Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1.6 16V (6bieg) a 1.5 dCi 110 FAP


Kakash

Rekomendowane odpowiedzi

Wykluczaja sie bo lampka przy auto lub soft gasnie ?

Wybranie funkcji AUTO lub SOFT a następnie AC OFF powoduje wyłączenie lampki AUTO lub SOFT, ponowne wybranie jednej z nich wyłącza lampkę AC OFF.

Oczywiście piszemy o lampkach, ale zakładam że chodzi o konkretne działanie systemu.

Thomaskce czy możesz wybrać dwie funkcje naraz SOFT i AC OFF ? (mowa o lampkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomaskce czy możesz wybrać dwie funkcje naraz SOFT i AC OFF ?

Jesli chodzi o same lampki to nie ma takiej mozliwosci.

Jesli chodzi o automatyczna regulacje temperatury to dziala ona tak samo jak przy wybraniu opcji Auto, Soft badz Fast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przyciski Auto Soft i Fast służą do regulacji pracy nawiewu w połączeniu Z klimatyzacją. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ręcznie ustawić sobie nawiew pożądany i wyłączyć klimatyzację. Temperatura będzie osiągana niezależnie od AC. Tym samym jeśli dacie sobie Soft/Auto/Fast i wyłączycie klimę układ zapamięta ostatnie ustawienia i będzie pracował na nich bez użycia klimatyzacji. W tym przypadku będzie sterował mocą i nawiewami.

 

Zauważyłem chyba jeden bug tej funkcji. Może raz przypadkowo uzyskany. Otóż na dworze +2, a ja chcę mieć 21 stopni w kabinie. Włączyłem na soft i wyłączyłem klimę. Silnik nie rozgrzany więc zaczął mi wiać zimnym powietrzem oO Na włączonej klimie sytuacja taka nigdy nie miała miejsca, tj. brak nawiewu dopóki powietrze nie było wystarczająco ogrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem chyba jeden bug tej funkcji. Może raz przypadkowo uzyskany. Otóż na dworze +2, a ja chcę mieć 21 stopni w kabinie. Włączyłem na soft i wyłączyłem klimę. Silnik nie rozgrzany więc zaczął mi wiać zimnym powietrzem oO Na włączonej klimie sytuacja taka nigdy nie miała miejsca, tj. brak nawiewu dopóki powietrze nie było wystarczająco ogrzane.

 

dokladnie... klima ma "bugi":) niestety sprezarka pracuje nawet przy +5 lub +10 na auto. Trzeba recznie wylaczyc AC, a wtedy nie dzialaja profile Soft lub Fast. Troche to wkurzajace (niepotrzebna praca sprezarki kosztuje paliwo), ze tak "standardowe" rozwiazanie Renault wymyslilo od nowa i co tu duzo mowic... skopali.

 

a co do wiania zimnym to nie zauwazylem (jezdze na OFF od 2 tygodni, dziala bez zarzutów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było o średnim spalaniu:

1.5dci 85KM/200Nm podbity na 105/240

średnia z 11.500km - 4.85l/100km to było z lata

teraz z zimówek i mrozów mam już 5.4 i resztki jakieś.

Kto nie chce, nie wierzy :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, to ladnie pala te wasze autka...

ja w miescie moge osiagnac okolo 9-9,5l /100km,

ale jak narazie srednie mam na poziomie 11l/100km,

uzywam klimy nonstop, podgrzewanie foteli tez codzien rano.

Ekonomicznie tez nie jezdze, czesto wkrecam pod czerwone pole.

To chyba nie najgorszy wynik, mimo wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do wiania zimnym to nie zauwazylem (jezdze na OFF od 2 tygodni, dziala bez zarzutów).

 

1. Podobno nowoczesne systemy regulują pracę sprężarki i mimo, że jest włączona, to wpływ na spalanie ma absolutnie minimalny (takie też powinny być w Renault)

2. Wystarczy włączyć nawiew na szyby i po jakimś czasie wrócić do zwykłego nawiewu :)

 

Sezon zimowy rozpoczęty porządnie, więc moje średnie z włączoną klimą na soft w 100% daje okolice 10l w mieście zakorkowanym. Po zmianie opon na zimowe średnie podaje 13.5l (co oni w tym ASO robili? oO) i teraz spada dość szybko do 12l... Zobaczymy co dalej.

 

Z ogólnych obserwacji uznałbym, że w przypadku 1.6 dla ruchu miejskiego bezpiecznie można założyć te 10l. W trasie spada do 6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Megane III z silnikiem 1,6 16V 110Km, przejechane 12kkm, średnie spalanie mam pomiędzy 7,4 a 8 l/100km w zależności czy jedzie moja Żona czy ja ;-) Klime mam cały czas na AUTO.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie średnie spalenie z pierwszego 1000 km wg. komputera 8.2 l/100km. Jazda 50/50 trasa/miasto w większości z włączoną klimą.

Teraz w czasie mrozów i śniegów, jazda tylko po mieście spalanie 11.4 l/100km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy to normalne, że moja Megi (1.6 16V) pali w trasie 7,5/100km? Prędkość: 100-120km/h. Filtry wymieniane 7 tyś km temu. Myślałem, że zima itp, ale przyszła ładna pogoda, a spalanie nie zmalało... Jeśli to nie normalne to od czego powinienem zacząć sprawdzanie? Wiem, że do wymiany mam KZFR, ale czy od tego też to spalanie zależy? Na kompie jeszcze nie byłem. Ostatnio (czyli właśnie te 7 tyś km temu) nic nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, że moja Megi (1.6 16V) pali w trasie 7,5/100km? Prędkość: 100-120km/h.

 

Z moich obserwacji, tak. Przy 90km/h mam około 6,5, więc jak widzisz, są to bardzo normalne wskazania. Niestety <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!