Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile jest kabli do czujników zużycia klocków??


Rekomendowane odpowiedzi

I kabelek polaczony. Zanim polaczylem to dotknalem do metalu ten urwany kabelek i kontroleczka pieknie zaswiecila na pomaranczowo:):)) Zobaczymy czy w czasie deszczu bedzie czasami swiecic.

A polaczylem go lutujac pozniej izolacka i na koncu koszulka termokurczliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Czy w Megach po roku 1999 był system informacji o zużyciu klocków? Jeśli tak tonbardzo proszę o jakieś przykładowe numery VIN takiego pojazdu. Chciałbym coś takiego dołożyć do swojego ale w ASO potrafią tylko pytać o VIN i jeśli samochód nie był fabrycznie wyposażony to odpowiedź brzmi "nie da się zrobić".

Pozdrawiam wszystkich meganomanów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

A jak mam takie pytanie, kiedy powinien zapalić się czujnik? Od razu po włączeniu zapłonu czy po jakimś tam czasie? Bo pod wiszący kabel z nadkola (najprawdopodobniej do czujnika) przyczepiłem metal i nic się na desce nie zapaliło po włączeniu zapłonu. Czujnik nie jest podłączony (lub jest uszkodzony) czy daje znać o sobie np. podczas hamowania czy coś takiego?

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli klocki mają czujniki zużycia, to w samej okładzinie jest wtopiony metalowy bolec, do którego jest podłączony przewód wystający z klocka. Po przytarciu klocka do tej grubości jak wysoki jest bolec, podczas hamowania następuje jego zwarcie z tarczą, a co za tym idzie z masą auta. Wtedy kontrolka powinna się zapalić.

Zazwyczaj jednak ten różowy przewód wystający z nadkola był odcinany i izolowany bo stwarzał więcej problemów jak korzyści. Wystarczyło trochę wody w czasie deszczu i lampka już świeciła, pomimo, że klocki były jeszcze dość grube i nawet bez naciskania na hamulec. Z tego też powodu nie wszystkie klocki maja te przewody wyprowadzone, a w późniejszych modelach meganek/ scenioli już fabrycznie z tego układu zrezygnowano

Niestety nie pamiętam czy ta kontrolka zapalała się w czasie testu kontrolek przed rozruchem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to przecież normalne, sytuacja jest taka sama jakbyś miał cieniutkie klocki, wcisnął hamulec i uruchomił zapłon. Lampka dostaje plus po zapłonie z jednej strony, a z drugiej jest wcześniej zwarta do minusa czyli świeci bo obwód zamknięty.

Pytanie czy lampka oświeci się na chwilę jak zapłon włączasz, gdy nie jest przewód do masy podłączony, tak jak na chwilę świecą inne lampki, przykładowo od poduszek powietrznych, tylko do sprawdzenia ich sprawności. W normalnym układzie i działaniu po zapłonie lampka jest przyłączona do plusa a zapala ją dopiero naciśniecie hamulca ale jak klocki są grubości żyletki.To właśnie klocek z kabelkiem jest tym włącznikiem, a nazywanie go czujnikiem jest gruba przesadą.

Szukanie innego specjalnego czujnika w tym obwodzie nie ma sensu, bo takiego tam nie znajdziesz.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!