Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

Moja megi II nie chce po wawie zejść poniżej 8,5 i to mocno muszę się nawachlować. Max obroty do 3 tyś. Jeśłi powyżej to z klimą wynika 9 - 9,5 to norma.

W trasie do 110-120 plus rodzina plus box ok. 7,7 litra.

jak testowałem salonową trójkę to po mieści eteż paliła w okolicach 9 litrów. Niestety szósty bieg w mieście nie nadrabia spalania, a w trasie nie byłem.

Jak patrzyłem dzisiaj w salonie 1.6 combi dynamique i 1.5 dci to róznica była w cenie 9 tysięcy. Jak dla mnie za dużo. Sprzedam auto, a nie odrobię tej kwoty.

To lepsze radio ma mp3 i zestaw głośnomówiący, kktóry zasysa książkę telefoniczną z phona. Wg. mnie jeśłi jest tylko 1000zł róznicy to warto dopłacić bo nie trzeba kaski wywalać na montaż dodatkowego zestawu plus zakup zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi raczej o jakosc audio :mrgreen:. Bo muzyke i tak bede puszczal przez aux z telefonu (sporadycznie slucham radia), a z bluetooth nie korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja MIII 1.6 w mieście Łodzi spala 10 litrów spokojnie.

Jak pojadę za miasto to faktycznie zejdzie mi góra do 8. A ciężkiej aż tak bardzo nogi nie mam 8-)

 

Kiedyś jeszcze był temat o rezerwie więc od razu po zapaleniu się kontrolki pojechałem na stację i wynika że zostało mi prawie 12 litrów. To sporo jak na rezerwę.

 

Może się jeszcze silnik musi ułożyć bo dopiero przejechałem 1700km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz ponad 10 tys i powiem szczerze ... nic sie nie zmienilo...

 

Czyli lipa. A miałem nadzieję że lekko osiągi się poprawią i spalanie spadnie. Zresztą tak twierdzili w salonie i znajomy mechanik że po przejechaniu 3k km odczuję zmiany :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano boli, jak dojdzie litr za 5zł to nie będziemy 2,5k obrotów przekraczać :-P

 

Właśnie jaką tankujecie 95 czy 98 ? jakieś dodatki w sensie V-Power czy Ultimate itp. ? Ja na razie tankuję 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz ponad 10 tys i powiem szczerze ... nic sie nie zmienilo...

 

Czyli lipa. A miałem nadzieję że lekko osiągi się poprawią i spalanie spadnie. Zresztą tak twierdzili w salonie i znajomy mechanik że po przejechaniu 3k km odczuję zmiany :mrgreen:

 

mne na slovacii tez gadali, ze po 6tkm bende duza zmiana v spalani, moci silnika. Mam 6900km a nic. Zadna zmiana. Najviencej mi preskadza, jak jest teplo, tak jak pridam gaz, tylko troche, zadna rally, tak silnik zacne przispiesat az po 3 sekundach. Jak jest chlodno jest o.k. Jak jest teplo, tak to robi takie gupoty.

Bylem 2x v servise. Jak komputer nic nepokazal, tak poviedeli ze to normalne. Juz bym ten silnik niekupil. Spalanie o 15-20% mnej jak 1.6 v MII GT. Tam som mal srednie 6,5l a teraz 5,4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to chyba w Nowych Megankach normalne, teraz w upał mogłem się przekonać :evil: klima odbiera mocy :D ja zauważyłem że zaraz po uruchomieniu jak klima na auto ustawiona i działa na ful (czyli upał w środku) to odczuwa się obciążenie silnika i z opóźnieniem reaguje na gaz, jak już schłodzi wnętrze i działa nie na ful to wszystko wraca do normy ;-) u mnie to opóźnienie nie trwa aż 3 sekundy ale jest wyczuwalne :evil:

co do spalania to w mieście średnie rzędu 10l/100 są jak najbardziej osiągalne przy czym klima cały czas włączona (małe miasto krótkie przejazdy), na trasie v max 110, jazda spokojna wyszło 6.6l/100, zasięg sięgnął 900 km więc chyba nie jest tak źle :mrgreen: przejechane prawie 6000 km różnicy w spalaniu nie odczułem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barnaba, ty u benziny mas tez ten problem, ze pridas gaz a silnik chvile nic nerobi ? Bo ja to mysle tak, ze ide bez pridavania gazu, prosta droga, nie do gurku, 1600-1700( bez klomy) obortov tylko ze sa samochod lahko odvala, lahko natisknena gaz a 3 sekundy sa nic nedeje a robi to tylko jak jest teplo. Jak jest chlodno, pienkne zaraz prispiesa.

 

spokojna jazda mimo miasto 50/100km/h , klima , 5,5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natisknena gaz a 3 sekundy sa nic nedeje a robi to tylko jak jest teplo

Z benzyna tez tak jest, pytalem w serwisie, powiedzieli ze to elektroniczny pedal gazu tak reaguje. Np jade powoli np na 1 biegu, ok 6km/h wciskam gwaltownie pedal,

i przez 1s cisza dopiero pozniej zaczynaja rosnac obroty.

Masz diesla to jeszcze dochodzi turbo-lag.

Podejzewam, ze opogramowaniem tez by cos mogli poprawic... ale tu zadnej pewnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to divne a to tylko jak jest teplo a tylko na tej jedynke? Bo u mna jest jedno, ci mam jedinke ci piontke. Ale najgorsie to chyba na dvujke-trujke a robi to tylko jak jest teplo, ponad 15 stopni a cim viencej tym gorzej. Chyba kupie loduvku k silniku :mrgreen:

ten elktronicny pedal som mal v Megane II s 1.6 a nic takie mi nerobilo. Teda +/-0.2 sekundy ak robilo, tak to mi az tak neprzeskadzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem większe opóźnienie w pedale gazu wyczuwa się przy załączonej na full klimie, ale to przez obciążenie silnika bo gorzej wchodzi na obroty :-(

Jeśli chodzi o normalną jazdę to elektroniczny pedał tak nie przeszkadza bo to opóźnienie występuje ale minimalnie - widocznie elektronika nie jest aż tak prędka :shock:

W poprzednim aucie (Thalia) pedał był mechaniczny i mi to bardziej odpowiadało :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!