.03.2011 - przewody wymienione, w pracy silnika nie zauważyłem dużych zmian. Mam jeszcze jeden problem(zagadkę): jak trochę silnik popracuje to przy zmianie z lpg na PB obroty falują - od 750 do prawie 0, jak dodam gazu to się ustabilizują. Czasem po kilkunastu sekundach same się stabilizują. Co to może być? Objaw występuje jak silnik trochę popracuje na LPG (jak przełączę na PB dodam gazu, znów na LPG i z powrotem na PB to nie faluje).

 

Problem z poprzednich postów niby wyeliminowany, ale wydaje mi się, że jeszcze nie do końca pracuje ok na jałowym (albo jest przewrażliwiony i za bardzo się wsłu[ciach]e).

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyłączasz LPG to wtryskiwacze są zamykane i elektrozawór odcina też dopływ gazu do parownika.

Czy po przełączeniu na pb te problemy są stałe czy po chwili silnik pracuje ok ? Jak się stabilizuje to może wtryskiwacze są już wadliwe i po zmianie paliwa puszczają jakieś resztki gazu.

Wizyta u gazownika raczej by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przy pracy na pb jak odłączam wtryskiwacze od gazu to silnik zachowuje się tak jakbym odłączał wtryski benzyny. Nie wiem czy po chwili się stabilizuje - jutro sprawdzę. Jak pracuje na LPG i odłączam wtryski benzyny to nie ma zmian w pracy silnika. Zdziwiło mnie to, tak samo jak falowanie które czasem występuje po przełączeniu z LPG na PB, po kilkunastu sekundach lub dodaniu gazu trzyma obroty (dzieje się tak na jałowym) w trakcie jazdy albo przy obrotach wyższych od 750 przy przełączaniu różnicy nie ma. Do magika od gazu kawałek do przejechania, a jego podejście jest trochę olewające, więc zanim pojadę chcę zebrać jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!