Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

u benziny mas tez ten problem
u mnie w Scenicu 1,6 16V tak samo, przy klimie delikatne przymulenie czuć tym bardziej w komplecie na pokładzie. Nie wiem czy wiecie ale ponoć (nie sprawdzałem u siebie) w Reni jest tak , że jak obciążysz na max to klima wyłącza się chwilowo i włącza znów jak silnik nie jest dociążony maksymalnie. Mógłbym i to potwierdzić wstępnie, bo kilka razy pod dłuuuugą górę z butem w podłodze przestałą mrozić. :mrgreen:

 

Co do spalania : Scenic w mieście koło 9 w trasie bardzo delikatnie 7 mniej delikatnie czyli (140km/h) też zbliża się w okolice 9L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest lekke opoznienie przy wlaczone klimie...ale u mnie az 3 sekund to nie ma...ale ja ogolnie zadko wlaczam klime gdyz do pracy mam 20km to czy jest jakis sens..?? mnie troche martwi to ze przy odpalaniu samochodu gdy jest "zimny" to przez ok 5 sekund wbija sie w obroty ,gdy jest "cieply" to wszystko jest ok..nie nie wiem czy to normalne jedni mowie ze nie a drudzy ze tak..macie cos takiego?? pojechalbym do serwisu ale nie chce mi sie sluchac ze ten typ tak ma;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie spalanie jest jak do tej pory niestety spore - komputer pokazuje w tej chwili 9,9 średnio. To przy tym silniku zdaje się "najlepszy" wynik na forum. Chyba, że inni mają tendencję do zaniżania...

Jeżdżę dość dynamicznie, lecz w większości sytuacji zmieniam biegi niewiele później jak pokazuje podpowiadaczka. Inna rzecz, że kliamatyzator praktycznie zawsze włączony jest w trybie auto soft na 20,5'C, niezależnie od pory roku. No i niestety zdecydowana większość z pokonanych 10000 km to krótkie odcinki w mieście i to w porach szczytu. Wychodzi na to, że w Szczecinie mamy najbardziej zabójcze korki...

Na spalanie jednak nie narzekam. Dopóki nie przekraczam 10 - jest to do zaakceptowania. W końcu to benzyna, a nie mały diesel.

Wkurza mnie jednak fakt, że w służbowym aucie, z którego korzysta codziennie 5 osób z mojej firmy (również w większości po mieście na krótkich odcinkach) komputer pokazuje średnio 8,2. Dodam tylko, że to Honda Civic 1.8 16V 140KM, którą w razie potrzeby można pod sobą zwinąć asfalt w rulon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że kliamatyzator praktycznie zawsze włączony

Nie rozumiem po co. Ja daje na soft albo auto i wciskam AC Off i jest to jedynie taka roznica ze klimatyzator nie chodzi a temperatura i tak jest automatycznie regulowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega thomaskce wystarczy nacisnąć guzik "auto" i następnie "AC off" komputer będzie utrzymywał wybraną temp. oraz zmieniał automatycznie nawiewy jak w przypadku jazdy na "auto" z tą małą różnicą, że bez Klimy. Chociaż przyznam, że jak auto jest zasypane i wcisnę przycisk " Max" to rewelacyjnie odmraża mi przednią szybę :-) Jedak klima to klima.

Mam pytanko bo niby coś tam piszę o tym w książce ale jakoś tak mnie nie przekonuje czy to prawda, że w przypadku opcji " Auto-soft" klimatyzacja jest automatycznie włączana i wyłączana ??? i to samo się tyczy zamykanie obwodu powietrza ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiłem 20 stopni i nawiew na siebie bez funkcji soft albo auto, po rozgrzaniu silnika z nawiewów leciało ciepłe powietrze, gdy w samochodzie zrobiło się ciepło, powietrze leciało zimne, podniosłem temperaturę do 21 i znowu leciało ciepłe. Tak jakby temperatura utrzymywana była niezależnie od funkcji automatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Mam pytanko bo niby coś tam piszę o tym w książce ale jakoś tak mnie nie przekonuje czy to prawda, że w przypadku opcji " Auto-soft" klimatyzacja jest automatycznie włączana i wyłączana ??? i to samo się tyczy zamykanie obwodu powietrza ? Pozdrawiam

 

jeżeli dobrze pamiatam to opcja "Auto-soft" powoduje tylko delikatniejszy nadmuch powietrza - ale upierał sie nie będę. a przynjamniej chodzi o wysiwetlacz to nie pojawiaja sie zadne objawy właczenia/wyłaczenia klimy, lub zamykanie obiegu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...cut...

Wkurza mnie jednak fakt, że w służbowym aucie, z którego korzysta codziennie 5 osób z mojej firmy (również w większości po mieście na krótkich odcinkach) komputer pokazuje średnio 8,2. Dodam tylko, że to Honda Civic 1.8 16V 140KM, którą w razie potrzeby można pod sobą zwinąć asfalt w rulon...

 

Ojciec ma takiego Civica.

1. Nie zwija asfaltu w rulon. Jest przeciętnie dynamiczny.

2. Nie schodzi poniżej 10,5 w Gdańskich korkach (które nie są zbyt problematyczne w porownaniu z np. warszawskimi lub Łódzkimi).

 

8,2 to moze na autostradzie + 1/3miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkotek Chodzi o to, że w Megane II w przypadku naciśnięcia guzika " Auto" to klima była włączana tylko jeżeli było to konieczne i oczywiście było to widoczne na wyświetlaczu "AC" natomiast w nowej Megane takowej informacji nie ma :-( :-( i po obrotach wnioskuje, że klima chodzi 24/h :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co. Ja daje na soft albo auto i wciskam AC Off i jest to jedynie taka roznica ze klimatyzator nie chodzi a temperatura i tak jest automatycznie regulowana.

Sprawdzałe dzisiaj u mnie funkcja soft lub auto wykluczają się z AC OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funkcja soft lub auto wykluczają się z AC OFF

Nie rozumiem co przez to rozumiesz :-/

Wykluczaja sie bo lampka przy auto lub soft gasnie ? :-)

caly czas jezdze z AC Off i temperatura sama sie reguluje, wiem co pisze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!