Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

Moja megi II nie chce po wawie zejść poniżej 8,5 i to mocno muszę się nawachlować. Max obroty do 3 tyś. Jeśłi powyżej to z klimą wynika 9 - 9,5 to norma.

W trasie do 110-120 plus rodzina plus box ok. 7,7 litra.

jak testowałem salonową trójkę to po mieści eteż paliła w okolicach 9 litrów. Niestety szósty bieg w mieście nie nadrabia spalania, a w trasie nie byłem.

Jak patrzyłem dzisiaj w salonie 1.6 combi dynamique i 1.5 dci to róznica była w cenie 9 tysięcy. Jak dla mnie za dużo. Sprzedam auto, a nie odrobię tej kwoty.

To lepsze radio ma mp3 i zestaw głośnomówiący, kktóry zasysa książkę telefoniczną z phona. Wg. mnie jeśłi jest tylko 1000zł róznicy to warto dopłacić bo nie trzeba kaski wywalać na montaż dodatkowego zestawu plus zakup zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi raczej o jakosc audio :mrgreen:. Bo muzyke i tak bede puszczal przez aux z telefonu (sporadycznie slucham radia), a z bluetooth nie korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja MIII 1.6 w mieście Łodzi spala 10 litrów spokojnie.

Jak pojadę za miasto to faktycznie zejdzie mi góra do 8. A ciężkiej aż tak bardzo nogi nie mam 8-)

 

Kiedyś jeszcze był temat o rezerwie więc od razu po zapaleniu się kontrolki pojechałem na stację i wynika że zostało mi prawie 12 litrów. To sporo jak na rezerwę.

 

Może się jeszcze silnik musi ułożyć bo dopiero przejechałem 1700km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz ponad 10 tys i powiem szczerze ... nic sie nie zmienilo...

 

Czyli lipa. A miałem nadzieję że lekko osiągi się poprawią i spalanie spadnie. Zresztą tak twierdzili w salonie i znajomy mechanik że po przejechaniu 3k km odczuję zmiany :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano boli, jak dojdzie litr za 5zł to nie będziemy 2,5k obrotów przekraczać :-P

 

Właśnie jaką tankujecie 95 czy 98 ? jakieś dodatki w sensie V-Power czy Ultimate itp. ? Ja na razie tankuję 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz ponad 10 tys i powiem szczerze ... nic sie nie zmienilo...

 

Czyli lipa. A miałem nadzieję że lekko osiągi się poprawią i spalanie spadnie. Zresztą tak twierdzili w salonie i znajomy mechanik że po przejechaniu 3k km odczuję zmiany :mrgreen:

 

mne na slovacii tez gadali, ze po 6tkm bende duza zmiana v spalani, moci silnika. Mam 6900km a nic. Zadna zmiana. Najviencej mi preskadza, jak jest teplo, tak jak pridam gaz, tylko troche, zadna rally, tak silnik zacne przispiesat az po 3 sekundach. Jak jest chlodno jest o.k. Jak jest teplo, tak to robi takie gupoty.

Bylem 2x v servise. Jak komputer nic nepokazal, tak poviedeli ze to normalne. Juz bym ten silnik niekupil. Spalanie o 15-20% mnej jak 1.6 v MII GT. Tam som mal srednie 6,5l a teraz 5,4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to chyba w Nowych Megankach normalne, teraz w upał mogłem się przekonać :evil: klima odbiera mocy :D ja zauważyłem że zaraz po uruchomieniu jak klima na auto ustawiona i działa na ful (czyli upał w środku) to odczuwa się obciążenie silnika i z opóźnieniem reaguje na gaz, jak już schłodzi wnętrze i działa nie na ful to wszystko wraca do normy ;-) u mnie to opóźnienie nie trwa aż 3 sekundy ale jest wyczuwalne :evil:

co do spalania to w mieście średnie rzędu 10l/100 są jak najbardziej osiągalne przy czym klima cały czas włączona (małe miasto krótkie przejazdy), na trasie v max 110, jazda spokojna wyszło 6.6l/100, zasięg sięgnął 900 km więc chyba nie jest tak źle :mrgreen: przejechane prawie 6000 km różnicy w spalaniu nie odczułem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barnaba, ty u benziny mas tez ten problem, ze pridas gaz a silnik chvile nic nerobi ? Bo ja to mysle tak, ze ide bez pridavania gazu, prosta droga, nie do gurku, 1600-1700( bez klomy) obortov tylko ze sa samochod lahko odvala, lahko natisknena gaz a 3 sekundy sa nic nedeje a robi to tylko jak jest teplo. Jak jest chlodno, pienkne zaraz prispiesa.

 

spokojna jazda mimo miasto 50/100km/h , klima , 5,5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natisknena gaz a 3 sekundy sa nic nedeje a robi to tylko jak jest teplo

Z benzyna tez tak jest, pytalem w serwisie, powiedzieli ze to elektroniczny pedal gazu tak reaguje. Np jade powoli np na 1 biegu, ok 6km/h wciskam gwaltownie pedal,

i przez 1s cisza dopiero pozniej zaczynaja rosnac obroty.

Masz diesla to jeszcze dochodzi turbo-lag.

Podejzewam, ze opogramowaniem tez by cos mogli poprawic... ale tu zadnej pewnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to divne a to tylko jak jest teplo a tylko na tej jedynke? Bo u mna jest jedno, ci mam jedinke ci piontke. Ale najgorsie to chyba na dvujke-trujke a robi to tylko jak jest teplo, ponad 15 stopni a cim viencej tym gorzej. Chyba kupie loduvku k silniku :mrgreen:

ten elktronicny pedal som mal v Megane II s 1.6 a nic takie mi nerobilo. Teda +/-0.2 sekundy ak robilo, tak to mi az tak neprzeskadzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem większe opóźnienie w pedale gazu wyczuwa się przy załączonej na full klimie, ale to przez obciążenie silnika bo gorzej wchodzi na obroty :-(

Jeśli chodzi o normalną jazdę to elektroniczny pedał tak nie przeszkadza bo to opóźnienie występuje ale minimalnie - widocznie elektronika nie jest aż tak prędka :shock:

W poprzednim aucie (Thalia) pedał był mechaniczny i mi to bardziej odpowiadało :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!